Fletter på voksne?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Ser litt sånn ut

Hollandsk ligger utenpå, mens fransk flette/pariserflette/kinaflette/fiskebensflette (kjært barn har mange navn...) er den som er flatere sånn ifølge Google i alle fall.

Men kinaflette tror jeg egentlig brukes litt om alle "hente opp hår underveis"-fletter av enkelte. For meg et det et ukjent navn inntil jeg googlet det.

Jeg har heller aldri hørt Kina flette. Kalte det fiskebein da jeg var liten :P

For meg er fiskebeinsflette fletten der man bruker 4 deler når man fletter. Hollandsk flette har jeg aldri hørt om. Kinaflette er bilde i mitt forrige innlegg uavhengig av om den er utenpå eller går innover :p

Het fiskebein da jeg var liten også. Google nå antyder at det er mer en todelig ikke tre, og slett ikke fire.

For meg er fiskebeinsflette fletten der man bruker 4 deler når man fletter. Hollandsk flette har jeg aldri hørt om. Kinaflette er bilde i mitt forrige innlegg uavhengig av om den er utenpå eller går innover :p
Bekrefter da at Kina brukes om både fransk og hollandsk. Og egentlig er et samlebegrep for "ta inn hår underveis"

Het fiskebein da jeg var liten også. Google nå antyder at det er mer en todelig ikke tre, og slett ikke fire.

Ja det er vel 2, men det er jo ikke 2 faste deler men 2 som deles så 4 er ikke helt bortevekk det heller ;)

Het kinaflette i små nordnorske bygder når jeg var lita.
Husker jeg hørte begrepet fransk flette når jeg var lita og holdt på å gjøre foreldrene mine sprø før de fant ut av det fra den lokale frisøren. Ingen som hadde hørt om det i bygda [emoji16]

Het kinaflette i små nordnorske bygder når jeg var lita.
Husker jeg hørte begrepet fransk flette når jeg var lita og holdt på å gjøre foreldrene mine sprø før de fant ut av det fra den lokale frisøren. Ingen som hadde hørt om det i bygda [emoji16]

Jeg er fra vestlandet og vi kalte det roteflette da jeg vokste opp :)

Back
Topp