Åå, så moro å komme seg ut på tur! Håper dere kommer til å kose dere masse!
Vi har flydd en del med mini, både når han var mindre og nå senest i starten av august. Vi hadde en tur til Spania i sommer (4 timer) som virkelig var en prøvelse - men det var ikke pga. dårlig forberedelse, men han fikk rett og slett tenner. Jeg ville hatt med paracet i stellebagen ombord sånn bare i tilfelle, i tillegg til skift og alt annet man trenger.
Vi hadde også en tur til New York senere i sommer (7-8 timer), og da fikk han ikke tenner - den gikk helt strålende! Ellers er jeg enig med de over her - mye snacks, flaske med drikke han liker og leker som fenger! Jeg så videoer på youtube for tips til leker på forhånd og det var masse bra som fungerte godt for oss!
Her er noen leker vi tok med som ble suksess, men man må jo tilpasse til eget barn også så klart:
- postits, han klistra dem i fjesene våre, på armene, på vinduet etc... kosa seg med det en stund!
- klistremerkebok med "tjukke" klistremerker (Melissa and doug var merket), de var lette for de små fingrene å pille på. Han festa dem inni boka, men også på alt mulig rundt seg og koste seg med det også. Vi fjerna de minste klistremerkene i tilfelle han ville smake på, og det var noen bitte bitte små der også.
- biler (favorittlekene for tiden)
- pop its
- sugekopp-spinner som han brukte på vinduet
- headset og ipad, vi er ikke så strenge på skjermtid når det er spesielle situasjoner. hadde øvd med headset på forhånd og det gikk kjempefint.
- ei favoritt åpne/lukkebok
- en sånn der bøyelig larve som er så poppis nå
- magnetisk tegnebrett i miniformat (obs, sånn med tråd til bennen, sykt kjipt når ting detter på gulvet og triller bort).
En time går fort, man er nesten ikke ferdig med takeoff og litt leking/snacks før man må spenne kidden fast igjen for landing. Men alle de lekene vi hadde med fikk vi jo også bruk for på hotellet så det var ikke noe problem.
Ellers hadde vi med en reisetrille som vi fikk legge under flyet ved gaten, og fikk tilbake når vi kom ut. Ba om riktig "tag" i skranken når vi sjekka inn, vi måtte uansett ha hjelp til å sende bilsetet vårt som spesialbagasje.
Kommer ikke på så mye mer, men masse lykke til!