FLESK OG DUPPE

Alias

Gift med forumet
Åssen er det man egentlig lager det??
hvit saus ved siden av poteter og flesk eller skal alt blandes osv?

Jeg lager en tykk,hvit saus som jeg har pepper og revet muskat i,og serverer den over potetene og det stekte flesket.Pleier også å ha revne gulrøtter til,nam!
Ååååhhh nå fikk jeg ikke lyst på kjøttkaker til middag lenger,tror nesten jeg må ha flesk og duppe gitt!![;)]

Jeg pleier å lage en passe tjukk hvit saus,å så heller jeg fettet fra flesket som blir stekt oppi sausen..

Moser potetene i sausen og nyter det..

Nå fikk jeg skikkelig lyst på det gitt.

for et sammentreff, skal ha det selv idag[;)] Jeg måtte spørre bestemor om hvordan man lagde det.. og hu sa man skulle ha kraften som blir igjen etter å ha stekt flesket oppi hvitsausen.. Men jeg vet ikke jeg[8D] blir vel til at jeg gjør det slik hvertfall.. er første gangen jeg prøver meg på det

Moro...det er favoritt-maten til min sambo så jeg tenkte jeg skulle imponere litt :) hehe
[:)]
Har aldri spist det jeg..men det høres godt ut da [;)]

Dere må ikke glemme å ha stekt løk ved siden av....

her er det mange ulike måter å gjøre det på..her har vi aldri hatt stekt løk til flesk, til nød løk i sausen. Enten lager jeg hvit saus ved siden av med fettet i eller jeg tar mel rett i stekepannen og sper med melk..ikke noe slankemat med sabla godt. Tar litt salt og pepper i duppa--

jeg lager hvit saus og heller i fettet som blir i panna etter stekingen,
rører godt og blander i litt gressløk.

Gressløk setter en utrolig god smak på sausen[:)]

Back
Topp