Lille_frosk
Glad i forumet
Nei. Er fluor i tannkremen og rottegift gir jeg ikke mine barn!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sønnen min har mye fluorskader på melketennene sine, og tannlegen mente det kom av at det var for høyt nivå av fluor i vannet der vi bodde (hadde privat brønn) og disse skadene ble da i hovedsak påført ham mens jeg gikk gravid. Allikevel anbefalte hun at vi fortsetter å gi han fluor ved siden av tannpuss med fluortannkrem. Men han får det kanskje bare 1-2 ganger i mnd, hvis vi har slurvet med tannpussen..Gir ikke det siden hun har fluor tannkrem, og her i Sverige er det ikke anbefalt uten å ha snakket med tannlege siden for mye fluor kan gi hvite prikker på de varige tennene, men ikke bra å få for lite fluor heller da.
https://www.apotek1.no/aktuelt/baby-og-barn/riktig-mengde-fluor-til-smaa-barnHva er den anbefalte dosen, da? Mine får den jeg kjøper på apoteket, tror det er 0,25mg.. De får én hver kveld, thats it..
Bor et annet sted med mindre fluor nå da eller?Sønnen min har mye fluorskader på melketennene sine, og tannlegen mente det kom av at det var for høyt nivå av fluor i vannet der vi bodde (hadde privat brønn) og disse skadene ble da i hovedsak påført ham mens jeg gikk gravid. Allikevel anbefalte hun at vi fortsetter å gi han fluor ved siden av tannpuss med fluortannkrem. Men han får det kanskje bare 1-2 ganger i mnd, hvis vi har slurvet med tannpussen..