Fly med baby

Seeki

Glad i forumet
Noen her som har flydd sammen med baby? Hvor gammel var babyen? Hvordan gikk det?
Holder vi babyen i armene gjennom hele flyturen? Og hva med øretopp??

Oj, ble mange spm dette, men ja er helt grønn på dette! [:)] Skal nemlig ut å fly med lillegutt om 6 veker. Da er han 4 1/2 mnd. Han er ikke for liten?

Jeg syns det var lettere jo yngre de var [:D] Ja du har ham på fanget hele veien.. Og det kan være lurt å amme på vei opp og ned for å hindre vondt i ørene.. Evt. smokk!

Hun var 2 mnd da vi fløy første gang. Gikk helt problemfritt begge veier! Ammet henne eller ga henne smukk på vei opp og ned så hun ikke skulle få propper i ørene [:)]

Jeg og mini fløy når han var 2 måneder. Det var bare en liten tur, ca halvtime, så han ammet faktisk hele veien. Ikke noe problem da, og tror ikke det er noe problem når de er 4,5 mnd heller. Det er jo mange morsomme mennesker å se på på et fly[:)]

Okey, ble litt meir beroliget nå [:)]
Tusen takk for svar [:D]

Vi fløy fra svolvær til oslo (og tilbake) med Sofie da hun var ca 4 mnd, og fra evenes til oslo (og tilbake) da hun var ca 10 mnd. Begge gangene gikk det helt supert. Jeg ammer fremdeles da, vet ikke om du gjør det? Men det var veldig greit. Hang henne i puppen før vi tok av, og første gangen sov hun faktisk da vi lettet. Nesten alle gangene har hun sovet nesten hele turen, eller ammet da. Veldig puppeglad nemlig. [:)]

|1
ORIGINAL: Ceciliekje

Hun var 2 mnd da vi fløy første gang. Gikk helt problemfritt begge veier! Ammet henne eller ga henne smukk på vei opp og ned så hun ikke skulle få propper i ørene [:)]

Bare at frøkna var 7 dager gammel! :)

Kom hjem fra Lanzarote med snuppa på 4 mnd sist lørdag. Det gikk strålende det. [:)] Hun lå mye i fanget, og så lå hun på det ledige setet ved siden av meg.

Jeg spurte flyvertinna om dette med amming under take-off og landing, og hun sa at dette var noe mange mødre var opptatt av, men at det ikke hadde noenting å si så lenge barnet ikke var veldig tett. Jeg ammet ikke (hun tar ikke smokk), og det var ikke noe problem. [:)]

fløy ålesund trondheim når ho var 4 mnd, uten smokk og amming, og det gikk veldig bra!
var verre nå når hun er 15 mnd! da var hun litt mer urolig av å MÅTTE sitte på fanget mitt..men gikk bra[;)]

et anna tips: Ha med deg en babyBjørn eller noe så du har å bære han i til dere får hentet vognen hans..
kan bli tungt å bære i lengden[:)]

Noen her som har flydd sammen med baby? Hvor gammel var babyen? 5mnd 6mnd og 10mnd. Hvordan gikk det? Supert alle gangene. Alle gangene har vært flytur på 4,5time.. ene gangen sov han ikke et sekund.. og det var den gangen jeg reiste aleine med han. Satt vedsidenav noen koslige folk som satt å snakket til han hele tiden, og de tilbydde seg å holde han litt så jeg fikk spise middagen vi fikk servert :)
Holder vi babyen i armene gjennom hele flyturen? Og hva med øretopp?? Fikk seng til han siste gangen vi var ute å reiste.. da han car 10mnd altså.. det var digg å slippe å ha han på fanget hele turen [:D] Aldri opplevd noe ubehag ved takeoff eller landing [:)]

Fløy første gang med gutten vår når han var 1 uke gammel...og fløy mange turer første året hans!! Gått fint alltid. Aldri noe problem med letting/landing og propp i øra. Går sikkert kjempefint for dere også[:)]

Og som Zera sier - innmari kjekt med noe å bære i, alltid hatt med sjalet eller mei tai'en...et MUST på turer der man flyr alene med barnet iallefall (synes jeg da)

Jeg jobber i et flyselskap og det er helt uproblematisk å reise med baby [:)]
Du får belte som du har rundt babyen og som festet i ditt belte og den lille får egen livvest.
Spør om det er ledig plass ombord og be dem eventuelt plassere deg en plass uten naboer på begge sider hvis du synes det er enklest [:D] Dette kan du også spørre om når du kommer ombord, cabincrew vet hvor mange som er booket.
Propper i ørene er som regel helt uproblematisk med mindre den lille er veldig tett i luftveiene. Vil du være på den sikre siden kan du selvsagt amme/gi smokk/flaske...
Babybjørn eller bæresjal til å bære i er veldig lurt [:)]
Og tenk over hvor mye du har med deg inn på flyet, mange småbarnsforeldre har med seg mye greier de ikke får bruk for.
Barnemat er helt uproblematisk gjennom sikkerhetskontrollen, men du kan bli bedt om å smake for å være på den sikre siden (Det har jeg aldri opplevd though [8D])
Ellers er det viktig å beregne god tid på flyplassen. Ting tar mye lenger tid enn man tror med baby, og blir du stresset fordi dere har liten tid, vil den lille sanse dette og kunne bli urolig av dette.
Tenk også på hva du har på deg, har du sko uten hæl og dropper buksebelte f.eks. tar sikkerhetskontrollen mye kortere tid og du trenger ikke kle av deg en haug med klær. Da kan du bære den lille på magen gjennom kontrollen og trenger ikke ta ham/hun "av" deg så lenge det ikke piper [:)]

Å tuuuusen takk for mange supre tips!! [:D]

Ja, jeg både ammer og han tar smokk. Babybjørn sele har vi også, så den skal jeg ta med! Skal fly alene, så det blir spennende. Ikke lange turen da, bare fra Volda til Bergen [:)]
Høyhæler blir nok droppet, og det med belte var lurt. Så slipper jeg å bruke unødig tid på det.

Vi fløy med snuppa da hun knapt var ett døgn vi!!! Gikk kjempebra!!!

Var ute å flydde senest igår, en 7 timers flytur hjem fra Gran Canaria. Hun er 7,5 mnd. Gått kjempefint begge veiene, sover på fanget. Ikke en lyd [:)] Men igår hadde jeg er 3 rad alene, så kunne legge henne i setene, det var luksus. Ellers så er det veldig mange som gjerne ville holde dem et minutt eller to mens du pakker sammen [;)]

Back
Topp