Fly med barn

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Noen av julimammane som har flydd med barn?
Vi skal ut å fly i mai. Vi kaster oss rett i det å begir oss ut på en 8 timers flytur til New york :p

Jenta vår er da 10 mnd. Kjenner jeg gruer meg litt til denne flyturen :eek: vi tenker å skaffe oss flyebaby som hun kan sitte i under turen. Det koster desverre en god del penger om hun skulle ha eget sete.
Så kjære julimammar, om dere har noen tips å komme med, så er det bare å pøse på :D på forhånd takk :D
 
Ha med rikelig med mat og drikke! Ta med nettbrett så barnet kan se på Barne-TV, finns noe for så små så får håpe ho har interessen for det når ho er 10 mnd! Eller ha med varierende med leker, ekstra skift og noen som et litt varmt siden det kan bli litt kjølig på flyet :)

Lykke til på turen og kos dere :)
 
Signerer hun over her :) nok mat og drikke, gjerne noe hun kan spise på selv. Her var det stor suksess med sånne skumpinner, særlig når hun ikke var helt skrubbsulten. Blir ikke flyebaby litt for liten når hun er 10 mnd..? Har aldri brukt det selv, men hadde liksom sett for meg at de er for type 0-3 mnd :p det kommer kanskje litt an på hvor god avstand det er til setet foran. Men de fleste langdistansefly har jo også sånn liten seng som kan festes i veggen på første seterad? Jeg ville nok ha prøvd å heller bestille dette. Ellers tenker jeg at det ikke er sååå mye mer stress med en flytur på 8 timer som en på 2. Ofte er det takeoff og landing som er mest stress, for babyene skal gjerne sove noen timer under selve flyturen uansett :)
 
Man kan ha med seg så mye mat man vil sant?
Jeg tenker å pakke med en boks med nan i kofferten. De har sikkert mme der borte også meeen :p

Håper bare det ikke blir problemer i sikkerhetskontrollen på vei hjem. Usa vet dere :p hørt de er ganske strenge generelt :eek:
 
Fine tips over her :)
Vi var nettopp på flytur. Ta med mat, melk, ekstra skift, litt leker, en bok, ipad/nettbrett (om dere har det) :) da har du litt underholdning. Hvem reiser dere med? Vet at Ving (Thomas Cook Airlines) har mulighet for cradle på flyene, da kan baby sove/sitte litt der også :)
 
Drikke, mat, leker, skift. Så syntes jeg det var helt fantastisk at jeg fikk en liten pute og et teppe, hadde puta til å støtte opp armen min og teppe over småen.
 
Fine tips over her :)
Vi var nettopp på flytur. Ta med mat, melk, ekstra skift, litt leker, en bok, ipad/nettbrett (om dere har det) :) da har du litt underholdning. Hvem reiser dere med? Vet at Ving (Thomas Cook Airlines) har mulighet for cradle på flyene, da kan baby sove/sitte litt der også :)
Vi flyr med Norwegian :) de låner ut flyebaby, men bare til barn opp til 9mnd. Så vi kjøper egen :) for jeg krangla med Norwegian om dette siden hun er 10mnd når vi reiser.
Jeg sa at ikke alle barn på 10 eller 9'mnd veier det samme. Flye baby går opp til 13kg. Det skjønte ikke de :p
 
Vi flyr med Norwegian :) de låner ut flyebaby, men bare til barn opp til 9mnd. Så vi kjøper egen :) for jeg krangla med Norwegian om dette siden hun er 10mnd når vi reiser.
Jeg sa at ikke alle barn på 10 eller 9'mnd veier det samme. Flye baby går opp til 13kg. Det skjønte ikke de :p
Vi kjøpte flyebaby for å fly med norwegian men den passet ikke til setene deres, seteryggene var for lave så vi fikk ikke brukt den når vi selv satt i setet.
jeg har sett på finn.no at det er noen som leier ut flyebaby:)
 
Vi kjøpte flyebaby for å fly med norwegian men den passet ikke til setene deres, seteryggene var for lave så vi fikk ikke brukt den når vi selv satt i setet.
jeg har sett på finn.no at det er noen som leier ut flyebaby:)
Tror du flyebaby passer til dreamliner flyene? Tenker de flyene er ganske store og at det er god plass.
Ja vi tenkte å sjekke finn.no faktisk :D
 
