Fly og spedbarn.

z@lo

Andre møte med forumet
Spør dere om dette, lurer på om dere har hørt noe om dette?
Mener å ha hørt noe om at spedbarn ikke bør fly så tidlig, da de ikke kan utligne osv, og får veldig trykk i ørene. Jeg vil ikke utsette småen for noe ubehag, men burde kommet meg fra a til å i slutten av mai.. Noen erfaringer[8|]?

Det har ikke jeg hørt. Å utligne dotter i ørene må de nok bli ganske gamle før de klarer (dattera mi på 2 år klarer det ikke i hvertfall) uansett, så jeg syns ikke du skal tenke på det argumentet.

Amming, flaskemating eller smokk ved opp og nedstiging skal hjelpe godt på å forebygge ørevondt hos de små.

Vi flydde første gang snuppa var 5 mnd, gikk helt fint.

Jeg har vert på fly der det har vert små babyer med..
men har ingen erfaringer selv...

men vil tro at det ikke skader så lenge babyen er frisk[:)]
men kansje lurt og høre på helsestajsonen eller noen andre med erfaring[:)]

her må vi reise med fly når vi skal hjem fra sykehuset og da er babyen som regel bare 3 dager så jeg tror ikke det skal være noen fare..

ORIGINAL: Puseline

Jeg har vert på fly der det har vert små babyer med..
men har ingen erfaringer selv...

men vil tro at det ikke skader så lenge babyen er frisk[:)]
men kansje lurt og høre på helsestajsonen eller noen andre med erfaring[:)]

Har hørt at det eneste kan være trykket i ørene, men at det kan utlignes ved hjelp av smokk eller amming.
Ikke sikker, men jeg har aldri hørt at man ikke kan eller bør fly av andregrunner...

Tenker at om det hadde vært farlig, ville det heller ikke vært lov.. Har planer om å fly til Trondheim i mai om alt er greit med bebisen og sånt, og har troa på at det skal gå helt fint [:)]

Jeg fløy med jenta vår da hun var 6mnd. Du kan amme eller gi mme dersom barnet får ubehag. Jeg fikk beskjed om å amme da vi lettet og landet. Stresset som fy og det ble rot! Mens en av de karbinansatte fortalte meg at det var nok å bare amme dersom hun fikk ubehag og begynte å gråte!

Jeg har også fått beskjed om å amme under oppstiging og nedstiging, det hjelper[:)]

vi dro til australia da min sønn var 7-8 måneder gammel. vi hadde med paracet i tilfelle det ble trasi med dotter og trykk i ørene, men vi merket ingenting.alt gikk greit. mest slitsomt for mor og far[:D]reisen tok 32 timer tilsammen med mellomlandinger.ingen av oss sov på den turen,.alt for mye å utforke[:D]

Det er utligning under takeoff og landing det går på. Jeg har amma eller brukt smokk, og det har ikke vært noe problem. Hadde mange flyturer med forrige før hun ble 6mnd.

Babyer kan fly uten problem. Googler du litt så finner du ikke noen advarsel mot dette...ikke på legesider engagn.

Anbefaler å amme / gi flaske opp og ned for det kan hjelpe med utligningen, men utover det er det ikke noe problem for babyer å fly

Back
Topp