Flertall av ett kjønn?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Sambo "frykter" å bli i mindretall, men storesøster er redd en gutt vil føle seg utenfor med oss jentene.
Man kan ikke gjøre alle til lags, så jeg fokuserer på at det er en frisk baby!
Lurer jo på hvordan det er å være guttemamma, men blir også veldig glad for enda en jente. :-)

Er det noen andre her i samme situasjon, hvor det er flertall av et kjønn?

Stemmer det at man ofte får samme kjønn som de to første?

Å være guttemamma et helt spesielt :) men kan tenke meg at et bånd mellom mor og datter også blir sterkt! Nå får jeg en jente så det skal bli spennende å se forskjell! Jeg merker jo at gutten min er mest opptatt av pappaen sin akkurat nå :p men han er jo bare 2,5 år da, så jeg håper jo han blir en skikkelig mamma gutt etterhvert !!!

Jeg selv har en sønn fra før og samboer har en sønn fra før.. Så her er det bare meg som er jente, mot 3 gutter:p men sønnen min er en skikkelig mammagutt <3 heldigvis.. Hehe! Han er så god og omsorgsfull mot meg nå når jeg er gravid. Spør om det går bra med meg, om jeg har vondt osv.. Fantastisk sønn :D

Sambo "frykter" å bli i mindretall, men storesøster er redd en gutt vil føle seg utenfor med oss jentene.
Man kan ikke gjøre alle til lags, så jeg fokuserer på at det er en frisk baby!
Lurer jo på hvordan det er å være guttemamma, men blir også veldig glad for enda en jente. :-)

Er det noen andre her i samme situasjon, hvor det er flertall av et kjønn?

Stemmer det at man ofte får samme kjønn som de to første?

Ikke samme her, men min nevø ønsker seg veldig en fetter.. han har bare søster, og 3 kusiner..

Her er jeg undertallig. Tvillingguttene + far. Lille i magen vet vi ikke kjønn på enda. Må jo innrømme at det hadde vært fint med en jente, men det synes hele omverdenen også. Hva skjedde med å få en frisk og sunn baby? Det fokuserer jeg også på, i tillegg til de åtte vakuumposene med gutteklær og leker som ligger i boden;)

Her er jeg undertallig. Tvillingguttene + far. Lille i magen vet vi ikke kjønn på enda. Må jo innrømme at det hadde vært fint med en jente, men det synes hele omverdenen også. Hva skjedde med å få en frisk og sunn baby? Det fokuserer jeg også på, i tillegg til de åtte vakuumposene med gutteklær og leker som ligger i boden;)
Enig med deg om at frisk baby er viktigst! :-)
Jeg synes det er litt godt jeg, å ikke noen preferanser.
Begge mine jenter har et spesielt forhold til pappen. Det er noe med far-datter.
Men kan tenke meg at det er like spesielt med en gutt.

Jeg tenker at den lille spiren som har klart å holde seg fast der tross min undervektighet, stress med flytting, dalende stoffskifte (vanskelig å bli gravid både med det og undervektighet), og ingen viten om at den var i magen i 12 uker.... Ja, det er en sterk liten baby som virkelig ville bli til, og da er kjønnet så ubetydelig på en måte.

Forstår samboer som vil bli en, sammen med fire.
Og forstår storesøster som sikkert tenker på alle jentelekene som er i huset. ;-)
Men tror nok at alt vil bli like naturlig uansett. Egentlig litt spennende å ikke vite også! :-)

Å være guttemamma et helt spesielt :) men kan tenke meg at et bånd mellom mor og datter også blir sterkt! Nå får jeg en jente så det skal bli spennende å se forskjell! Jeg merker jo at gutten min er mest opptatt av pappaen sin akkurat nå :p men han er jo bare 2,5 år da, så jeg håper jo han blir en skikkelig mamma gutt etterhvert !!!
Tenk bare på dagen da far skal gifte bort datteren sin... Det er noe spesielt.
Men tror at alle bånd er sterke og spesielle, og at man også har ulike bånd til ulike barn med samme kjønn. Man er jo alle ulike individer og personligheter! :-)

Når jeg tenker etter vil vi alltid være i overtall da, uansett hva det blir nå. :p

Jeg selv har en sønn fra før og samboer har en sønn fra før.. Så her er det bare meg som er jente, mot 3 gutter:p men sønnen min er en skikkelig mammagutt <3 heldigvis.. Hehe! Han er så god og omsorgsfull mot meg nå når jeg er gravid. Spør om det går bra med meg, om jeg har vondt osv.. Fantastisk sønn :D
Så herlig sønn du har da! :-)

Her har vi jo 2 gutter og nå venter vi jente. Det er nesten bare gutter i familien til sambo, 1 jente, 6 gutter. Nå venter ene søskenbarnet (som også har 2 gutter fra før av) ei jente i desember og vi venter ei jente i april. Må innrømme at jeg synes det er litt ekstra artig å få ei jente, men det viktigste er jo en frisk baby ;)

Vi har en jente sammen, så har samboeren min en datter fra før, så blir spennende å se hvilket kjønn dette blir, hadde vært kjekt med gutt da, men like kjekt med ei jente til :)

Det viktigste er vel at man får en frisk og sunn baby. Hadde ikke vært noe problem å være eneste høna i flokken. Samboer har heller ikke noe problem med å være eneste hane i flokken ;)

Har en gutt fra før av og helt ærlig så ønsker jeg meg en gutt til. Har verdens snilleste gutt, til tross for alt maset om fly, bil og traktor, så tenker jeg vel på at de blir mer likeverdige som lekepartnere om de er samme kjønn. Men nå ønsker han seg en lillesøster da :P Tenker også på alle klærne vi har i boden som jeg kan bruke på nytt (blir nok MYE blått om det blir ei jente også altså..) og at jeg er vant til å ha gutter her hjemme. Elsker å ikke måtte dille med hårstrikk og rosa klær, selv om jeg var akkurat ei sånn jente da jeg var lita selv. Hehe, blir nok veldig glad om det blir jente også, men vil nok ta litt tid å venne seg til. Viktigste er uansett at alt er bra :)

Jepp her blir gubben alene mot alle damene. Har ei jente fra før og venter ei jente igjen. Til og med våre to hunder er jenter ;-)

Her får vi gutt nummer to, så jeg og kaninen vår er de eneste jentene i hus :-)

Vi har to gutter fra før, og lurer fælt på hvem som ligger og koser seg i magen min <3 :)
Sambo håper og tror virkelig på jente, og det samme gjør eldste sønnen vår. Minstemann på 14 mnd har vell ingen formening om det hele ;) må jo inrømme at jeg alltid har drømt om ei datter selv.. men dersom det blir en gutt, blir vi like glad i han også :) jeg er jo allerede blitt veldig glad i lille uten å vite hvem den lille er :)
Vi skal ikke vite hvem vi venter på heller da.. men jeg er sååå utrolig nysgjerrig!! ;)
Selv føler jeg litt på den at to gutter = en gutt nr. 3! :) samtidig som jeg har en følelse på jente, men er usikker på om det bare er mitt innerste ønske som tuller med hodet mitt ;)

Back
Topp