Flergangsfødende

Lykkeligmamma!

Forelsket i forumet
September To Remember 2022
Hei

Jeg venter nr.4 og i de tre andre svangerskapene har jeg hatt ekstrem svangerskapskvalme. Denne gangen merker jeg ikke noe annet enn ømme pupper. Går å venter på symptomer hele tiden...helt merkelig nå som jeg er godt i gang i min 6 uke. Skjønner ikke noe, jeg er veldig glad så klart for å slippe den kvalmen/oppkasten og de sterke symptomene. Men jeg blir også litt bekymret om alt er som det skal. Flere som har opplevd det samme?

Ja, dette er meg. Absolutt helt likt. Venter min nummer seks da, og har alltid vært "fyllesjuk" og uggen fra uke seks med de fem andre. Nå er jeg 6+4, og merker ingenting. Mulig litt øm i brystvortene, men når jeg kjente etter nå er det også borte :sorry: Har jo ikke lyst å sammenligne, men hadde det helt likt når jeg opplevde MA, om det er tilfeldig vet jeg ikke.. Og sier det ikke for å skremme, til sammenligning har jeg en venninne som er gravid nå som ikke merket noen ting, ikke litt kvalm en gang, så det kan være normalt det og!

Ja, dette er meg. Absolutt helt likt. Venter min nummer seks da, og har alltid vært "fyllesjuk" og uggen fra uke seks med de fem andre. Nå er jeg 6+4, og merker ingenting. Mulig litt øm i brystvortene, men når jeg kjente etter nå er det også borte :sorry: Har jo ikke lyst å sammenligne, men hadde det helt likt når jeg opplevde MA, om det er tilfeldig vet jeg ikke.. Og sier det ikke for å skremme, til sammenligning har jeg en venninne som er gravid nå som ikke merket noen ting, ikke litt kvalm en gang, så det kan være normalt det og!
Huff, håper det beste for oss! Jeg skal ta en ny digital test i morgen.

Jeg hadde ingen symptomer med de to forrige, litt redusert matlyst i uke 8. ellers ingenting. Nå er jeg kvalm konstant, ømme pupper og så sliten

Har også veldig forskjellige svangerskap.
Trøtt og kvalm med førstemann, og litt oppkast frem til uke 14 ich. Fin resten av sv.skapet.
Andre, kvalm og spying hver dag frem til uke 28, bekkenløsning :p
Denne gangen, kvalm og uggen, men ikke oppkast enda som jeg synes er overraskende :p Føler meg ikke mer trøtt enn «vanlig» og lurer i grunnen på om det er noe der inne i det hele tatt.
Rart at det kan være så forskjellig. Kjenner på lysten til å ta en UL, men prøver å stole på at alt er som det skal <3

Jeg har også hatt to svangerskap med mye oppkast/lammende kvalme som har gjort meg sengeliggende i flere uker. Har vært helt utslått fra uke 6 med de to andre. Dette svangerskapet var jeg skikkelig kvalm og uggen tre dager i uke 7, men så gikk det seg til. Nå er jeg 8+2 og kvalmen er kun innom på snar visitt, men så lenge seg får i meg mat går det greit. Hinsides trøtt, men heller det enn kvalmen..

Dette er mitt 6 graviditet og forhåpentligvis barn nr 5:) jeg har aldri hatt noen symptomer bortsett i fra at jeg ikke får mensen i første trimester. Er nok litt mer trøtt, men det kan jo skyldes at jeg har huset fult av småbarn:)

Har veldig forskjellige sv.skap her også. Var ikke vant til kvalme, men med nr 4 fikk jeg en del kvalme. Tenkte da at det kom til å ende i sa, pga to svangerskap hadde endt i sa tidligere og i begge to var jeg veldig kvalm. Meen det gikk godt! Er kvalm denne gang også, og er kommet inn i uke 8. Har ikke vert på ul enda, men ingen blødninger eller liknende, så satser på at alt er bra :)

De to forrige kan jeg ikke ha hatt sånn kvalme som det her, da hadde jeg visst jeg var gravid mye tidligere. Nå er jeg det hele dagen lang :eek:

Eg venter barn nr 3. Med nr 1 hadde eg nesten ingen symptom. Med nr 2 var eg kjempekvalm (slapp oppkast heldigvis) og null matlyst fram til ca veke 12.

