Flyreise når man er gravid

Alma87

Andre møte med forumet
Hei. Finnes der noen restriksjoner på flyreiser når man er gravid? Mannen har blitt invitert på tur med jobben og vil gjerne ha med meg, men er usikker på om det er lurt å fly.

Hva bør man i så fall tenke på? Noen som vet??? :)

I følge min jordmor ingen store restriksjoner ennå.. etter u32 er det mer kritisk og man må ha med noen papirer fra lege for å få lov til å fly..

Lurt å ha støttestrømper hvis det er en lengre tur og lurt å ha med helsekort og blodprøvesvar osv :-)

Jeg fløy under forrige svangerskap når jeg var ca halvveis og det var ingen problem. Som nevnt over ble jeg anbefalt støttestrømper på bl.a apoteket. De ville også at jeg skulle reise meg og gå litt under flyturen så mye som mulig (tror den tok ca 4 timer). Jeg ble frarådet å dra de siste månedene pga at om fødselen startet brått satt jeg i et fly!!! :-D Kos deg om du blir med ;-)

Jeg fløy flere ganger sist, og skal selv fly i januar. Passet på å drikke mye og hadde støttestrømper på. Beveg deg gjerne litt på flyturen :)

Åh! Så bra! :) har så lyst å være med, men vet ikke helt hvor turen går enda. ;)

Jeg var ute på to korte flyturer i helgen og det gikk kjempebra :-) Snakket med jordmor før jeg dro og hun sa at det er senere i svangerskapet en ikke bør fly :)

Fløy under forrige sv.skap i uke 28. Gikk helt fint. Brukte støttestrømper og gikk mye i midtgangen. Hvis jeg ikke husker feil så kan du reise til uke 34 utenlands og uke 36 innenlands. Kommer ann på flyselskapet tror jeg.

Takk for info! :) formen min er jo fortsatt velsigt bra og siden mannen har begynt i ny jobb hadde det vært hyggelig å vært med han på turen. Alltid litt kos å komme seg litt vekk :)

Takk for info! :) formen min er jo fortsatt velsigt bra og siden mannen har begynt i ny jobb hadde det vært hyggelig å vært med han på turen. Alltid litt kos å komme seg litt vekk :)

Alltid godt å komme seg vekk litt fra hverdagen:) å ikke mins før babyen kommer..da blir d kanskje ikke så mye tid til reising på en stund ;)

Ikke noe problem :) Fløy noen timers tur i 4. måned sist, og du kan vel fint fly til siste trimester. Kan egentlig fint fly etter også, men man er litt redd for at fødselen kan settes i gang oppe i luften etter uke 32. Derfor må man legeattest på at ingenting er galt.

Jeg tror dette varieret veldig fra flyselskap til flyselskap, så sjekk når du vet hvilket flyselskap det er snakk om :) Støtter forslag om støttestrømper og å drikke myyyyye vann under turen :) Tur høres supert ut :)

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

I følge min jordmor ingen store restriksjoner ennå.. etter u32 er det mer kritisk og man må ha med noen papirer fra lege for å få lov til å fly..

Lurt å ha støttestrømper hvis det er en lengre tur og lurt å ha med helsekort og blodprøvesvar osv :)
Signerer denne. Det er først på slutten at du må ha med papirer fra lege.
Det kan også være lurt å høre med flyselskapet dere skal reise med, for det kan jo være ulike regler.
God tur!

Sniker fra januar..skal fly om en uke å er da 32+3 å har ingen betenkeligheter med det:)
Fløy også tur/retur Kreta i uke 21-22, gikk bare bra:)

Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å fly. Flyr jeg lengre enn 2 timer bruker jeg alltid støttestrømper uansett gravid eller ikke. Ville dog tenkt litt over maten jeg spiser:)

Back
Topp