Fly med barnevogn

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Er det noen som har erfaring med å sende barnevogn med fly?
Er det nødvendig å leie prampack, eller holder det å putte den i plastposen på flyplassen? Den skal jo som spesialbagasje, så den havner vel uansett ikke under alle koffertene.

Vi pakket bare vår i sånn gul "pose" som vi kjøpte på flyplassen, det gikk fint iallfall:-) vognen var to deler, så vi sendte hver del i hver sin pose. Mulig vi var heldige, men hvis noe hadde skjedd skulle man vel få igjen ettersom de sa iallfall.

Jeg har flydd med barnevogn og da hadde jeg den med meg hel hen til inngangen til flyet så puttet bare de arbeiderene den under flyet etterpå og så stod den klar til meg igjen på utsiden når vi landet i kroatia :) det var veldig greit å slippe å bære en tung 1 åring :P

Det kommer an på hvilket flyselskap. Norwegian erstatter ingenting hvis man ikke bruker prampack.

Jeg hadde bare slik plastikk pose som man får på flyplassene :) kom like hel fram :)

Jeg har flydd med barnevogn og da hadde jeg den med meg hel hen til inngangen til flyet så puttet bare de arbeiderene den under flyet etterpå og så stod den klar til meg igjen på utsiden når vi landet i kroatia :) det var veldig greit å slippe å bære en tung 1 åring :P
Jeg flyr ganske ofte. Har pleid å gjøre dette både med bagvogn og med trille. Veldig greit å ha den med seg helt til gate'n. (På noen flyplasser blir det litt mye jobb i sikkerhetskontrollen da men... Ikke noe veldige greier.)
Jeg har også sendt begge typer vogn som spesialbagasje fra "begynnelsen av", ikke pakket de i noen vetdens ting. (Kun stormtrekket over bagen.) har gått helt fin det også.

Hadde brukt prampack til å sende vogna. Stuerne bryr seg ikke om det er spesialbaggasje. De kaster det opp i vognene allikevel.

Vognen vår overlevde uten for noen år siden ..altså de første fem årene med barn . Men kjenner mange som fikk erstattet fordi de ble ødelagt .Og vi flydde mye , men jeg kjøpte prampack når vi kjøpte ny vogn , fordi de ikke lenger erstatter vogna hvis man ikke har . Og for å si det sånn ....de behandler de ikke bra , så er glad jeg kjøpte

Kommer an på hvilken vogn du skal sende? Dersom det er ei dyr bagvogn, Babyjogger e.l ville jeg vurdert prampack.

Er det ei billig paraplytrille, gammel Carena e.l. ville jeg bare brukt pose :P

Vi kjøpte prampack og er glad for det. Har flydd noen runder med vogn på 2år og den prampacken ser ikke ut!!!

Jeg flyr ganske ofte. Har pleid å gjøre dette både med bagvogn og med trille. Veldig greit å ha den med seg helt til gate'n. (På noen flyplasser blir det litt mye jobb i sikkerhetskontrollen da men... Ikke noe veldige greier.)
Jeg har også sendt begge typer vogn som spesialbagasje fra "begynnelsen av", ikke pakket de i noen vetdens ting. (Kun stormtrekket over bagen.) har gått helt fin det også.

Ohh Gud de visste e ikkje ens att man kunde. Eller att man fikk lov till.

Ohh Gud de visste e ikkje ens att man kunde. Eller att man fikk lov till.
Veldig praktisk, spesielt om man reiser alene med baby! og vognen havner jo da bare på toppen av all bagasje under flyet, og ofte kan du spørre om å få den ut med en gang man lander og trille helt fra flyet igjen.

Jeg skal reise innenlands, alene, med en baby på 5 mnd. Skal ha med bæreselen, så jeg behøver sånn sett ikke vogna. Men det gir jo en økt sikkerhet for at vogna ikke havner under ting, hvis den lastes inn sist. Får prøve å få til det, takk for tips. :)

Veldig praktisk, spesielt om man reiser alene med baby! og vognen havner jo da bare på toppen av all bagasje under flyet, og ofte kan du spørre om å få den ut med en gang man lander og trille helt fra flyet igjen.
De skall eg prøva nest gang

Vi pakket bare vår i sånn gul "pose" som vi kjøpte på flyplassen, det gikk fint iallfall:) vognen var to deler, så vi sendte hver del i hver sin pose. Mulig vi var heldige, men hvis noe hadde skjedd skulle man vel få igjen ettersom de sa iallfall.
Man har bare rett på det hvis vogna er forsvarlig pakket, i feks en prampack.

Vognen vår overlevde uten for noen år siden ..altså de første fem årene med barn . Men kjenner mange som fikk erstattet fordi de ble ødelagt .Og vi flydde mye , men jeg kjøpte prampack når vi kjøpte ny vogn , fordi de ikke lenger erstatter vogna hvis man ikke har . Og for å si det sånn ....de behandler de ikke bra , så er glad jeg kjøpte
Sign. Behandler de kjempe dårlig. Jeg har fått ødelagt vogn i prampack og fått to prampacker ødelagt!

Back
Topp