flokete hår

Pulverheksa82

Betatt av forumet
Himmelbarn
Etter at jeg fikk barn for fem mnd siden, har håret mitt vært helt umulig. Greit nok at jeg røyter helt vanvittig mye, jeg har fortsatt tykt hår, så det vises ikke.. men det floker seg helt grusomt med en gang. Får en svær dreads i nakken som er nesten unulig å få børster ut. Bruker nesten en time hver gang på det.. må ha håret i flette hver gang jeg har klart å børste det. Noen tips??
 
Har slitt med det samme, har også langt og tjukt hår. Så ut som «the grudge» bodde i sluken vår i permisjonstiden min.. :happy090

Jeg dro innom frisørsalong og fikk i gode produkter for håret mitt - ja det var dyrt, men det var absolutt verd det ☺️ Det hjalp! Både hårkur og en hårolje
 
Etter at jeg fikk barn for fem mnd siden, har håret mitt vært helt umulig. Greit nok at jeg røyter helt vanvittig mye, jeg har fortsatt tykt hår, så det vises ikke.. men det floker seg helt grusomt med en gang. Får en svær dreads i nakken som er nesten unulig å få børster ut. Bruker nesten en time hver gang på det.. må ha håret i flette hver gang jeg har klart å børste det. Noen tips??
Anbefaler hårolje og å rett og slett ha det opp eller i flette store deler av døgnet og holde ut så lenge det varer:wacky:

Vet det er MANGE som klipper seg etter de får barn, jeg for min del har spart siden 2017 og nekter:hilarious:
 
Etter at jeg fikk barn for fem mnd siden, har håret mitt vært helt umulig. Greit nok at jeg røyter helt vanvittig mye, jeg har fortsatt tykt hår, så det vises ikke.. men det floker seg helt grusomt med en gang. Får en svær dreads i nakken som er nesten unulig å få børster ut. Bruker nesten en time hver gang på det.. må ha håret i flette hver gang jeg har klart å børste det. Noen tips??

Jeg hadde det sånn i verste røyteperioden. Da børstet jeg håret noen ganger daglig og ellers måtte der bare være i flette hele tiden.
Om ikke annet fikk jeg veldig langt hår uten mye slitasje etter å ha hatt det så mye i flette :p
 
Anbefaler hårolje og å rett og slett ha det opp eller i flette store deler av døgnet og holde ut så lenge det varer:wacky:

Vet det er MANGE som klipper seg etter de får barn, jeg for min del har spart siden 2017 og nekter:hilarious:

Jeg nekter å klippe meg til noen "mammasveis" har spart siden 2017 her også :hilarious:
Men så er faktisk håret mitt raskere å stelle fint når det er langt kontra kortere synes jeg.
 
Jeg nekter å klippe meg til noen "mammasveis" har spart siden 2017 her også :hilarious:
Men så er faktisk håret mitt raskere å stelle fint når det er langt kontra kortere synes jeg.
Woho! :D
Ja, å ha litt lengde på håret synes faktisk jeg er mye lettere også. Endelig har jeg ganske langt hår takket være at jeg sluttet å farge og bleke det under graviditeten og at jeg nektet å klippe meg etterpå.

Har "alltid" fulgt frisørenes råd om å såkalt strusse håret hver 8 uke, dét blir det ikke mye lengde av du :hilarious:
 
Etter at jeg fikk barn for fem mnd siden, har håret mitt vært helt umulig. Greit nok at jeg røyter helt vanvittig mye, jeg har fortsatt tykt hår, så det vises ikke.. men det floker seg helt grusomt med en gang. Får en svær dreads i nakken som er nesten unulig å få børster ut. Bruker nesten en time hver gang på det.. må ha håret i flette hver gang jeg har klart å børste det. Noen tips??

hva med å bruke flokespray?
 
Etter at jeg fikk barn for fem mnd siden, har håret mitt vært helt umulig. Greit nok at jeg røyter helt vanvittig mye, jeg har fortsatt tykt hår, så det vises ikke.. men det floker seg helt grusomt med en gang. Får en svær dreads i nakken som er nesten unulig å få børster ut. Bruker nesten en time hver gang på det.. må ha håret i flette hver gang jeg har klart å børste det. Noen tips??

Kan jo tipse om å bytte balsam forresten. Når håret blir veldig flokete synes jeg det kan hjelpe. Nå bruker jeg blå redken, ganske rimelig på blivakker.no og det er den beste jeg har prøvd. Får mange flere floker så fort jeg bruker noe annet, men om jeg bruker en annen balsam virker dne greit i noen uker/mnd. Men redken har ikke sluttet å funke for min del, hår er dog ulikt, så man må bare finne noe som fungerer.

Jeg får for øvrig mye raskere floker på vinteren, særlig om håret er løst ute med skjerf/jakke.
Håret mitt er litt tynt, galtt og rett, men har mange hårstrå og de veit å floke seg :p
 
Her var det som funket:

1, børste håret før dusj! Viktig for å få ut de løse håra.
2, gode hårprodukter
3, flette konstant en periode, spesielt på natt!
4, en god klipp, nei ikke kort mamma hår men all røytinga tok virkelig på slitasjefronten, så det hjalp veldig å få stusset av en cm eller fem:) var en kjip periode når det falt av og en god stund etterpå når det vokste ut igjen og så grusomt ut, men det har gått seg til nå da:)
 
Back
Topp