flyskrekk

lille_mjau

Gift med forumet
Augustlykke 2015
Jeg har flydd mye iløpet av livet.. fløy til hammerfest og hjem hver sommer, tok fly til tremeningene mine som bor litt rundt omkring i landet, jeg har flytt til sverige, danmark, finnland, spania, hellas, malta, kina.. ja jeg har flydd mye.. men for hver flytur jeg tar, så blir det bare værre og værre..  Jeg hyperventilerer og gråter og tror jeg skal dø.. Hver gang jeg merker bare en smule turbulens, så klister jeg meg fast i setet og ber en siste bønn.

jeg har prøvd ¨å finne ut av hvordan jeg kan bli kvitt skrekken min, og ble anbefalt og lese om flyulykker for å se at det ikke er så mange ulykker som skjer.. men dette gjorde alt værre.. Jeg er redd for å fly enda.. og jeg er redd for å bli truffet av et fly hvis det skulle kræsje inærheten av meg..
hvis jeg ser et fly må jeg følge med på hvor det er, så jeg vet hvilken retning jeg skal løpe i hvis noe skjer.

prøvde å se om jeg fant noe annet jeg kunne gjøre og så at det var et kurs, men da jeg kom nederst på siden så så jeg at hele kurset blir avsluttet med en flytur.. jeg har aldri kasta opp så mye som da jeg leste dette. Jeg kaldsvettet bare ved tanken på å gå inn i et fly..

what to do? Jg vil jo gjerne reise verden rundt.. har dere noen råd?

hypnose
jeg skal teste det for insektsfobien min[&:][8D][:)]

Jeg syns du skal bli med på kurset, jeg. Eksponeringsterapi er det beste middelet mot angst, og de vet nok hva de driver med. Det er klart du kaster opp av tanken på det NÅ, for nå er du jo på steg 1. Meningen er jo at du i løpet av kurset skal bli kvitt skrekken, og når du da står på steg 9, så er det 10. steget (flyturen) mer som en liten sommerfugl i magen.

om d e et konstruktivt råd, vettitj æg, men æg tenke som så at styrte d så styrte d. E itj stort man kan gjør me d uansett. MEN, når styrta et kommersielt fly i Norge (dit æg ska) sist som hørt t d flyselskape æg flyr me? SVare vil nok bli så langt tbake i tid (om d i d hele tatt har skjedd) at d ikke e skummelt.

Du e trygger i luftromme enn du e på bakken uansett [;)]

ORIGINAL: Beckymams

om d e et konstruktivt råd, vettitj æg, men æg tenke som så at styrte d så styrte d. E itj stort man kan gjør me d uansett. MEN, når styrta et kommersielt fly i Norge (dit æg ska) sist som hørt t d flyselskape æg flyr me? SVare vil nok bli så langt tbake i tid (om d i d hele tatt har skjedd) at d ikke e skummelt.

Du e trygger i luftromme enn du e på bakken uansett [;)]

forje flyulykke i norge er ikke så lenge siden...widerøe har hatt mange ulykker i løpet av tiden og, så de flyr jeg aldri med..

ORIGINAL: Beckymams

Du e trygger i luftromme enn du e på bakken uansett
[;)]

nei det er ikke sant..

ta den tiden du er i luften og legg det opp mot den tiden du er på bakken.. du tilbringer mest tid på bakken (med midre du jobber i et fly da)
det er omtrent like risikofylt..

ORIGINAL: Roxanne

Jeg syns du skal bli med på kurset, jeg. Eksponeringsterapi er det beste middelet mot angst, og de vet nok hva de driver med. Det er klart du kaster opp av tanken på det NÅ, for nå er du jo på steg 1. Meningen er jo at du i løpet av kurset skal bli kvitt skrekken, og når du da står på steg 9, så er det 10. steget (flyturen) mer som en liten sommerfugl i magen.

nå har jeg jo prøvd å fly i "hele" sommer
oslo-santorini
santorini-oslo
oslo-amsterdam
amsterdam-oslo

men det hjalp jo ikke, det ble jo bare såååå mye værre.

ORIGINAL: lille nuppa

hypnose
jeg skal teste det for insektsfobien min[&:][8D][:)]

hvor får jeg gjort dette??

på biblioteket (tror jeg) kan du låne en film om flyskrekk som er utarbeidet sammen med piloter og kabinpersonale i SAS.
Den har fungert for venninna mi.. Hun er ikke kurert, men hun klarer å ta en flytur uten å klappe sammen [:)]

ORIGINAL: lille_mjau

ORIGINAL: Roxanne

nå har jeg jo prøvd å fly i "hele" sommer
oslo-santorini
santorini-oslo
oslo-amsterdam
amsterdam-oslo

men det hjalp jo ikke, det ble jo bare såååå mye værre.

Jaaaa, alene ja!! [:)] Du skal jo liksom følge et kognitivt opplegg ved siden av, altså at de jobber med tankene dine underveis. Det er som å si at du ikke trenger å ta trafikkalt grunnkurs eller lærekjøre med noen, for du har satt deg bak ett ratt med venninna di og prøvt å kjøre flere ganger, og det gikk bare dårligere for hver gang [8D]

Back
Topp