flinke sambo

nancy drew

Forumet er livet
har vasket klær... Veldig fint og var så stolt over at han hadde fått noen ullkær i en 40 maskin (normalt er de på 60)... Vel å bra det... Men var en bånnsull nattdrakt inne i der[>:]... siden det var så skittent så hadde han puttet på ekstra langt program med ekstra sentrifugering så nå er den str 62 eller noe (var 80) [:o]

Har liksom ikke hjerte til å si noe, ikke råd til å kjøpe ny heller (519kr) var nemlig en gave fra min søster...

Men prøvde å si på en veldig snill måte at han kunne "slippe" å vaske de lillelam klærene hun sendte oss i posten her hin dagen[:-]

Er akkurat slik det fungerer her hjemme også.[&:]
Sambo mener det er greit å vaske klær, men at det godt kan være
min jobb å brette dem. Men jeg vil heller ha ansvar for vaskinga enn brettinga.

Han syntes liksom ikke at det gjør noe at elises hvite undertrøyer, alle hvite håndkler
og mine hvite truser nå er enten grå eller lyse rosa[8|]

Men det går an å fikse ullklær som har vært utsatt for "uhell"[;)]

Man bare skyller plagget i lunka vann, smører det godt inn med vanlig balsam, lar det ligge en god halvtime, strekker og tøyer det i alle retninger, skyller det igjen og vasker det på vanlig ullprogram og -VIPS- så er plagget så godt som nytt igjen![:D]

Det skjer nemlig stadig vekk her i gården[8|]

ORIGINAL: Schura

Man bare skyller plagget i lunka vann, smører det godt inn med vanlig balsam, lar det ligge en god halvtime, strekker og tøyer det i alle retninger, skyller det igjen og vasker det på vanlig ullprogram og -VIPS- så er plagget så godt som nytt igjen![:D]

det var et godt tips!!! det skal virkelig prøves her i gården altså!!! takk for tipset!

ORIGINAL: Schura

å... det skal jeg prøve på ja... takk[:)]

Vasking av klær er MIN jobb her i huset. Mannen har fått forbud for han føl ikkje mine vaskereglar...hatar når alt blir grått fordi han vaskar kvite og mørke klær i samme maskin[:@]

ORIGINAL: Majemor

Huffda..du får prøve rådet til Schura, det er jo genialt hvis det funker da[;)]

Her har mannen min sorterings forbud, men han setter av og til på maskinen hvis jeg sier hvilket program og grader han skal sette den på[;)]

Sånn er det her i gården også...
Må ha over sikt over hva som går inn, så det ikke er 2 ganger mindre når det kommer ut...

Han har vasket endel ullklær sammen med vanlige klær, for det meste gått bra, men det er fordi jeg sjeldent vasker på mer enn 40 grader, så det er blitt standar temp når han skal være flink.

Hihi...dere kan tenke dere åsse de stakkars mannfolka tenker om oss når det gjelder
klesvask da?????

Et tenkt senario:
Han: "Her prøver jeg så godt jeg kan å være flink å hjelpe
til. Nå har a masa i evigheter om at jeg må gjørra noe. Men når jeg
endelig gjør det, så får jeg bare kjeft![:'(]! Ikke pokker om jeg skal hjelpe
til i huset igjen atlså!!!!!!"

ORIGINAL: Elisenmin

Hihi...dere kan tenke dere åsse de stakkars mannfolka tenker om oss når det gjelder
klesvask da?????

Et tenkt senario:
Han: "Her prøver jeg så godt jeg kan å være flink å hjelpe
til. Nå har a masa i evigheter om at jeg må gjørra noe. Men når jeg
endelig gjør det, så får jeg bare kjeft![:'(]! Ikke pokker om jeg skal hjelpe
til i huset igjen atlså!!!!!!"

Var akkurat det jeg tenker han sikkert tenker, derfor har jeg sagt at det ikke gjør noe at vi bare må få en unge til som kan bruke den når str 62 eller 68 er aktuell... Jeg har ikke tid til å ta alt husarbeid selv...

off så kjipt[&:] her sorterer jeg å forteller hvilket program det skal stå på visst han skal vaske klær, har gått bra hitils[:D] 

Back
Topp