Fødsel nummer 1; MASSE maserier en uke, gikk over i "vanlige" rier tidlig morgen 3 dager over termin men med ujevne mellomrom, fra kl 15 hadde jeg rier med 5 min mellomrom, dro på føden først kl 24 og hadde da 7 cm åpning. Alle trodde det skulle gå fort men den gang ei. Hadde stormrier fra kl 02 til hun kom ut kl 11, jeg kastet opp og tisset på meg i ett sett, ble undersøkt en million ganger av jordmor og leger. Fikk fødespinal kl 07 som virket 1 time før det tok seg opp igjen. Viste seg at hun var stjernekikker, hadde hodet på skakke og hånden ved hodet. Var minutter unna keisersnitt, men etter 1 time og 10 min pressing kom hun ut med hånd og hode samtidig, grad 3 rift som ble feil vurdert til grad 2 og ikke sydd korrekt = mye problemer i etterkant. Men formen var fin i etterkant men det tok MANGE år før jeg turte å gjøre det igjen.
Fødsel nummer 2; Masse maserier en uke, begynte å lekke fostervann morgenen på termin, ble sendt på kontroll siden hodet ikke var festet kl 12 og kl 20 men ble sendt hjem, hadde litt rier meg klarte fint å håndtere de. Kl 23 hadde jeg 16 rier på 30 min og ringte føden, fikk beskjed om å komme så raskt jeg kunne..kl 01.30 hadde jeg kun 2 cm åpning men mye rier, kl 02 gikk vannet, kl 02.30 hadde jeg 3 cm åpning og kl 03.20 var han ute etter 7 min pressing, ingen smertelindring. Gikk nesten i raskeste laget på slutten men dog mye bedre opplevelse enn med nummer en. Rift grad 2 denne gangen også pga mye arrvev og stort barn men det gikk veldig greit.
Venter nå nummer 3, håper fødselen blir mer lik min andre enn første.