Flyplass sikkerhetskontroll baby

Leelu

Elsker forumet
Jeg flyr i morgen og skal ha med meg to flasker til snuppa i håndbagasjen, en med kokt vann hun kan drikke + jeg kan lage grøt av, og en med pumpet melk. De er begge over en desiliter, men har hørt at babyer er unntatt reglene om væske, er det sant? Hvor står det?  

Håper noen vet, og kan sende meg en link 

Vi fikk ha med mat og drikke til småtten da han var rundt året ihvertfall... Måtte bare ta ut all væske og legge oppi kassene gjennom sikkerhetskontrollen... Er du usikker så kan du vel ringe å høre?

Jeg vet ikke hvor det står, men da jeg reiste med baby i september fikk jeg ha med drikke til han. Jeg hadde bare med vann, men måtte smake på det for å få det med.

Jeg er usikker på hvor det står eller noe sånt, men da vi skulle ut å reise var ikke dette noe problem og da hadde jeg sjekka det oppe. Har vært ute og reist med guttungen tre ganger(seks med retur haha) og de har aldri sagt noe på det, på Gardermoen har jeg bare hatt det oppi veska men måtte drikke av vannet en gang. I Bergen ble de litt gretne og sa at jeg selvfølgelig måtte sette dette i egen boks:P Ellers vært greit i Bodø, Tyskland, Belgia og Spania :P

Supert takk for svar 
Fant akkurat et sted det stod at morsmelk i hvert fall går bra, så da satser jeg på at vi får med vannet også om dere har fått med!

Jeg har hatt med mme, grøt, drikki osv både innenlands og utenlands... Har gått helt fint! Opplevd noen få ganger at jeg eller frøkna måtte smake på det, men ellers har det ikke vært noen sak :-)

Pucca skrev:
Håper ikke du må smake på morsmelka da, he he

Haha, det overlever jeg nok 

Jeg måtte krangle med Norwegian for å ha med en flaske med MME da guttungen var under året ... 

immababy skrev:
Jeg måtte krangle med Norwegian for å ha med en flaske med MME da guttungen var under året ... 

Med hvem måtte du krangle med? Innsjekk, sikkerhetskontrollen? De på gate? Flyvertinnene?

Jeg har fått med alt jeg har trengt til baby når jeg har flydd (mme, vann osv). Du kan bli bedt om å smake, men det er det eneste :)

Vi fikk ikke ha med kokt vann i flaske til vår 3 mnd gamle jente da vi skulle fly fra Gardermoen. Måtte kaste det og kjøpe ny flaske med vann når vi kom inn. Dette var ved sikkerhetskontrollen. Varmt vann på termos gikk greit.

Pucca skrev:
Håper ikke du må smake på morsmelka da, he he

Morsmelk er ikke noe farlig og drikke det. Det er faktisk veldig neringsrikt og bra for deg. Jeg ammer barnet mitt på 17 mnd ennda , og det hender at jeg pumper ut noe melk til meg selv også. Kroppen min har godt av det. Jeg er nesten aldri syk

Back
Topp