Flergangsfødende ...

September16baby

Flørter med forumet
til dere som har barn fra før , hvordan ordnet dere barnepass hvis du måtte til sykehuset om natta? Jeg har en jente på 4 år og termin om 10 dager . Hadde rask fødsel sist er redd riene kommer om natta , skal jeg ta taxi alene kanskje og mannen min passe på hun. Har Desverre ik noe barnepass i nerheten . kun på dagtid.... Hmmm:schoked025

Foreldrene mine som bor 2 min gange fra oss tar dem. Regner med at vi har tid til at de står opp om riene starter midt på natten. Hvis ikke, så kommer mamma hit for å sove, mens pappa kjører oss til sykehuset.

De har klesskift både her og hos foreldrene mine, så akkurat det er heldigvis ikke et problem.

Han skal være hos moren min som bor like ved sykehuset :)

Har dere noen naboer som dere er komfortable med at kan passe denne ene gangen? Vi har helgardert oss med to naboer tilfelle noe skulle oppstå

Har egentlig ingen plan, men de to andre gangene har det tatt så lang tid at jeg regner med vi har tid til å vente til det blir morgen men om det skulle gå fortere denne gang regner jeg med det ordner seg, vi har mye familie i nærheten.

Har ei venninde som bor 40 minutt unna som stiller.. Blir det fullstendig krise har vi noen som bor nærmere, men vi håper venninda rekker frem siden barna er mest komfortabel med henne :)

Vi er bortskjemte med besteforeldre rett i nærheten, men dersom det ikke hadde vært for dem tror jeg kanskje at jeg ville tatt storebror med? Er det en mulighet? Nå er sønnen min 9 år da, jeg tror kanskje ikke at jeg husker helt hvordan en 4-åring er, hehe...

Vi har to barn og besteforeldre som bor rundt 45 min unna! Her er planen å ringe de med engang og så kommer de og evt så har eg en tante som kan stille opp i mellomtiden dersom det går fort! Synes det er litt skummelt for har født raskt 2 ganger før men da er jeg blitt satt igang og denne gangen virker det som at jeg ikke trenger det! ( dersom jeg ikke går for mye overtid da)

Da mellomste ble født dro vi på natta, tok med oss eldstemann et stykke på veien og satte ham igjen hos hans farmor og farfar.

Denne gangen dro vi på ettermiddag. Broren til samboer kom med en gang og passet ungene til svigermor dukket opp (hun trengte 1,5 time). Men nå kunne jo egentlig samboer likså godt vært hjemme med dem den stunda, for jeg fødte i ambulansehelikopteret, så han gikk jo glipp av det uansett.... :p

Vi har heller ikke familie i nærheten. Men svigermor kommer en uke før termin og blir en stund (litt spent på den settinga, men det er en annen sak). Skulle det bli fødsel før den tid har jeg ei venninne jeg kan ringe, ellers ligger sykehuset på vei mot mine foreldre som bor litt over to timer unna, så et alternativ er at vi kjører dem i møte på vei til sykehuset. (Har ca 50 min reisevei til sykehuset hjemmefra).

Min mor har sagt at vi kan ringe henne når som helst på døgnet. Med tanke på forrige fødsel så regner jeg med at det kommer til å gå ganske fort denne gangen også. Jeg har visst GBS som gjør at vi må komme oss på sykehuset med en gang fødselen starter, så håper moren min klarer å være rask får en gangs skyld.. Hun bor bare 5 min med bil unna, så det burde gå greit :)

Min far bor 2 min unna, så overlapper min mor om morran evt å tar hun med hjem til oss. Selvom alt er på stell så er det alikevel en bekymring, når man ikke vet hvor raskt det kan skje 2 gangs :-)

Back
Topp