flink ja!!!

tretroll

Forumet er livet
VIP
I dag har jeg begynt julebaksten for alvor: 5 brett julemenn (og for de som lurer - jeg kaller dem BÅDE julemenn og kakemenn og det er akkurat det samme - bare at noen oppskrifter smaker dritt og noen er mykere og supergode!!!!!!! sånn som mine[:D][:D])og lagd 500g brendte mandler.

og så har jeg lagd 45 pizzasnurrer til barnebursdagen til nate på søndag[:D]

ja da har du vært flink [:)]

skal jeg bare skrive adressen du skal sende de til på pm eller?? [:D]

kjør på[:D][:D] hva du vil ha?? Litt av alt, eller???[:D]

Så flink du har vært!!!!

Kan godt få den oppskriften på kakemenn[:D] Jeg også liker de best myke.

100g margarin
3dl sukker
2dl melk
1ts hornsalt
1l hvetemel
1ts vaniljesukker

bland det tørre, rør så inn smeltet margarin blandet med melk...kjevles ut til 1/2-1cm tykk leiv, stikk ut kaker, steik på 180g 6-8minutter[:D]

Flink som har ordnet og bakt!!![:D][:D][:D]

Trur jammen meg det skal bli brente mandler her i år og, for det er jo bare såååå godt [:D]

Så flink du er[:)] Hørtes nam ut[:)]

Har enda pepperkakene mine fra i fjord jeg[8D] Ingen som spiser, så vet ikke om jeg gidder å lage i år engang[8D]

ORIGINAL: Nates Mamma

100g margarin
3dl sukker
2dl melk
1ts hornsalt
1l hvetemel
1ts vaniljesukker

bland det tørre, rør så inn smeltet margarin blandet med melk...kjevles ut til 1/2-1cm tykk leiv, stikk ut kaker, steik på 180g 6-8minutter[:D]

Tusen takk[:D]

Blir ikke baking før etter eksamen, men greit å ha en god oppskrift. yngste gutten vår kom hjem med julebakst fra skolen på mandag, og det var kakemennene helt tørre og stein harde, så alt endte i smuler og atter smuler[&:]

Så flink du er[:)][:)]
Har ikke kommet i gang med baking ennå jeg, men skal prøve meg på mandag eller kanskje i helgen[:)]

ORIGINAL: Maria med magen

Har ikke kommet i gang med baking ennå jeg, men skal prøve meg på mandag eller kanskje i helgen[:)]

dette var det første jeg har fått gjort også - bortsett fra pepperkakehuspynting[:D]

Men nå kommer svigers og skal være til etter bursdagen vår, så da syntes jeg jeg måtte ha begynt, for blir ikke gjort noe før de drar igjen. Nå skal jeg konse på postman-pat sjokoladekake, greendale express geletog og miss' favorittboller, samt lage postman pat dekor, så da legger vi jula på hylla noen dager[:D][:D]

dette var det første jeg har fått gjort også - bortsett fra pepperkakehuspynting[:D]

Men nå kommer svigers og skal være til etter bursdagen vår, så da syntes jeg jeg måtte ha begynt, for blir ikke gjort noe før de drar igjen. Nå skal jeg konse på postman-pat sjokoladekake, greendale express geletog og miss' favorittboller, samt lage postman pat dekor, så da legger vi jula på hylla noen dager[:D][:D]

wæow!!! Så kreativ du er[:)]
Må ta bilde av den kaka[:)] Hørtes ut som den blir veldig flott[:)]

Dere skal få se, men vet ikke om det blir så bra....har laget postman pat bil i royal icing - men sliter med å få den skikkelig pat-rød og ikke rosa... skal hjem og lage pat i marsipan nå - har ikke giddet å skaffe sort næringsmiddelfarge, så det blir ingen miss på kaka[:D][:D][:D][:D] 

Greendaleexpressen blir bare et vanlig geletog med grønt lokomotiv da, han er ikke så nøye på detaljene så det får holde...får se om jeg gidder å mekke en marsipan-arun som lokfører[:D][:D][:D] Pat frelste, vi? Neida[:D][:D] og siden jeg ikke får tak i pat talerkner og sånn, blir det pat - spisebrikker med navn (datamekket av meg:-), pat pynt på bordet og ballonger over hele stua. Får holde for en 2 års dag[:D][:D][:D]

Dere skal få se, men vet ikke om det blir så bra....har laget postman pat bil i royal icing - men sliter med å få den skikkelig pat-rød og ikke rosa... skal hjem og lage pat i marsipan nå - har ikke giddet å skaffe sort næringsmiddelfarge, så det blir ingen miss på kaka[:D][:D][:D][:D] 

Greendaleexpressen blir bare et vanlig geletog med grønt lokomotiv da, han er ikke så nøye på detaljene så det får holde...får se om jeg gidder å mekke en marsipan-arun som lokfører[:D][:D][:D] Pat frelste, vi? Neida[:D][:D] og siden jeg ikke får tak i pat talerkner og sånn, blir det pat - spisebrikker med navn (datamekket av meg:-), pat pynt på bordet og ballonger over hele stua. Får holde for en 2 års dag[:D][:D][:D]

Så morro[:)] Jeg vil også i pat bursdag[:)][:D]

Back
Topp