Flytte for avlastning?

M-40327541

Flørter med forumet
Vurderer å flytte nærmere familie for avlastning. Har lite nettverk her og jeg føler meg isolert med barnet.

Vet svigerforeldrene mine hadde blitt overlykkelige og svigerinnen like så.

Lei av å sulle rundt alene hele tiden i et rotete hus med en gretten mann som sårt trenger litt alenetid, han også.

Eller er det dumt å forvente noe av familien og tro at gresset er grønnere på den andre siden.

Noen som flyttet av samme grunn? Ble det bra?

Flytte med eller uten mann?

At svigerfamilien ville blitt glad for at du flyttet lengre vekk, eller nærmere, eller fra mannen?

Tror det er ganske vanlig å flytte nærmere familie når man får barn. Er ganske tøft uten noe hjelp. Vi har i hvert fall stor glede av besteforeldre i nærheten.

Vi flyttet nærmere mine foreldre da vi hadde to unger på 1 og 4 år. Har aldri angret på det. Ja, vi har ikke nødvendigvis barnevakt så ofte, men vi har muligheten. De har vært der en del på planleggingsdager etc og en og annen helg når vi skal noe, samt at de har mye samvær og får nærmer forhold

Nå har vi svigers like langt unna som før og vet jo at de ville likt om vi bodde nærmer der, men når de bor i hver sin del av landet så blir det bare sånn.

Jeg valgte å ikke flytte, men vi ønsker heller ikke mye avlastning så det er ikke nor savn.vi ser hverandre noen ganger i året. Da jg var alebe skaffet jeg meg nettverk av venner og fikk hjelp av de om det var noe jeg måtte delta på, fungerte helt fint

Jeg hadde nok aldri flytte nærmare mannens familie pga avlastning. Klarere meg fint uten de eller klarer meg bedre aleine med barna en med de rundt oss.

Etter vi fikk andremann hadde jeg blitt gal uten hjelp fra besteforeldre. Yngste er og har alltid vært krevende, og de krangler så sykt mye. Godt å få litt barnefri innimellom og veldig glad for at svigerfar bor så tett på oss at vi kan be de gå ned dit for å få litt fred. Han er verdens mest tålmodige bestefar. De andre hjelper også til ved behov. Jeg hadde nok flytta nærmere familie hvis de hadde vært interessert i å være med barnebarna.

Vi flytta nærmere min familie før vi fikk barn, og jeg vet egentlig ikke hvordan vi skulle klart oss uten. Så det anbefales varmt om dere har et godt forhold til dem og tror de har lyst til å bidra. :)

Termin i januar. Vi har akkurat kjøpt hus i nærheten av familie og venner :happy:

Spørs jo helt hvordan familien deres er, og om det er en plass dere kunne tenkt dere bo på?

Her bor vi nærme svigerfamilien, men det er ingen avlastning i dem, ser de et par ganger i året til søndagsmiddag. Min familie hadde stilt opp mye mer, men bor på en plass jeg aldri kunne tenkt meg bo på, derfor er det helt uaktuelt å flytte nærme de.
Vi har tre barn og ingen avlastning, og etter 15 år er vi vant til å gjøre alt selv, og er ikke avhengig av andre.

Jeg har besteforeldrene og tanter og onkler nært og er veldig glad for det for mine tre barn . Kunne aldri tenkt å flytte herfra. Samboern vil flytte bort pgr nærmere jobb , men jeg vil ikke . Er så kjekt å ha bhg fem min fra jobb , besteforeldre fem unna bhg . Er det krise på jobb så stepper noen alltid inn . Så for vår del kjempe glad for den hjelpen .

Back
Topp