Flexibel pappaperm

LineMerethe

Gift med forumet
Vi har bestemt oss for at sambo skal ta ut litt pappaperm mens jeg også er hjemme. Men da lurer jeg på: Må man søke til både arbeidsgiver OG nav? Og hvor lang tid i forveien må man søke? Mener jeg har lest at en her inne jobber på nav, kanskje jeg kan få litt hjelp?[:)]

Vi var 10 minutter for seine på telefonen til nav i dag, så da får vi ikke snakket med de før etter påske..[8|]

Dytter denne[;)]

Fra Nav.no

Hva gjør mor når far benytter seg av fedrekvoten?
Når far tar ut fedrekvoten, kan mor velge om hun vil gå ut i inntektsgivende arbeid eller ikke. Når far benytter seg av fedrekvoten kan mor og far samlet ta ut 150 % foreldrepenger. Det er en forutsetning at mor arbeider minst 50 %.
Når far ønsker å motta foreldrepenger utover perioden med fedrekvote, er det et vilkår at mor er i arbeid, utdanning, på grunn av sykdom er helt avhengig av hjelp for å ta seg av barnet, deltar i introduksjonsprogrammet for nyankomne innvandrere eller deltar i kvalifiseringsprogrammet for personer som har vesentlig nedsatt arbeids- og inntektsevne. Dette betyr at mor for eksempel ikke kan ha ulønnet permisjon for å være hjemme sammen med far og barn utover fedrekvoteperioden

ORIGINAL: Julia89

Jeg fikk beskjed om på nav om at sambo skulle ha permisjon mens jeg hadde permisjon, måtte jeg ha jobb, eller de kunne stoppe foreldrepengene mine [&:]

Ja det stemmer.. Han kan ikke ha permisjon samtidig med deg... Da blir pengene dine stoppet...

Så rart[:-] Det var ikke det jeg fikk beskjed om når vi var på nav[8|]

Vi vil at far skal være hjemme en dag i uka med oss, og da tror jeg (ut i fra hva jeg forsto) at jeg blir trekt i penger for den ene dagen... Så om jeg hadde hatt en jobb kunne jeg tatt ut ferie di dagene, eller jobbet en dag... [&:]

Jeg fikk beskje fra nav at mannen min kan ta ut fedrekvote når jeg tar ferie i perisjonen, for da får jeg ikke penger fra nav da får jeg feriepengene fra jobb:)

Back
Topp