Flergangsgravide, se hit :)

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Var det noe utstyr dere ikke kjøpte til nr 1, som dere "angra" på at dere ikke kjøpte? Og som dere da kommer til å kjøpe når nr 2 (3, 4 osv) kommer? :)

F.eks
Jeg kjøpte ikke en bedside crib til første, men vurderer å gjøre det denne gangen:)

Bæresele :) Det kommer jeg til å kjøpe denne gangen, da nr 1 måtte bæres mye, og jeg fikk gjort lite

Og mosekurv med stativ (men kun fordi jeg synes det er så søtt) ;)

Bæresele kjøpte jeg ikke til første, heller ikke til andre. Men ønska meg det veldig, iallfall med nr 2 for da var det mer å henge fingrene i og savnet å ha hendene mer fri. Brukte sjal men syns det var litt tidkrevende å ta på/av, syns heller ikke sjalet ble så praktisk på turer ute i skog og mark. Angret mye på at jeg ikke investerte i det. Nå skal jeg ikke gjøre den feilen en gang til ;-)

Første baby var sommerbaby så da trengte jeg ikke bilstolpose. Men andre var desemberbaby, og syns voksi bilstolposen var det beste kjøpet av alt babyutstyr :'-D Anbefales til alle vinterbabyer :-D

Bæresele kjøpte jeg ikke til første, heller ikke til andre. Men ønska meg det veldig, iallfall med nr 2 for da var det mer å henge fingrene i og savnet å ha hendene mer fri. Brukte sjal men syns det var litt tidkrevende å ta på/av, syns heller ikke sjalet ble så praktisk på turer ute i skog og mark. Angret mye på at jeg ikke investerte i det. Nå skal jeg ikke gjøre den feilen en gang til ;-)

Første baby var sommerbaby så da trengte jeg ikke bilstolpose. Men andre var desemberbaby, og syns voksi bilstolposen var det beste kjøpet av alt babyutstyr :'-D Anbefales til alle vinterbabyer :-D
Sier det samme til deg. Jeg elsker Manduca selene. Og så lurer jeg på hvilket sjal du bruker. :)

Me bytter ut ei vanlig vugge til Leander vugga som me kan henge opp. Kjekkere å vaske gulv, og greit å ha den lille litt over høyden til 2 åringen :)

Vi hadde ikke bedside crib, men har gjort om sprinkelsenga til lille så den fungerer som det nå :) Jeg blir å gjøre det samme med liten.
Jeg vurderer å kjøpe et elastisk bæresjal til barseltiden, men jeg har så mange vedve at jeg vet ikke om det er noe vits.

Sier det samme til deg. Jeg elsker Manduca selene. Og så lurer jeg på hvilket sjal du bruker. :)

Takk for tips :-D har et vevd sjal. Lånte et elastisk da første var baby, syns det var mye bedre. Vet det finnes mange typer, men de koster jo litt så har ikke engasjert meg så mye at jeg kjøper flere forskjellig da :-)

New born sete til tripptrapp stol. Ellers er det ikke noe jeg savner. Har heller ikke kjøpt noe vi ikke har fått bruk for!

Sniker fra Desember. Jeg skal ha bilstolpose og babynest denne gangen! :)

Babynest vil jeg ha denne gang, hadde ikke det forrige gang. Skal kjøpe mindre klær! Så mye om ikke ble brukt eller kun brukt 1-2 ganger!

Babynest vil jeg ha denne gangen :)

Hadde også Manduca sele sist, blir ny denne gang, elsket den! :)

Jeg har to desemberbarn fra før, og vi brukte KUN ullbody/strømpebukser til dem. Tøy i andre stoff ble rett og slett ikke brukt. Ull både puster og varmer, og er egentlig genialt året rundt. Vi hadde ikke varmepose til bilstol til desemberbabyene våre - brukte ullteppe/dyne under trekk til bilstol. Funka faktisk vel så bra, selv om det sikkert er veldig enkelt med pose. Men man MÅ ikke ha det for at babyen skal ha det konfortabelt (greit å vite for førstegangsfødende med studentøkonomi for eksempel ;) )

Elektrisk brystpumpe, termometer til badekaret, bleiebøtte

Me bytter ut ei vanlig vugge til Leander vugga som me kan henge opp. Kjekkere å vaske gulv, og greit å ha den lille litt over høyden til 2 åringen :)

Hmm kanskje jeg skulle kjøpt en son, så aldri poenget med den med første, hu lå jo på sofaen, men når vesla skal hoppe rundt her er det nokk greit å ha spira i høyden ;) bra tips (Y)

Vil bare nevne at den beste barselpresangen i verden, var camelback drikkeflaska!! SÅ tørst hele tiden og den kan bare slenge rundt i senga uten å lekke. Must have

Jeg har to desemberbarn fra før, og vi brukte KUN ullbody/strømpebukser til dem. Tøy i andre stoff ble rett og slett ikke brukt. Ull både puster og varmer, og er egentlig genialt året rundt. Vi hadde ikke varmepose til bilstol til desemberbabyene våre - brukte ullteppe/dyne under trekk til bilstol. Funka faktisk vel så bra, selv om det sikkert er veldig enkelt med pose. Men man MÅ ikke ha det for at babyen skal ha det konfortabelt (greit å vite for førstegangsfødende med studentøkonomi for eksempel ;) )
Men det handler ikke om komfort med bilstolpose, men sikkerhet. De skal ha minst mulig klær på seg i bilstolen for å kunne stramme beltet så mye som mulig. Her trenger vi ingen ekstra klær inni posen, bare body og bukse. Jo flere lag med klær, jo mindre trygt er det for babyen

Back
Topp