Flis i fingeren

Ole Brumm

Forumet er livet
Magnus har fått to små flis i fingeren, enten i bhg eller ute et sted.
Har prøvd mange ganger å dra de ut med pinsett, men han sitter jo ikke akkurat stille + at de sitter langt inne. Tror ikke jeg hadde fått de ut om han hadde sittet stille heller...[8D]

Bør jeg prøve mer, eller er det forsvarlig å bare la de være? Fingeren ser ikke betent ut, er helt vanlig ellers. 

Jada, jeg gjør jo det. Det virker ikke som om han har vondt der.

Andre?

Prøv med ei nål når han har sovnet og pirk forsiktig..

Ellers så vet jeg ikke..

Gjør det noe om den sitter der så lenge han ikke har betennelse??
De kommer vel ut igjen av seg selv??
Syntes ikke det høres noe lurt å pirke inni fingeren med nål, tror ikke det er så lett når de er små.

Jeg sier som Tvilling74: prøv når han sover. Og er det ikke grønnsåpevann som skal være så bra når man har fått flis? Prøv å surr en fille med det rundt fingeren hans når han sover så kommer flisene kanskje ut av seg selv.. [:)] (Fingeren skal helst holdes oppi grønnsåpevannet så hvis du klarer å få han til å gjøre det en stund så er jo det det beste..)

Lykke til! [:D]

Helene fikk en ganske stor flis langt inn i beinet. Var på leggen da, pga måten hun kommer seg fremover.

Men jeg smurte på et godt lag med Bacimycin sårsalve og tok på plaster. Andre natta med dette på kom flisa ut av seg selv.

Hadde aldri i verden fått den ut ved å pirke eller bruke pinsett.

thomas fikk 3 flis i fingrene for noen mnd siden. han virka plaga lilegutt så jeg måtte da de. så det ble hyl og skrik grsuomt for oss begge men alt var fint når de kom ut. var han så blid så tror det gjorde litt vondt her.
følg med

ORIGINAL: Thea´n Mom

Gjør det noe om den sitter der så lenge han ikke har betennelse??
De kommer vel ut igjen av seg selv??
Syntes ikke det høres noe lurt å pirke inni fingeren med nål, tror ikke det er så lett når de er små.

Enig med deg Thea´n Mom!! [;)]
Hvis de ikke plager ham så er det nok ikke noe fare... kommer ut etterhvert. Vanskelig når de er så små å få ut flis. Du får heller følge med de litt og så kanskje de kommer såpass ut at du kan bruke pinsetten.

Ida har hatt noen i kneet iløpet av sommeren.. borte blir de etter en stund. Tror mye er gjort etter noen bad hvor huden blir "bløtet opp"...[8D]

jeg har hørt at grønnsåpe funker fint!

Ellers er det ikke vits i å ta de hvis de virker "uskyldige"
Adrian hadde mange oppå fotbladet i sommer etter han har krabbet på verandaen, men de har kommet seg ut helt selv..

Ok, takk for svar jenter.
Tror jeg lar de være i fred enn så lenge og følger med. Håper de kommer ut av seg selv.

Back
Topp