Tror du flyebaby passer til dreamliner flyene? Tenker de flyene er ganske store og at det er god plass.
Ja vi tenkte å sjekke finn.no faktisk :D
Usikker, vi har flydd mye med norwegian å den har aldri passet. Vi fløy med thomas cook i sommer å da var minsten 3 mnd, der passet den også bare når vi ikke satt i setet så det er egentlig ganske så skuffende. Barnet blir hengende så langt nede at det ikke er plass til å sitte i setet ditt. Vi hadde ett ekstra sete å da fungerte den fint for da fikk hun hele setet. Så om dere velger å kjøpe ett ekstra setet så ville jeg vurdert å leie/kjøpe en flyebaby:) du kan også bruke flyebaby på vanlige stoler om dere er ett sted uten matstol:)
 
Usikker, vi har flydd mye med norwegian å den har aldri passet. Vi fløy med thomas cook i sommer å da var minsten 3 mnd, der passet den også bare når vi ikke satt i setet så det er egentlig ganske så skuffende. Barnet blir hengende så langt nede at det ikke er plass til å sitte i setet ditt. Vi hadde ett ekstra sete å da fungerte den fint for da fikk hun hele setet. Så om dere velger å kjøpe ett ekstra setet så ville jeg vurdert å leie/kjøpe en flyebaby:) du kan også bruke flyebaby på vanlige stoler om dere er ett sted uten matstol:)
Det kostet så mye penger om hun skulle ha eget sete :( men jeg skal google litt og evnt ringe Norwegian (igjen) å nevne det du skrev, at flyebaby ikke passer i alle type fly :)

Hadde vi kjøpt ett sete til henne så hadde vi lett tatt med bilstolen :)
 
Det kostet så mye penger om hun skulle ha eget sete :( men jeg skal google litt og evnt ringe Norwegian (igjen) å nevne det du skrev, at flyebaby ikke passer i alle type fly :)

Hadde vi kjøpt ett sete til henne så hadde vi lett tatt med bilstolen :)
Det blir dyrt med ekstra sete. Vi kjøpte det i sommer til mellomste vår, han var da 1.5år å det kostet 4000kr tur-retur.
Håper de kan hjelpe deg:)
 
Vi flyr med Norwegian :) de låner ut flyebaby, men bare til barn opp til 9mnd. Så vi kjøper egen :) for jeg krangla med Norwegian om dette siden hun er 10mnd når vi reiser.
Jeg sa at ikke alle barn på 10 eller 9'mnd veier det samme. Flye baby går opp til 13kg. Det skjønte ikke de :p

Herregud, err'e mulig å bli mer firkanta da, hahah! Sorry meg for at jeg ler :p norwegian ass :)
 
Herregud, err'e mulig å bli mer firkanta da, hahah! Sorry meg for at jeg ler :p norwegian ass :)
Ja jeg vet! Jeg har krangla med 3 stk "nei men det står at flybaby bare går opp til 9mnd"
Så sa jeg til han sure svensken "men kjære deg, du har kanskje ikke barn. Men ingen barn er like og ingen barn på samme alder veier det samme eller er like lange"
Så får jeg tilbake "ja men sånn er det"
Jubelidiot liksom.
 
Man kan ha med seg så mye mat man vil sant?
Jeg tenker å pakke med en boks med nan i kofferten. De har sikkert mme der borte også meeen :p

Håper bare det ikke blir problemer i sikkerhetskontrollen på vei hjem. Usa vet dere :p hørt de er ganske strenge generelt :eek:
Av babymat får du ha med det du vil :) Vi pakket med oss litt ekstra i håndbagasjen på vei til ferie i tilefelle bagasjen forsvant. Sjekk på finn.no om der er noen som leier ut flyebaby til deg :) Mange har som se de leier ut, sånn som prampack. Dere flyr vel fra Oslo, så kanskje noen i nærheten der som har en :)
 
Av babymat får du ha med det du vil :) Vi pakket med oss litt ekstra i håndbagasjen på vei til ferie i tilefelle bagasjen forsvant. Sjekk på finn.no om der er noen som leier ut flyebaby til deg :) Mange har som se de leier ut, sånn som prampack. Dere flyr vel fra Oslo, så kanskje noen i nærheten der som har en :)
Mannen er allerede i gang med å sjekke finn.no :)

Ja babymat kan man ha med så mye man vil tror jeg :)
Vurderer å ta med en boks nan i kofferten å ha der borte, vet de har mme i usa men vet ikke om lille reagerer på den :p
 
Vi har tatt fly 6 ganger allerede. Dog bare korte innenlandsturer, men det har gått helt fint. Jeg ammer under take off sånn at lille ska slippe å få topp i ørene (har hørt at det hjelper), og det har fungert fint for oss iallefall. Om jeg skal gi 'tips' så anbefaler jeg bæresæle og ulike leker til turen, sånn at lille ikke går lei med en gang. Greit å ha litt forskjellig å se på, og å kunne bytte aktivitet underveis.

Lykke til med turen :)
 
Back
Topp