Fly 1 trimester

HappyMom88

Blir kjent med forumet
Hei hei :)
Noen som har erfaring om å kunne reise med fly i 1 trimester. Lest litt og står litt forskjellig. Takk for hjelp ;)

Jeg spurte legen og gynekologen min om det siden jeg måtte på jobbtur. De mente det skulle gå helt fint. Man kan bli litt dårlig ved turbulens, men ellers gikk det greit.

Jeg har flydd i første trimester mange ganger, ikke noe problem :) greit å gjøre seg litt komfortabel hvis det er veldig lange flyturer da, kanskje bestille sete med ekstra beinplass. Kompresjonsstrømper går ann. Drikke mye. Er sikkert værre om du er veldig kvalm, utenom det ser jeg ikke noe problem?

Forrige gang fløy jeg flere ganger i svangerskapet uten at det skapte noen problemer. Forhørte meg på forhånd og fikk klarsignal. Flyselskapene har som regel en egen grense for når de ikke tillater gravide å fly, men det er jo senere i svangerskapet selvfølgelig :)

Jeg har flydd i første trimester mange ganger, ikke noe problem :) greit å gjøre seg litt komfortabel hvis det er veldig lange flyturer da, kanskje bestille sete med ekstra beinplass. Kompresjonsstrømper går ann. Drikke mye. Er sikkert værre om du er veldig kvalm, utenom det ser jeg ikke noe problem?

Ok tusen takk ;) høres greit ut dette. :)

Forrige gang fløy jeg flere ganger i svangerskapet uten at det skapte noen problemer. Forhørte meg på forhånd og fikk klarsignal. Flyselskapene har som regel en egen grense for når de ikke tillater gravide å fly, men det er jo senere i svangerskapet selvfølgelig :)

Takk :) nå kan jeg reise uten bekymring ;)

Kos deg på tur :) sist var jeg ute og fløy i både første og andre trimester, kjøp gjerne støttestrømper, også gå i gangen ca hver 30 min :)

Hei hei :)
Noen som har erfaring om å kunne reise med fly i 1 trimester. Lest litt og står litt forskjellig. Takk for hjelp ;)
Jeg fløy til Trondheim sist gang. Gikk helt fint. Om du er redd for kvalme osv så bruk sånne reisesyke-armbånd (akupressur) :)

Jeg fløy uka før jeg testet positivt, uten problem. Har flydd masse i svangerskapet, telte nettopp opp og har vært på 11 flyturer siden mini flyttet inn i magen, både i jobbsammenheng og for å besøke familie, ikke vært noe problem :) Har bare flytt korte flyturer da, ved lengre er det jo greit å tenke på ting som støttestrømper og å bevege seg jevnlig :) Og er man kvalm så er jo ikke det så herlig, men man kan jo forsøke seaband eller sånne ting :)

Eg skulle fly i 15 timer nå neste fredag men droppa det pga zika-viruset men også for legen sa til meg siden kroppen har lett for å kvitte seg med spirene så anbefalte han ikke det. Korte ture som 3-4 timer går greit sa han med mindre eg blir stressa av det :-P

Back
Topp