Fleskepannekake oppskrift

mamma85

Glad i forumet
Har du en god oppskrift på fleskepannekaker? Bruker dere f.eks sukker oppi røren..ser de fleste oppskriftene ikke inneholder dette.. Kjøpte noen pannekaker fra varmvaredisken og disse var kjempe søte og gode med bacon [8D] Har så lyst på det til middag i dag men det tar litt tid og lage etter jobb men er så godt og gravid som jeg er må jeg få dette til i dag

Fleskepannekaker er knallgodt!!

Jeg lager bare etter hodet(fra mammas hodeoppskrift) så det er litt vanskelig å si..
Blir liksom bare noen egg her, litt sukker der, melk og mel til det er passe konsistens og smør.. Smaker på den før jeg steker de.. Så pleier jeg å steke bacon utenom, å servere med baconfett, slik at det er valgfritt:)

Her er en enkel oppskrift jeg fant på nettet:

Ingridienser:
4 egg
6 dl melk
3 dl mel
4 ss sukker
2 ss smeltet margarin

Tilbereding:
Visp eggene og tilsett halve melken. Rør inn melet til en jevn klumpfri masse. Tilsett resten av melken under omrøring. Ha til slutt i sukker og smeltet smør. La røren svelle 15-30 minutter.
Stekes på middels svak varme i stekepanne, tilsett bacon om ønskelig:)

Jeg har:

3 egg
3 dl mel
6 dl melk
litt smelta smør
1 ts vaniljesukker (liker at de er søte, så det blir som regel en GOD teskje)

Steiker og bacon ved siden av, så kan man velge hva man vil ha.
Det tar ikke lang tid å lage, og er veldig godt:)

Lykke til:)

Da blir det pannekaker på oss også [:D]

Men glemte å lese hele oppskriften før jeg satte i gang, så den ble litt klumpete i begynnelsen [8D] Men fikk rørt de ut til slutt... Har ikke bacon da, men jeg liker best blåbærsyltetøy på [:D] Så nå får den svelle til gubben kommer hjem [:)]

Har lyst på fleskepannekaker!

Back
Topp