Flyskrekk!

milla1986

Elsker forumet
*river meg i håret*

Jeg har skikkelig flyskrekk!! Og så "heldig" som jeg er, har jo svigers leilighet i Spania.
Sambo benyttet hver eneste lille anledning til å reise dit når han hadde ferie eller langhelg før han traff meg. Men nå når han har meg.... Jah da blir det bare på sommer'n!
Nå har jo jeg permisjon, og sambo har 7 ferieuker i året pluss at han skal jo ha permisjon på slutten av året selv, så han skal ta ut 3 uker nå før sommer'n. Og selvfølgelig så er det ett evig mas om å reise til Spania en tur før sommer'n... [&o] Skjønner han jo godt da, det er jo på en måte hans 2 hjem.
Men flyskrekken min setter liksom stopper for oss til å reise. Jeg er livredd!

Jeg gråter før jeg går ombord, NÅR jeg er ombord, og når vi har landa...Ja da er jeg så glad så da gråter jeg da også..
Nå har vi bestilt billetter i slutten av Juni, å jeg tenker på det hver dag.... Jeg skal snart ut å fly[:'(]
Det gjør ikke saken noe bedre at vi bor 1000 meter unna rullebanen på Gardemoen, så jeg ser jo fly hele dagen.. Å de fasinerer meg jo litt, de svæææære beista klarer å komme seg opp i lufta bare ved hjelp av ett par vinger og to motorer....[8|]

POENGET mitt.. Langt om lenge, lengere enn langt....[8D]

Har noen her blitt kurert mot flyskrekk? Har noen tatt flyskrekk kurs? Tankefelt terapi? Vet om noen som har gjort det? Erfaringer?

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg!
Men jeg er helt sikker på at du klarer å få bukt med flyskrekken din! Dette klarer du!!!
Og når du klarer det er det å reise bare helt fantastisk!!!!!!

[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: DoNo

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg!
Men jeg er helt sikker på at du klarer å få bukt med flyskrekken din! Dette klarer du!!!
Og når du klarer det er det å reise bare helt fantastisk!!!!!!

[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Jeg hadde nok kanskje ikke like ille flyskrekk som deg, men hadde/ har skikkkelig angst for å fly før jeg kommer inn i flyet. Blir uvel flere dager før og skikkelig kvalm.. [:'(] Har brukt å ta en postafen tabl, det hjelper litt. Ellers ble angsten MYE bedre etter at jeg fikk barn. Da hadde jeg tankene rundt han isteden for å tenke på flyturen og det ble så mye å holde styr på at jeg ikke fikk tid til å grue meg like mye [;)]

Ellers ville jeg absolutt prøvd en eller annen form for terapi hvis jeg var deg! Er jo mange som har god hjelp av det, og tenk så mye glede dere kan ha av å komme dere nedover litt oftere når dere har så god mulighet for det! [:)]

du har det verre en mannen min du, stakar. Han er livredd og han MÅ jo til England så og så ofte. Han har løs mage to uker i forkant..han MÅ drikke for å roe nervene før avgang, og idet vi tar av holder han for ørene, han er ildrød i ansiktet og det ser ut som han skal svime av. Han sjekker statisstikker på flykræsj pr flyselskap osv..Sjekker type motor osv..Enkelte flymaskiner nekter han å fly med. Han har visst vært sånn siden han var ca 10..Da måtte moren dra han etter seg.han var helt krakilsk stakkar.
MEn som deg, er han fasinert av maskinene..Han har fly her hjemme osm han leker seg med. fikk i gave på 30 års dagen sin av meg en tur i flysimulator i England osv.
Så jeg har ingen råd, bare vet hvordan det er å bo med en som har flyskrekk.
Hadde han fått lov å styre flyet selv hadde han ikke vært redd. Det er mangel på kontroll som plager han. Når flyet har kommet opp i den høyden den skal puster han lettet ut. Fordi han vet at motoren er mest under press under take off.
Men han hater å lande også....Ikke før vi har rullet på plass at han puster lettet ut.

Jeg har også en siiiiiinnsyk flyskrekk... Får ikke meg opp i noe fly[X(]

Skikkelig kjipt!![:(] mannen ville jo sikkert reis rundt omkring, men jeg takler det ikke..

Sist jeg satt i et fly lå jeg foran i flyet med to flyvertinner.. Hadde heeelt angst[:(]

Men.. Jeg har bestemt meg for å ta et kurs en gang.. Men drøyer og drøyer for jeg vet at da må jeg fly[&:]

Kunne jeg ikke heller hatt edderkoppfobi?? Hehe..

* følger med på tråden*

ORIGINAL: sas

du har det verre en mannen min du, stakar. Han er livredd og han MÅ jo til England så og så ofte. Han har løs mage to uker i forkant..han MÅ drikke for å roe nervene før avgang, og idet vi tar av holder han for ørene, han er ildrød i ansiktet og det ser ut som han skal svime av. Han sjekker statisstikker på flykræsj pr flyselskap osv..Sjekker type motor osv..Enkelte flymaskiner nekter han å fly med. Han har visst vært sånn siden han var ca 10..Da måtte moren dra han etter seg.han var helt krakilsk stakkar.
MEn som deg, er han fasinert av maskinene..Han har fly her hjemme osm han leker seg med. fikk i gave på 30 års dagen sin av meg en tur i flysimulator i England osv.
Så jeg har ingen råd, bare vet hvordan det er å bo med en som har flyskrekk.
Hadde han fått lov å styre flyet selv hadde han ikke vært redd. Det er mangel på kontroll som plager han. Når flyet har kommet opp i den høyden den skal puster han lettet ut. Fordi han vet at motoren er mest under press under take off.
Men han hater å lande også....Ikke før vi har rullet på plass at han puster lettet ut.

