Fly med de små

Lillelykkemy

Betatt av forumet
August 2018
da nærmer det seg første flyturen for shnuppa her. Flyturen varer i 5 timer og merker jeg gruer meg litt. Det er på kveldstid og da er ho stuptrøtt og alt er galt uansett hva :hungover:noen som har noen gode tips til små barn på fly? :)
 
Bestill eget sete til mini og ta med bilstol! Tryggere i fly, og ikke alle steder i utlandet har like sikre bilstoler. Det er heller ikke alle taxier som har med bilstol, selv om du spesifiserer det når du bestiller.

Aner ikke hvor du skal da, og om det er aktuelt å ta det med. Og har ikke flydd selv, så det er bare et tips jeg har hørt. ;P
 
Bestill eget sete til mini og ta med bilstol! Tryggere i fly, og ikke alle steder i utlandet har like sikre bilstoler. Det er heller ikke alle taxier som har med bilstol, selv om du spesifiserer det når du bestiller.

Aner ikke hvor du skal da, og om det er aktuelt å ta det med. Og har ikke flydd selv, så det er bare et tips jeg har hørt. ;P
Skal til gran canaria
Takk for tips, det må sjekkes opp
 
Lurt å amme eller gi flaske under letting og landing, dette hjelper mot eventuelle propper i ørene som kan være smertefulle for de minste.

Det kan være dyrt med eget sete. Vi har aldri hatt det, det har gått veldig greit med baby på fanget, med belte på ditt belte. Det er såpass bevegelig at de kan ammes osv. selv når de ligger fastspent. Er man flere voksne kan man jo bytte fang ila turen osv. Vi har noen ganger hatt sete på første rad da, der er det opplegg for å feste en liten seng til spedbarn, det har de ombord. Mer plass/benplass er det på slike rader også.

Ellers er min erfaring at de er veldig greie ifht barn ombord og de varmer vann/flaske/mat for deg når du ønsker det. Min erfaring er også at de sover ganske godt på fly, det er vel noe med den jevne duren/white noise. Jeg har reist mye med barn. Kan godt hende jeg har hatt veldig greie barn, men jeg har altså aldri opplevd total klikk hverken i bil, fly eller båt.
 
Har flydd mye med baby og det gikk strålende, ble det uro gikk jeg på do og kledde av og på baby og gav ny stimuli
 
På gran canaria er det mye muffins med bilsikring, så ville garantert tatt med egen stol. Mest sannsynlig kan baby sove i den hele veien, så bestill eget sete om mulig. Trygt og praktisk.
 
Vi har flydd Oslo-fort Lauderdale, 10 timer og fort Lauderdale til cancun på 1,5 timeish.

Turen til usa: her fikk damen som satt innerst flytte til et annet sete. Så da fikk lillemor eget sete. Vi hadde med flyebaby, som var en grei avlastning innimellom. Hun var sulten og sur før vi tok av, men hslvsovnet ved puppen da vi lettet og var egentlig rolig mye av turen. Hadde med noen leker vi rullerte på å ha fremme, og en liten bok.
Hadde vi måtte delt raden med en 3 person hadde det blitt ganske trangt ifht amming og ro for lillemor, men det hadde jo gått det og.

På den korte flighten var hun mer urolig, men det var fordi hun var overtrøtt.

Flydoer er jo ganske trange, så er greit å ha det du trenger til stell i en liten mappe i stedet for stor stelleveske.
Ørepropper til de som sitter rundt om det skulle bli mye hyl, da kan de ikke bli sure :hilarious:

Du kan ringe flyselskapet og spørre om de har Bassinett. De var desverre opptatt til vår flytur.
 
Lurt å amme eller gi flaske under letting og landing, dette hjelper mot eventuelle propper i ørene som kan være smertefulle for de minste.

Det kan være dyrt med eget sete. Vi har aldri hatt det, det har gått veldig greit med baby på fanget, med belte på ditt belte. Det er såpass bevegelig at de kan ammes osv. selv når de ligger fastspent. Er man flere voksne kan man jo bytte fang ila turen osv. Vi har noen ganger hatt sete på første rad da, der er det opplegg for å feste en liten seng til spedbarn, det har de ombord. Mer plass/benplass er det på slike rader også.

Ellers er min erfaring at de er veldig greie ifht barn ombord og de varmer vann/flaske/mat for deg når du ønsker det. Min erfaring er også at de sover ganske godt på fly, det er vel noe med den jevne duren/white noise. Jeg har reist mye med barn. Kan godt hende jeg har hatt veldig greie barn, men jeg har altså aldri opplevd total klikk hverken i bil, fly eller båt.
Har flydd mye med baby og det gikk strålende, ble det uro gikk jeg på do og kledde av og på baby og gav ny stimuli
Vi har flydd Oslo-fort Lauderdale, 10 timer og fort Lauderdale til cancun på 1,5 timeish.

