Fly!

LuringNr3

Gift med forumet
Hva er MUST HAVE når man flyr med barn? Altså, bleier og våtservietter er et selvfølge, men jeg tenker på av underholdning, komfort osv osv...

Jeg er så nervøs at jeg holder på å shit my pants! Reiser til Thailand med kidden og mannen på torsdag : o

tutekopp etc. viss den bruker det, hjelper å drikke under take-off og landing.Teppe og pute får du som regel, men kan være greit å ha med litt eget av slike ting som lukter litt hjemme. ellers er tannbørste og andre ting du bruker til kveldstellet, regner med det er en nattflyging.

EmilyTheStrange skrev:
tutekopp etc. viss den bruker det, hjelper å drikke under take-off og landing.Teppe og pute får du som regel, men kan være greit å ha med litt eget av slike ting som lukter litt hjemme. ellers er tannbørste og andre ting du bruker til kveldstellet, regner med det er en nattflyging.

Reiser på nattestid, ja : ) Flyet går fra Gardermoen 19.10, midt i leggeitda, haha! Også skal vi mellomlande i Finnland, og må vente i 2 timer på neste fly, så bæresele SKAL være med! ; )

vi erfarte at om barnet bruker smokk så ta med flere i tilfelle den mistes.. (vi mistet vår ombord på flyet og ingen av cabin folkene nevnte noe så vi hadde gråt nesten i 20 min før en med passasjer fortalte at hun hadde sett den ligge bakerst hos fly vertene :S)

Ellers kan jo ett helseteppe for varmen/kulden være greit, vi hadde også med bamsen, noen bøker, kjøpte også sånn mini fly som han kunne leke med og siden vår var 2 kunne vi nok ha gjort ting litt lettere for han ved å hatt med ett media som spiller av noe tegnefilm el slikt.
5t og 30 min uten å få løpe rundt var lenge men gikk VELDIG bra :D

Vil også anbefale dere å gå rundt i flyet når det er lov slik at barnet får brukt litt energi.

leste forresten nå at dere reiser på kveld/natt så da kan det jo være håp for at barnet bare sover. Vil anbefale angelpack eller manducka som bære utstyr da det gir god støtte til alle og barnet da fint også kan sitte på ryggen eller hoften om du trenger avlastning fra front partiet...

God tur. Og skriv gjerne ett lite referat når dere kommer hjem på hvilke erfaringer du gjorde deg :D 

Froni skrev:
vi erfarte at om barnet bruker smokk så ta med flere i tilfelle den mistes.. (vi mistet vår ombord på flyet og ingen av cabin folkene nevnte noe så vi hadde gråt nesten i 20 min før en med passasjer fortalte at hun hadde sett den ligge bakerst hos fly vertene :S)

Ellers kan jo ett helseteppe for varmen/kulden være greit, vi hadde også med bamsen, noen bøker, kjøpte også sånn mini fly som han kunne leke med og siden vår var 2 kunne vi nok ha gjort ting litt lettere for han ved å hatt med ett media som spiller av noe tegnefilm el slikt.
5t og 30 min uten å få løpe rundt var lenge men gikk VELDIG bra :D

Vil også anbefale dere å gå rundt i flyet når det er lov slik at barnet får brukt litt energi.

leste forresten nå at dere reiser på kveld/natt så da kan det jo være håp for at barnet bare sover. Vil anbefale angelpack eller manducka som bære utstyr da det gir god støtte til alle og barnet da fint også kan sitte på ryggen eller hoften om du trenger avlastning fra front partiet...

God tur. Og skriv gjerne ett lite referat når dere kommer hjem på hvilke erfaringer du gjorde deg :D 

Tusen takk for svar! Will do ; )

Tusen takk, alle sammen, for svar! Føler meg mindre nervøs nå : )

Tar gjerne imot flere tips og råd : ) ALT mottas med STOR takk! : )

Skulle jeg gjort det, hadde jeg tatt med meg bærbar dvd-spiller! Regner med barnet ditt er i den rette alderen for drømmehagen, så jeg hadde lasta med meg. Oh yes.

Tja, rosiner, drikke, annen frukt og kjeks var reddningen her. Noen tegnestifter og en tegneblokk var kjekt men også et sånt magnetisk tegnebrett. Filmer på mobilen og spill på mobilen, men ha øretelefoner for lyden er ikke høy nok til å høre med flybråket.
Ellers hadde vi med en kosebamse, smokk og et lite teppe til kos.
Da klarte vi oss noenlunde greit i 4 timer til spania i alle fall, inkl. endel turer opp og ned langs midtgangen. :-D (jenta vår er omtrent på gutten din sin alder)

Vi reiste til bankok når mini var 14 mnd. Det gikk hrlt supert! Han sov 7 timer på tur ned. Dette pakket vi i håndbagasjen Dyna -han lå og sov på den på gulvet forran beina våre Skiver Jus Smoothies Banan Kjeks Tranebær(rosiner) Mange tutter Flasker og mme Termos til varmt vann Leker han digga Klesskift Bleier og div Ellers var det tv med masse filmer til hvert sete Flere Matserveringer og drikke non stop føltes det som... Turen og ferien gikk fantastisk fint!

En liten sekk med nye leker som aldri har vært i bruk:) Det holdt mine i aktivitet leeenge, alltid noe nytt som ble tryllet opp. Og innpakningen var det gøyeste;) Mobil med bilder og filmsnutter er også god underholdning.

Back
Topp