Fly langt

Flora

Forelsket i forumet
Jeg skal til USA, da er jeg 10-12 uker under reisen. Noen som vet om man må ta spesielle hensyn da? Støttestrømper er det eneste jeg har tenkt muligens kan være lurt?

Termin 14. februar <3

Vet ikke, tror ikke det er så bra å fly når man er gravid i 1. Trimester på grunn av trykket, men er usikker. Vi har avbestilt reisen til Tyrkia.

Jenta mi født 17.07.07
Termin 13. Februar 2014 med nr. 2 :)

Jeg fløy masse med førstemann:-) hadde alltid støttestrømper på, drakk mye vann og var oppe å beveget meg på lengre turer. Hvor i USA skal du? Jeg var i USA i høst :-) new York og Miami . Fantastisk morro !!

Nr 2 på vei <3 13 februar <3

Vet ikke, tror ikke det er så bra å fly når man er gravid i 1. Trimester på grunn av trykket, men er usikker. Vi har avbestilt reisen til Tyrkia.

Jenta mi født 17.07.07
Termin 13. Februar 2014 med nr. 2 :)

Ikke bra å fly i første trimester? :confused: jeg har hørt helt motsatt?? Bare siste del av svangerskapet det kan være farlig? Og da er det jo ikke lov uansett :-)

Flyr selv på onsdag, bare 1 time da! :rolleyes:

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Sniker fra november.. Har man et "normalt" svangerskap, er det ikke farlig å fly! :-)
Jeg har var i mexico i uke 5-6 og skal til Frankrike i uke 28! Kan være lurt med støttestrømper!

Unnskyld at jeg spør, men hva i huleste skal man ha støttestrømper til? :p

Xander 2760 g, 47 cm, 15.08.09
Termin februar, usikkert når :p

For at du ikke skal hovne mye opp i beina. Er skikkelig ubehagelig:-)

Forhindrer blodpropp. Og det kan du få da du sitter mye rolig. Skal også hjelpe mot slik jeg selvfølgelig ikke husker hva heter nå, slike blodgreier du kan få bak beina ol :p Og det hjelper mot vann i beina.

Aaaah, takk :D har flyskrekk selv så fly er ikke noe jeg tenker over til vanlig :D

Jeg skal til Florida og disneyworld :) Gleder meg!

Termin 14. februar <3

Jeg fløy masse med førstemann:-) hadde alltid støttestrømper på, drakk mye vann og var oppe å beveget meg på lengre turer. Hvor i USA skal du? Jeg var i USA i høst :-) new York og Miami . Fantastisk morro !!

Jeg skal til Florida og disneyworld :) Gleder meg!

Termin 14. februar <3

Termin 14. februar <3

Men jeg kom på noe mer nå... er det ikke sånn at gravide skal unngå soling? På grunn av pigmentflekker som kommer lettere.. eller noe sånt?

Termin 14. februar <3

Men jeg kom på noe mer nå... er det ikke sånn at gravide skal unngå soling? På grunn av pigmentflekker som kommer lettere.. eller noe sånt?

Termin 14. februar <3
Så morro med Disney world!! Heldig!! Jeg var blant annet på Tenerife forgje svangerskap og jeg sola meg :-) brukte faktor og dekte til magen når sola var på det varmeste. Drakk mye vann!! Jeg fikk ingen pigment flekker, men vet at noen gjør det. Jeg blir lett brun, kanskje det har noe med det å gjøre...??

Så morro med Disney world!! Heldig!! Jeg var blant annet på Tenerife forgje svangerskap og jeg sola meg :-) brukte faktor og dekte til magen når sola var på det varmeste. Drakk mye vann!! Jeg fikk ingen pigment flekker, men vet at noen gjør det. Jeg blir lett brun, kanskje det har noe med det å gjøre...??

Jeg blir sånn passe lett brun, så da får vi håpe det går fint. Kan jo ikke være helt gal på alt heller :) Selv om det ikke er bare bare dette her - i stad lagde jeg hjemmelaget is før første gang, har tatt et døgn å lage. Også kom jeg på nå at det er råe egg i den! Da kan jeg ikke spise den... huff! Jeg vil ha sjokoladeisenmin :confused:

Termin 14. februar <3

En liten konstruktiv kommentar fra sidelinjen her; jeg syns folk skal unngå å synse for mye om hva som kanskje kan være farlig, når man egentlig ikke har peiling på det. Det skaper mye bekymring for oss førstegangsfødende som ikke sitter med mye kunnskap og erfaring. Etter det jeg har lest på nettet er det uproblematisk å fly i første trimester. Om noen vil være uenig i det, så ønsker jeg å høre det fra en utdannet lege eller tilsvarende. Jeg ønsker ingen synsing, for det tar jeg lite seriøst.

Ikke bra å fly i første trimester? :confused: jeg har hørt helt motsatt?? Bare siste del av svangerskapet det kan være farlig? Og da er det jo ikke lov uansett :-)

Flyr selv på onsdag, bare 1 time da! :rolleyes:

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app
Mulig det:) det var bare ei jeg kom i prat med som sa at mange ikke vet hva det innebærer, man bør jo bare følge magefølelsen og det legen sier:)
Med min 3. Ivf tar jeg ihvertfall ingen sjanser:)

Jenta mi født 17.07.07❤
Termin 13. Februar 2014 med nr. 2/3 ❤

Mulig det:) det var bare ei jeg kom i prat med som sa at mange ikke vet hva det innebærer, man bør jo bare følge magefølelsen og det legen sier:)
Med min 3. Ivf tar jeg ihvertfall ingen sjanser:)

Jenta mi født 17.07.07❤
Termin 13. Februar 2014 med nr. 2/3 ❤

ja, regner med at både legen og flyselskapet hadde advart mot det, om det skulle være bevist skadelig.

Vi reiser til Thailand i uke 11 og returnerer i uke 14, tenker at bevegelse er den eneste forskjellen fra tidligere :)

Back
Topp