Turen til usa: her fikk damen som satt innerst flytte til et annet sete. Så da fikk lillemor eget sete. Vi hadde med flyebaby, som var en grei avlastning innimellom. Hun var sulten og sur før vi tok av, men hslvsovnet ved puppen da vi lettet og var egentlig rolig mye av turen. Hadde med noen leker vi rullerte på å ha fremme, og en liten bok.
Hadde vi måtte delt raden med en 3 person hadde det blitt ganske trangt ifht amming og ro for lillemor, men det hadde jo gått det og.

På den korte flighten var hun mer urolig, men det var fordi hun var overtrøtt.

Flydoer er jo ganske trange, så er greit å ha det du trenger til stell i en liten mappe i stedet for stor stelleveske.
Ørepropper til de som sitter rundt om det skulle bli mye hyl, da kan de ikke bli sure :hilarious:

Du kan ringe flyselskapet og spørre om de har Bassinett. De var desverre opptatt til vår flytur.
Takk for gode tips.
Godt å vite at man kan amme selv om de sitter fastspent i selen under opp og nedstigning.
Dumt spørsmål: det er stellebord på do eller? Har aldri tenkt på det før
 
Takk for gode tips.
Godt å vite at man kan amme selv om de sitter fastspent i selen under opp og nedstigning.
Dumt spørsmål: det er stellebord på do eller? Har aldri tenkt på det før

Ja de har stellebord ofte som du tar ned over doen, litt trangt fungerer;) vil anbefale å ta med skift til deg også på lange turer om du får gulp, eller søl på deg i bleieskift/ bleien ikke holder tett, deilig å kunne skifte da;)
 
Eget sete til baby, med bilstol i. Husk å sjekke om det er godkjent for fly.
Man betaler barnebillett med de fleste flyselskaper når man skal ha sete til baby.
Husk at ved sterk turbulens, krasjlanding eller bråbremsing er ikke babyen like trygg på foreldrenes fang som bakovervendt i bilstol og stroppet fast.
Vi har pleid å fly ved sovetid, enten på kveld eller midt på dagen til luren. Sånn sett går det sikkert fint for dere som flyr på kvelden.
Har alltid med saltvannsspray, drikkeflaske/pupp og diverse leker og mat/godsaker.
 
Takk for gode tips.
Godt å vite at man kan amme selv om de sitter fastspent i selen under opp og nedstigning.
Dumt spørsmål: det er stellebord på do eller? Har aldri tenkt på det før

Jeg fikk ikke lov å amme på vei opp og ned
 
da nærmer det seg første flyturen for shnuppa her. Flyturen varer i 5 timer og merker jeg gruer meg litt. Det er på kveldstid og da er ho stuptrøtt og alt er galt uansett hva :hungover:noen som har noen gode tips til små barn på fly? :)
Vi fløy til Granca med babyen (og storebror og svigermor) for et par uker siden. Vi valgte å kjøpe eget sete til babyen for å ha bedre plass på flyet og mulighet til å legge han ned litt innimellom slik at han kunne få strekke ut ryggen litt. Burde sikkert hatt med bilstol, men vi orket rett og slett ikke siden vi hadde enormt mye bagasje allerede (gulpebabyen måtte jo ha en egen koffert med masse klær, smekker og kluter).

Det var ikke så lenge av gangen han lå i setet sitt, men vi var superfornøyde med å ha den ekstra plassen! Det blir veldig trangt med baby, ekstra håndbagasje som kreves (flere skift til han og oss), og når man skal spise. Kostet oss 1700,- tur/retur, og det syntes vi det var verdt!

På vei til Granca var han overtrøtt og skreik én time i strekk litt uti flyturen, ellers gikk det fint (bortsett fra to bæsjebleier) . På vei hjem var det ikke noe særlig misnøye fra han anna enn at han syntes det var kjedelig.

Jeg fikk forresten veldig vondt i rygg og hofte på vei hjem. Man har jo ikke akkurat tid til å ta vare på seg selv når man må passe på en baby i en sånn setting, så jeg satt ukomfortabelt i alt for mange timer. Burde vært oppe og spasert litt i midtgangen.
 
Hvordan fester dere bilstolen i flyet da? Det er jo ikke seler til den. Ser alltid mange på forum som anbefaler bilstol på fly til baby, men har aldri sett noen som faktisk har gjort dette :p
 
Back
Topp