Flyreise med baby 6 uker?

Bebeh90

Flørter med forumet
Hei hei.
Lurte på om noen har erfaring med å reise med baby?
Dette blir kun innenlands reise, ca 2 timer i flyet
:smiley-ashamed004
Babyen vil være litt over 6 uker da.
Hva bør man evt tenke på?
 
Hei hei.
Lurte på om noen har erfaring med å reise med baby?
Dette blir kun innenlands reise, ca 2 timer i flyet
:smiley-ashamed004
Babyen vil være litt over 6 uker da.
Hva bør man evt tenke på?

Skaff deg bæretøy om du ikke har. :) Det kan du bruke emd baby oppi gjennom sikkerhetskontrollen, på flyplassen osv. Det er et must.

Ellers prøve å få til amming/flaske eller smokk ved letting og landing. Evt at baby suger på fingeren din. Og om det er smokkebaby, mange ekstra smokker i tilfelle du mister på gulvet. Jeg er ikke så nøye på om den er på gulvet hjemme, men på akkurat flyplass, t bane, tog osv synes jeg ikke det er noe særlig.
 
Skaff deg bæretøy om du ikke har. :) Det kan du bruke emd baby oppi gjennom sikkerhetskontrollen, på flyplassen osv. Det er et must.

Ellers prøve å få til amming/flaske eller smokk ved letting og landing. Evt at baby suger på fingeren din. Og om det er smokkebaby, mange ekstra smokker i tilfelle du mister på gulvet. Jeg er ikke så nøye på om den er på gulvet hjemme, men på akkurat flyplass, t bane, tog osv synes jeg ikke det er noe særlig.
Vi reiste med fly når vår var 6 uker og det gikk strålende :) Alt det som blir skrevet her er jeg helt enig i; bæresele var et must på flyplassen! Lille var våken hele turen (1time) og fikk flaske ved landing og smokk ved letting, gikk kjempefint :)
 
Hei hei.
Lurte på om noen har erfaring med å reise med baby?
Dette blir kun innenlands reise, ca 2 timer i flyet
:smiley-ashamed004
Babyen vil være litt over 6 uker da.
Hva bør man evt tenke på?

Anbefaler å reise med Flyebaby som kan bestilles på Barnombord.no:D
Ellers er bæresele gull, og skift, bleier og alt du ellers måtte trenge for hånden. Du får med alt til baby igjennom sikkerhetskontrollen selv om det er over 100ml, mulig de ønsker å teste det med det kommer igjennom;) ikke sikkert du tenker på det siden h*n er såpass liten, men tenkte i hvertfall si det.

Det er jo også en liten baby så anbefaler å amme eller gi flaske under takeoff og landing på grunn av trykket i kabinen kan gi smerter i ørene og ikke minst tryggheten.

Det er forsåvidt ikke stress å reise med små om man er litt på med planlegging.
God tur med liten baby:Heartred
 
Last edited:
Mange babybilstoler er godkjent inn i kabinen hos SAS og Norwegian, ville sjekket opp om deres er godkjent for selskapet dere skal reise med, for da har dere jo bilstol klar også:p litt forskjell prismessig da
Jeg har fått bekreftet at jeg får ha mini i eget sete i bilstolen på flyet hjem fra fødestedet f.eks.
 
Det går veldig greit på fly med små :)
trykket i kabinen har mest påvirkning før landing (ca 20 min før landing når flyet begynner å gå ned) smokk har samme effekt som mating.

Bæresele på flyplass er gull, men ombord for takeoff og landing må barnet sitte på fanget framovervendt.
Kjøper du barnebillett så kan du ha med bilstol inn på flyet og bruke under hele turen så lenge den er godkjent.

Ta med det du normalt trenger til barnet på farta :) ikke stress :)
 
Nå har du kanskje allerede reist, men hvis babyen tar smokk vil jeg absolutt anbefale smokkesnor. Kjedelig om baby mister smokken i gulvet.
 
Fløy når jentungen var 6uker. hadde med bilstol og bæresele. gikk såå fint. hun sov for det meste i bilstolen hele veien!
 
Back
Topp