Fly med mellomørebetennelse

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Noen som har gjort det? Hvor vondt kan jeg regne med å ha det?

Har ikke gjort det. Men er det anbefalt? Er det ikke større sjanse for at trommehinnen kan sprekke? God bedring! :)

Har ikke gjort det. Men er det anbefalt? Er det ikke større sjanse for at trommehinnen kan sprekke? God bedring! :)

Hu på legevakten mente (over telefon) det ikke var farlig, men at det selvsagt kunne skje... Skulle kjøre på med nesespray og smertestillende... Takk!

Eneste erfaringen jeg har med det, er at det er helt forferdelig vondt. Det er min og et par andre jeg kjenner sin erfaring. Men ikke sikkert det er så ille for alle da :) skal du fly langt? god bedring :)

Eneste erfaringen jeg har med det, er at det er helt forferdelig vondt. Det er min og et par andre jeg kjenner sin erfaring. Men ikke sikkert det er så ille for alle da :) skal du fly langt? god bedring :)

Oki... Hele veien eller bare opp og ned? 5 timer... Takk!

Det var verst opp og ned, men vondt hele turen. Men jeg er en som får lett dotter i ørene da så kan jo hende det har noe å si...
Oj Lykke til med turen :)

Takk! Håper det går bra :) I verste fall blir turen ned et helvete og så får jeg få tak i antibiotika med en gang jeg kommer ned!

Vi dro til Syden da mannen hadde sprekt trommehinnen. Litt ubehag var det, men han kjørte på med smertestillende rett før fly turen, tror det hjalp på :) han sa han trodde det skulle hvert verre enn det var!

Jeg fikk ørebetennelse når jeg var på Kreta, tok paracet før oppstigning, men glemte det før vi skulle lande og det var helt forferdelig vondt!!

Ned er verst, du får spørre om to kopper med papir dynket i varmt vann, skal visst hjelpe :-P De som jobber ombord vet nok hva du mener ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er faen så vondt! Fyll på med smertestillende. Om du ikke er gravid, og har noen dager før flyturen, kan du be legen om resept på Rinexin for å løse opp. Dersom trommehinnen sprekker blir det gjerne mindre smertefullt siden trykkforskjellen utjevnes. Det er kanal mellom øret og nesesvelget som normalt brukes for å utjevne trykk, er man forkjølet produseres det slim og kan bli tett, det er da man får "dotter i ørene" som man ikke blir kvitt. Tar man fly får man da ulikt trykk inni og utenfor øret så trommehinnen står i spenn. Det er det som gjør vondt. Rinexin demper slimproduksjon ved å hindre blodforsyning til slimhinnene så da åpner det seg raskere.

Jeg fløy med dobbeltsidig ørebetennelse da jeg var gravid med 4-åringen, husker ennå hvor vondt det var, og hvor tunghørt jeg var i et par uker. Satt og gråt av smerte på vei ned, og i 15 minutter i bilen før jeg kunne kjøre hjem fra flyplassen...

Lykke til med flyturen.

Min søster hadde det når vi flydde fra Stavanger til Oslo og hu hadde vondt hele veien. Kunne ikke snakke til hu en gang for hu hadde så vondt :(

Ingen sjanse for å få penicillin siden du skal ut å reise? Eldste hadde ørebetennelse og halsbetennelse og startet kur 2,5 dager før sydentur. Jeg gav vanlig dose paracet og nesespray. Det gikk helt fint. Men er litt usikker på om mellomørebetennelse er det samme som ørebetennelse?!

Uff, det er vondt! Men jeg tok smertestillende og prøvde å sove mest mulig. Hjalp litt.

Jeg var hos legen før vi dro som mente ørene var helt fine, men siden jeg hadde vondt måtte jeg bare kjøre på med Rhinexin og nesespray! Gikk heldigvis bra, bare litt vondt i venstre øre noen dager :)

Takk for svar, alle sammen :) :)

Jeg fløy fra kreta med ørebetennelse en gang... Faktisk ikke så ille, værste var vel landing :/ har også flydd med bihulebetennelse og det var mye værre...

Back
Topp