Flink å sove

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
"Ungen min er heldigvis flink til å sove".
Flink?
Når ble en så naturlig ting som det å sove noe man egentlig er "flink" til? De som ikke sover om natta, skal man si om dem at de ikke er flinke da?

Eller hva med at babyer blir betegnet som "snille" når de ikke gråter?
Er en som gråter slem da?

Sier du "snill" og "flink" om din baby?

Sier ikke snill og flink om sånne ting, men når han greier noe nytt kan jeg si så flink du var eller når han gir meg en kos eller vil dele noe med meg kan jeg si at han var snill :)

Ungen min er ikke flink om hun sover, ikke gråter eller spiser maten sin.
Naturlige ting som det å spise er man ikke flink til.

Tror mange sier sånn uten å heilt tenke seg om ;)

Nei, man er ikke snill og flink selv om man sover godt eller spiser godt. Føler det er litt eldre generasjoner som er veldig opptatt av " snill og flink"

Jeg syns ikke det er noe å henge seg opp i. ;) Det er bare et uttrykk. Betyr ikke at ungen ikke er flink eller er slem om ikke de sover eller om de gråter. ;)

Enig!! Tenker ikke at det motsatte av en snill baby er slem, slik det ville vært ang voksne. Snill baby har mer blitt en fellesbetegnelse for mye søvn, godt matinntak og lite skriking, for min del.. Men anser selvsagt ikke en kolikk baby som slem!

Jeg syns ikke det er noe å henge seg opp i. ;) Det er bare et uttrykk. Betyr ikke at ungen ikke er flink eller er slem om ikke de sover eller om de gråter. ;)

Ja det er bare et utrykk. Men uttrykk betyr jo faktisk noe ;) Og hva det uttrykket formidler, får jo da plutselig litt å si.
Så jeg synes det er noe å henge seg litt opp i. :)

Haha :D folk sier så mye tullete. Blir faktisk litt småprovosert når folk spør om babyen min er snill...

Jeg likte ikke når folk kalte babyen min snill. Det blir helt feil, hun var jo nyfødt og tenkte ikke over hva hun gjorde. De handler jo bare på instinkt.

Enig. Tenker det henger veldig igjen fra den eldre generasjonen, og de uttrykket seg på den måten . Hører aldri dagens mødre spør hverandre om slikt.

Får mange kommentarer av eldre når vi er ute at han er en snill gutt. Og ja, jeg skjønner at han oppfattes slik.

Enig. Tenker det henger veldig igjen fra den eldre generasjonen, og de uttrykket seg på den måten . Hører aldri dagens mødre spør hverandre om slikt.

Får mange kommentarer av eldre når vi er ute at han er en snill gutt. Og ja, jeg skjønner at han oppfattes slik.

Jeg har fått spm fra flere på min alder (20-årene) om gutten min er snill. Så jeg har opplevd flere enn eldre som ordlegger seg sånn.

Jeg har fått spm fra flere på min alder (20-årene) om gutten min er snill. Så jeg har opplevd flere enn eldre som ordlegger seg sånn.
Såpass:) Ja, jeg trodde det var i ferd med å bli borte.

Ja det er bare et utrykk. Men uttrykk betyr jo faktisk noe ;) Og hva det uttrykket formidler, får jo da plutselig litt å si.
Så jeg synes det er noe å henge seg litt opp i. :)

Ikke når det er snakk om BABYER som alle vet ikke kan noe for det de gjør. Tviler på om noen tenker "for en slem baby" om en svarer at han er veldig urolig om natten. ;)
Jeg skjønner i hvert fall hva folk mener når de spør om babyen er snill.

Ikke når det er snakk om BABYER som alle vet ikke kan noe for det de gjør. Tviler på om noen tenker "for en slem baby" om en svarer at han er veldig urolig om natten. ;)
Jeg skjønner i hvert fall hva folk mener når de spør om babyen er snill.
Mange eldre som tror babyer gjør ting for å være "slem" faktisk. F.eks når de biter under amming, eller kaster noe på gulvet. Da blir de kalt rampete. De lærte ikke at babyen gjør det for å lære noe f.eks.

Mange eldre som tror babyer gjør ting for å være "slem" faktisk. F.eks når de biter under amming, eller kaster noe på gulvet. Da blir de kalt rampete. De lærte ikke at babyen gjør det for å lære noe f.eks.

Om en kjenner den eldre personen og vet at det er det den tror, kan en forklare. Men jeg skjønner ikke helt hva det har å si dersom noen tror det. DU vet jo at det ikke er slik.

Hender jeg bruker uttrykket "snill" om noen har passet lillebror noen timer.. Men det er jo bare et uttrykk som har satt seg. Vi vet jo alle hva vi egentlig mener med det :)

Nei mine unger var ikke flinke til å verken sove eller spise når de var små og yngste var veldig slem som skrek mye :p

Back
Topp