Fly i uke 26?

Alk84

Gift med forumet
Noen har som har vært gravide å vært på flytur? Jeg skal brått til syden i uke 26 da er jeg 25 uker på vei. Er det noen som vil dele sin erfaring av flyturen sin som gravid? Om man merker noe trykkforskjell i magen å sånn? Kjenner jeg ble litt nervøs sånn plutselig:(

Tror nok det skal gå greit. Hvis du skal fly langt kan det være greit med sånne kompresjonssokker. Jeg opplever at jeg får vann i beina og de kan bli litt spente. Drikk masse vann... :) ha en kjempe fin tur.

Der går helt fint. Var i spania sist jeg var gravid i uke 31. Skal denne gangen til kreta i uke 27. Viktig å bevege seg litt på flyet. Ta norn ekstra dorunder eller bare hå litt i korridoren for blodsirkulasjonen sin del:happy:

Jeg skal ta 3 fly i uke 23 (til Bulgaria) og kommer tilbake på samme måte i uke 29, håper det går bra, har kjøpt meg støttestrømper. I forrige svangerskap reiste jeg i begynnelsen (2-3 måned) igjen med 3 fly og utenom at jeg spydde på flyet, gikk alt bra :) etterpå reiste jeg til Gdansk i uke 24 og var ok, men jeg husker at frøkna sparket mer enn vanlig når vi skulle ta av og lande, var ubehagelig, men gikk greit.

Jeg kommer til å fly en del ganger i svangerskapet, blant annet i uke 23, 25, 27 og 31 og tror det går helt fint :) Men nå har jeg aldri vært gravid før så vet jo ikke...

Jeg fløy jevnlig gjennom forrige svangerskap (siste tur 35+5). Har også til nå flydd flere ganger i dette svangerskapet. Merker absolutt ingen ting. Husk på å drikke vann, og beveg på beina. God tur :)

Fløy 12 timers tur sist svangerskap i uke 30. Hovnet litt mer opp i fingrene og beina enn det jeg har gjort ellers, men det var pga at jeg sov noen timer (nattflight). Ville nok tatt dagflight hvis jeg skulle gjort det igjen. Ellers gikk det veldig fint! Viktig å bevege seg litt, støttestrømper er et must for meg.
En liten sydentur blir nok veldig bra skal du se:)

Last edited:
Jeg skal ut å fly i uke 34, regner med det går heeeelt fint :P

Ellers har jeg kun flydd i uke 21/22 , ingen problem ! For min del da...

Back
Topp