Flott!!

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Supert opplegg!

Man kan visst være syk nok til og få tidsbegrenset uføretrygd, men alikevel ikke være syk nok til og få psykolog! Supert!

Jeg har vært tidsbegrenset ufør i noen år nå (pga. sosial angst og depresjon blandt annet), og er det egentlig fortsatt, men har bedt Nav om og få komme ut i tiltak, da jeg ønsker og forsøke meg igjen. Det er ikke noe liv for en 30 åring og sitte hjemme dag ut og dag inn.

Så nå har jeg begynt på ett kurs, og er strålende fornøyd med det. Men jeg tenkte da at for og klare og gjennomføre, så trenger jeg behandling parallellt.

Fastlege sendte henvisning til psykolog, men nei, jeg fikk avslag. Jeg er ikke vurdert som syk nok. Men syk nok til og være uføretrygdet er jeg. Hvor syk må du være for og få hjelp da??

Men jeg kunne søke om samtaler med psykiatrisk sykepleier da. Det er ikke det jeg trenger. jeg trenger hjelp med de grunnliggende og underliggende problemene mine, for og komme meg videre på veien ut i jobb.

Faen altså, jeg er så forbanna og fortvila, samtidig synes jeg det er så latterlig, at jeg vet ikke om jeg skal le, grine eller skrike!

jeg har kontakt med en psykiatrisk sykepleier og synes det er flott, nå vet jeg ikke hva du sliter med og hva du trenger hjelp med, men jeg bruker min til og prate masse med, alt fra ting som har skjedd til ting jeg sliter med nå med økonomi og andre ting, hatt henne i 2 år nå og håper på forlengelse da jeg føler ejg virkelig trenger det :)

har selv tidsbegrenset uføre, og tenkte meg over på attføring dette året, håper jeg :)

Håper du kan få noe hjelp, masse lykke til :)

Så bra at du føler det hjelper! :)

Jeg vil egentlig grave opp i, og fikse, alt gammelt rusk og rask. Føler jeg trenger hjelp med og ta tak i en del ting, og at det ikke holder med slike samtaler.

Får jo selvfølgelig forsøke, men jeg syntes ikke det var noe sist jeg hadde det heller.

Jeg ville nok takket ja til å snakke med en psykiatrisk sykepleier om jeg var i din situasjon.. Dette er mennesker med stor kompetanse på sitt felt, og i en del tilfeller vil nok de kunne hjelpe i større grad enn en psykolog. Det er de som møter pasientenes problemer i praksis! På psykiatriske sykehus f.eks. så har man daglig omgang med psykiatriske sykepleiere, mens psykologene bare er innom en gang om dagen, eller ofte bare 2-3 ganger i uka.. Så man skal slettes ikke undervurdere deres evne til å hjelpe.. Det er de som som oftes står for den konkrete behandlingen av de som er psykisk syke!

Håper det ordner seg for deg!

Back
Topp