Flyskrekk ??!

tuppis

Glad i forumet
Har noen her fly skrekk?
Hva gjør du for å roe deg?
Er liv redd for å fly og skal fly to fly på fredag..
Har så angst tror jeg dør..
Har lastet ned en app for flyskrekk men nei..
Tips!?

Jeg hater det, flyr ikke så ofte. Har sobril jeg kan ta hvis det blir for gale. Har klart meg uten så langt, men blir bare verre og verre med årene. Vet egentlig ikke hva som roer meg, kanskje tanken på hva som venter når en er fremme..... Lykke til, går nok bra skal du se.

Liker ikke å fly heller, så gjør det kun når jeg må. Jeg har ikke snakket med lege om det, men kjenner flere som får valium eller sobril, men det er vel kanskje siste utvei. Sikkert ikke noe særlig om man reiser med barn, eller reiser innenlands som tar så kort tid.

Jeg prøver liksom å tenke rasjonelt på turen.. At det svært sjeldent skjer noe, og at det er utrolig trygt å fly osv. Men ellers hjelper det å ha noe annet å konsentrere seg om, musikk, blad, film osv. Lykke til :)

Ville absolutt tatt kontakt med personalet ombord på flyet og sagt du har flyskrekk - de er veldig flinke til å ta hensyn til dette og hjelpe så godt de kan - i hvertfall av det jeg har erfart hittil. Har ikke det selv, men var sammen med en som fikk angst hver gang vi skulle ut å fly.

For ham hjalp det veldig å få velge sete i forkant (han syntes feks at det var best å sitte langt frem i flyet - mindre lyder og kom seg fortere ut igjen), hadde med seg musikk eller noe som kunne ta litt av oppmerksomheten av flyturen - eventuelt bare snakke seg igjennom den hvis det var en kort tur.

Skal du fly langt? Ønsker deg I alle fall masse lykke til og en fin tur!

Jeg unngår å fly så langt det lar seg gjøre. Vet ikke om det er flyskrekk (får ikke angst el no), men syns det er en grusom opplevelse. Min løsning er å ikke sove natten før avgang (har ikke barn enda). Da blir jeg så trøtt at jeg ikke får med meg alle lydene o.l på flyet. Noen ganger sovner jeg til og med! Lykke til:)

Back
Topp