Flytende paracet

Vi gikk over til Nurofen (tror jeg den heter) til våre da de protesterte på stikkpiller. Den er tilsvarende Ibux, men ved sjelden bruk skal det være helt ok. Plusset med den kontra flytende Paracet, er at den smaker mye bedre (appelsin og jordbær finnes den i), og at man trenger mindre mengde per dose. Prøvde med både flytende Paracet, flytende Pinex og smeltetablett etter Nurofen, og det var blankt nei fra barna! Nurofen tar feberen godt, og virker å lindre smerte veldig fint.
Da skal det sjekkes ut! Det er jo noe med disse smakene på medisiner, det er sjelden godt :wtf:

Da skal det sjekkes ut! Det er jo noe med disse smakene på medisiner, det er sjelden godt :wtf:
Det er helt sant. Og den Paracet’n og Pinexen syns jeg ikke har fått bort medisinsmaken nok, i hvert fall for mine barns ganer. Men Nurofen funker her :-) Lykke til!

Paracet brusetablett i saft;) bare se på dosering ifht om barnet skal ha 1/2 eller 1/1 tablett.. ellers kan Paracet knuses og blandes godt i f.eks bringebærsyltetøy som kamuflerer smaken bra

Søren :rolleyes: Jeg får brekninger bare av tanken på gaviscon, men det er verdt et forsøk! Det må jo finnes noe han vil ta :shy:

Ja det er verdt det. De tok den her noen få ganger, men så ville de ikke ha mer.

Men pinex granulat liker de godt. Jeg synes også den er god, og den smaker faktisk jordbær
Hvor gammelt er barnet?

Vi har brukt stikkpiller frem til nå, men nå har gutten min blitt såpass stor at han ikke vil ha verken stikkpiller eller termometer i stumpen. Aldri gitt han flytende før, men det finnes vel i forskjellige smaker osv? Helt ute av hele febergreia siden mini ikke har hatt det siden i vinter :rolleyes:
Hvor gammel er han da? Kan han klare å svelge en pille?

Back
Topp