Denne gongen er meir likt nr 1.

Eg venter barn nr 3. Med nr 1 hadde eg nesten ingen symptom. Med nr 2 var eg kjempekvalm (slapp oppkast heldigvis) og null matlyst fram til ca veke 12.

Denne gongen er meir likt nr 1.
Var nr. 1 og nr. 2 forskjellig kjønn? Føler det er veldig forskjellig for meg også denne gangen med nr. 2 enn nr. 1. Er mye mer trøtt denne gangen. Sist ble puppene ømme allerede i uke 3 og ved uke 6 så var de blitt mye større. Nå ser jeg kanskje bare bittelitt forandring hvis det er noe under hele tatt og ingen ømhet. Var også mer og oftere kvalm sist. Fikk jente sist, så lurer på om det er gutt no da :)

Var nr. 1 og nr. 2 forskjellig kjønn? Føler det er veldig forskjellig for meg også denne gangen med nr. 2 enn nr. 1. Er mye mer trøtt denne gangen. Sist ble puppene ømme allerede i uke 3 og ved uke 6 så var de blitt mye større. Nå ser jeg kanskje bare bittelitt forandring hvis det er noe under hele tatt og ingen ømhet. Var også mer og oftere kvalm sist. Fikk jente sist, så lurer på om det er gutt no da :)
Nei, begge er jenter.

Hadde omtrendt ingen symptomer med første, nå med nr 2 er jeg veldig kvalm :eek:

Her er det motsatt. Var dødskvalm med nr. 1 fra uke 4. Nå er jeg i uke 5 og merker så og si ingenting av graviditetskvalmen. Litt svimmel, men det tror kommer av forkjølelse ( sånn utenom at jeg har vært forkjølet siste 5 ukene ).

Har hørt at man er ekstra kvalm dersom man venter ei jente? Første hos meg er jente. Satser på at det er en gutt nå da, og at det slår til :hungover:

Her er det motsatt. Var dødskvalm med nr. 1 fra uke 4. Nå er jeg i uke 5 og merker så og si ingenting av graviditetskvalmen. Litt svimmel, men det tror kommer av forkjølelse ( sånn utenom at jeg har vært forkjølet siste 5 ukene ).

Har hørt at man er ekstra kvalm dersom man venter ei jente? Første hos meg er jente. Satser på at det er en gutt nå da, og at det slår til :hungover:

Motsatt her, fikk jente første gang når jeg ikke var kvalm. I vår familie og nær omgangskrets har alle som ventet gutter vært kvalm :angelic:

Mine svangerskap har så langt vært veldig like. Fryktelig kvalm, fyllesyk og trøtt :p satser på at det blir gutt nr. 2 her da :woot:

Gravid med nr to, og det er helt annerledes enn første gang :) sist var jeg kvalm fra uke 6, og kom opp i makspuls bare jeg gikk en liten trapp. Denne gangen er jeg bare litt mer sliten- men så er det jo også november.

Jeg har også hatt to svangerskap med mye oppkast/lammende kvalme som har gjort meg sengeliggende i flere uker. Har vært helt utslått fra uke 6 med de to andre. Dette svangerskapet var jeg skikkelig kvalm og uggen tre dager i uke 7, men så gikk det seg til. Nå er jeg 8+2 og kvalmen er kun innom på snar visitt, men så lenge seg får i meg mat går det greit. Hinsides trøtt, men heller det enn kvalmen..
Uke 12+5 nå. Fortsatt ikke kastet opp å vært lite kvalm. Uggen på dager med lite søvn og når det er travelt. Var på ul idag og jm var sikker på at det var jente denne gangen. Det stemmer da med et annerledes svangerskap så langt denne gang. Tilfeldigheter mest sansynlig, men litt morsomt uansett.

Back
Topp