Flergangsfødene..

Har det likt med mange, ikke engstelig for fødsel og tiden etterpå, men veldig nervøs for å miste. Veldig redd for at det skal gå galt, prøver å tenke positivt, men det er jammen ikke så enkelt hele tiden :(
 
5år siden sist jeg ble gravid, og husker svært lite av det som skjedde de første mnd ol. Men husker jeg var litt redd, men da var jeg redd for at vi skulle få ett nytt liv sammen:pog nå så er jeg vel redd det skal gå galt! Så husker jeg heller ikke hvor syk jeg var sist, men nå har jeg en forferdelig kvalme og orker ingenting! Så håper kvalmen gir seg snart :)

Så må jeg fortelle en ting Dattern vår sa i bilen til meg her forleden!
"Mamma, jeg er sååå glad for at du er BARE mamman min, og ingen andre sin! Så glad i deg" med en kjempe klem:D❤️

Men vet hun blir glad for søsken også :p
 
Jepp, jeg er mer bekymra nå. Sist (første) var jeg så avslappa, ikke redd for noe. Nå er jeg redd for SA og at ikke alt er som det skal og er ikke supergira på å føde liksom. Selv om jeg hadde en grei og fin fødsel uten smertelindring, som varte i 3-4timer...

Må si jeg gleder meg til etter 12ukersUL, da skal jeg nok slappe mer av...og bare fortrenge at man må føde.
 
Vet du, angående hele fødesituasjonen.

Sist våknet jeg opp i en rie når vekkeklokka til samboeren ringte 07:10 en onsdag. Fødte 20:04 på kvelden, uten smertelindring men helt i svime når jeg var ferdig - havnet på observasjon.

På samme tid fødte ei annen dame, 4 timer fra start til slutt, reiste hjem rett etterpå blid og fornøyd. Da tenkte jeg at NESTE GANG! Da er det min tur!! :laughing002 Så det er min plan! Fort inn og ut, lykkelig som bare det ;) Gleder meg allerede!
 
Vet du, angående hele fødesituasjonen.

Sist våknet jeg opp i en rie når vekkeklokka til samboeren ringte 07:10 en onsdag. Fødte 20:04 på kvelden, uten smertelindring men helt i svime når jeg var ferdig - havnet på observasjon.

På samme tid fødte ei annen dame, 4 timer fra start til slutt, reiste hjem rett etterpå blid og fornøyd. Da tenkte jeg at NESTE GANG! Da er det min tur!! :laughing002 Så det er min plan! Fort inn og ut, lykkelig som bare det ;) Gleder meg allerede!

Har to greie fødsler bak meg (1. var 12 t, andre 6t) uten smertelindring og i ok form etterpå.

MEEEEN....det er en ryggoperasjon siden...har vært så dum å google "fødsel etter prolapsoperasjon" og der er 99% planlagte snitt...noe jeg IKKE hadde tenkt på...:schocked028

Men orker jo ikke å risikere å ødelegge ryggen mer..er jo allerede ganske plaget av smerter (spesielt nå når jeg ikke kan ta sterkere smertestillende enn paracet) og ser ikke for meg at det skal bli værre når jeg skal ha en baby å kose og trille med!
 
Jeg hadde en kjempe fødsel sist, men er ikke redd for fødsel osv, bare føler meg helt som en førstegangs igjen, siden det er så lenge sia sist :p
 
Jeg gruer meg faktisk til fødselen.
Førstemann var en kjempe fin fødsel - 18 timer.
Andremann varte i 52 timer og var heeeelt jævlig, fikk en liten en som ikke tålte fødselen så godt og det ble mye styr og et langt opphold på sykehus....

Spent på hvordan denne går, glede meg gjør jeg ikke....
 
Jeg teller faktisk ikke like mye ned som jeg gjorde med de to jeg har fra før. Gleder meg riktig nok til tidlig ul og alt det, men jeg sitter ikke "panisk" å venter på at jeg er en dag nærmere(det gjorde jeg med de jeg har fra før :p ). Mer avslappet rundt det.

Men jeg kjenner jeg er mer engstelig rundt fødselen. Har to kjempe fine fødsler bak meg, nr.1- 8timer fra første rie uten problemer og nr 2. - 3timer fra første rie og den også helt problemfritt. Kan det gå smertefritt for seg med 3 barn? Tankene svever rundt her! :p
 
Back
Topp