Jeg er nok HELT lik som mann din jeg da [;)] Jeg også sjekker flystatestikker, jeg flyr ikke med visse flyselskap, og svetter som en mann når jeg er på vei opp. Det er det å ta av jeg synes er aller værst! Skrekk og gru...
Men ja, det er mangel på kontroll... Sånn jeg også føler det! Sist jeg fløy ned til Spania, så fikk jeg sitte inne i cockpiten å snakke med pilotene, se på alt instrumente osv. Det hjalp meg MASSE, men det var bare den turen det hjalp da... Hjem igjen var vi like langt...[&o]

ORIGINAL: Annasverden

Jeg har også en siiiiiinnsyk flyskrekk... Får ikke meg opp i noe fly[X(]

Skikkelig kjipt!![:(] mannen ville jo sikkert reis rundt omkring, men jeg takler det ikke..

Sist jeg satt i et fly lå jeg foran i flyet med to flyvertinner.. Hadde heeelt angst[:(]

Men.. Jeg har bestemt meg for å ta et kurs en gang.. Men drøyer og drøyer for jeg vet at da må jeg fly[&:]

Kunne jeg ikke heller hatt edderkoppfobi?? Hehe..

* følger med på tråden*

Huff ja, da har du det jo enda værre enn meg... [&o] Slitsomt å ha det sånn!
Jeg setter meg jo på det fordømte flyet, men det er en laaang prosess jeg må ha inni meg selv før jeg går ombord, og jeg er så utslitt når jeg kommer frem at jeg sovner nesten stående når vi står å venter på bagasjen. Ikke så rart når jeg anspenner hver lille muskel i hele kroppen..

Håper det er noe som kan kurere... Har tenkt på sånn tankefelt terapi, men vet ikke jeg...[8|]

har sykt flyskrekk selv, men hvis jeg vil oppleve noe annet enn norge må man jo kanskje fly litt. Gruer meg lenge før jeg skal ut å fly.
Har fått skrevet ut sobril som er angstdempende og beroligende.
dette funker veldig bra for meg (tar meg en aldri så liten stiv enn ved siden av [;)]) og da blir jeg litt sån susete og søvning, men det viktigste jeg kjenner hjernen og kroppen klarer å slappe skikkelig av..

Tar det bare når jeg skal fly så jeg har veldig god effekt av den mildeste varianten

ORIGINAL: bebip

har sykt flyskrekk selv, men hvis jeg vil oppleve noe annet enn norge må man jo kanskje fly litt. Gruer meg lenge før jeg skal ut å fly.
Har fått skrevet ut sobril som er angstdempende og beroligende.
dette funker veldig bra for meg (tar meg en aldri så liten stiv enn ved siden av [;)]) og da blir jeg litt sån susete og søvning, men det viktigste jeg kjenner hjernen og kroppen klarer å slappe skikkelig av..

Tar det bare når jeg skal fly så jeg har veldig god effekt av den mildeste varianten

Har fått utskrevet sobril jeg også, vival har jeg å dytta i meg en gang.. Men det funker ikke for meg! Dessuten må jeg være ved mine fulle fem, eller føler jeg at jeg mister fullstendig kontrollen[;)] Men er jo bra det hjelper med sånt for noen da hvertfall[:)]

ORIGINAL: milla1986

*river meg i håret*

Jeg har skikkelig flyskrekk!! Og så "heldig" som jeg er, har jo svigers leilighet i Spania.
Sambo benyttet hver eneste lille anledning til å reise dit når han hadde ferie eller langhelg før han traff meg. Men nå når han har meg.... Jah da blir det bare på sommer'n!
Nå har jo jeg permisjon, og sambo har 7 ferieuker i året pluss at han skal jo ha permisjon på slutten av året selv, så han skal ta ut 3 uker nå før sommer'n. Og selvfølgelig så er det ett evig mas om å reise til Spania en tur før sommer'n... [&o] Skjønner han jo godt da, det er jo på en måte hans 2 hjem.
Men flyskrekken min setter liksom stopper for oss til å reise. Jeg er livredd!

Jeg gråter før jeg går ombord, NÅR jeg er ombord, og når vi har landa...Ja da er jeg så glad så da gråter jeg da også..
Nå har vi bestilt billetter i slutten av Juni, å jeg tenker på det hver dag.... Jeg skal snart ut å fly[:'(]
Det gjør ikke saken noe bedre at vi bor 1000 meter unna rullebanen på Gardemoen, så jeg ser jo fly hele dagen.. Å de fasinerer meg jo litt, de svæææære beista klarer å komme seg opp i lufta bare ved hjelp av ett par vinger og to motorer....[8|]

POENGET mitt.. Langt om lenge, lengere enn langt....[8D]

Har noen her blitt kurert mot flyskrekk? Har noen tatt flyskrekk kurs? Tankefelt terapi? Vet om noen som har gjort det? Erfaringer?

Aner ikke!!! men jeg vet så alt for godt åssen du har d, er helt på tryne jeg også! jeg MÅ gjøre noe før jeg i d hele tatt greier å komme meg inn på et fly igjen! jeg skal egentlig ikke si sånn til deg.sist vi var på ferie 1 uke på mallorca i juni 09. da var victor 7 mnd gammel, d kan være lurt å være forberedt på at d å reise med barn er noe annet! D er ikke meninga å gjøre d værre for deg for jeg vet så godt åssen d er, jeg ønsker heller at du kanskje kan ta den med deg og prøve å forberede deg på d.jeg har fått en stopper for d å fly og har en sønn på 8 som maser og veldig gjerne vil reise igjen[&:] og d er så mange steder jeg kunne tenkt meg å oppleve!

Back
Topp