Flergangsfødende

Heny89

Flørter med forumet
Dere som har barn fra før av, synes dere symptomene og graviditetene er ganske like, eller veldig forskjellig? :-)

Starten har vert ganske lik mitt første svangerskap. Men håper at kvalmen/oppkast gir seg så eg slipper unna 9mnd oppkast denne gangen iallefall :)

Ganske likt, men jeg er ikke kvalm som jeg var med første. Det vil si jeg er det noen ganger nå, men var hver dag fra uke 7-11 med første. Det var tvillinger (ene falt ifra rundt uke 10), så mulig det er derfor.

Nei. Dem e helt ulik. Første to svangerskapene masse symtomer å kvalme/oppkast fra uke 5 til ungan ble født. Nu har æ ingen symtoma.

Ganske like, med noen variasjoner :)

Ingen likheter så langt.. husker ikke noen spesielle plager. Bekkenløsningen kom vel tidlig nå, for den ble jeg aldri kvitt etter forrige runde. Aldri vært kvalm, men har helt sykt ømme pupper og brystvorter. Det var tvillinger sist, og opplevde ingen forsterkede symptomer da heller..:)

Ganske likt, bortsett fra at kvalmen kom tidligere denne gangen. Så har jeg hatt større blødning denne gangen.

De har vært både like og ulike.

Med første (gutt) hadde jeg ingen symptomer før jeg var 2-3 mnd på vei. Jeg gikk over termin, hadde svangerskapsdiabetes og stor baby. Fødselen startet med rier. Det var en langvarig, vond fødsel som endte med at babyen ble tatt med vakuum.
Med andre (jente) var jeg noe mer uggen. Men nokså likt svangerskap ellers. Babyen kom mer enn 3 uker før termin, men var på størrelse med fullgått. Ingen svangerskapsdiabetes. Fødselen startet med vannavgang og vannet var sterkt misfarget. Det var forkalkninger i morkake og navlesnor, morkake og alt var misfarget. Ganske langvarig fødsel dette også, men betydelig kortere enn med første.
Tredje (gutt) hadde jeg mange symptomer helt fra 4+0. Jeg var veldig uvel og uggen og det varte nesten helt til ordinær ul. Ellers stort sett fin form gjennom svangerskapet og ingen diabetes. Han kom dagen før termin og det var styrtfødsel som startet med misfarget vannavgang. Veldig rask og fin fødsel (selv om det var intenst). Helt gjennomsnittlig størrelse på baby.

Ble ikke kvalm før uke 7 forrige gang, men det begynte i midten av uke 5 denne gangen. Er ganske sliten denne gangen også, men synes det (foreløpig) var verre sist. Da kunne jeg bare plutselig sovne.

2 og 3 trimester var jeg i super form helt frem til fødselen. Gikk på topptur dagen før fødslen :P Håper det blir sånn denne gangen også.

Foreløpig er jeg 7+3 og så langt er det ikke 1 sekund som har vært likt, psykisk eller fysisk...

Med første hadde jeg bekkenløsning fra ganske tidlig, med nr 2 lite symptomer, hadde en baby og ikke tid til å kjenne etter... 3 gang oppkast fra uke 4. -13, ma oppdaget tre dager etter symptomene forsvant. Denne gangen trøtt, sliten og veldig tett i toppen....

Svangerskapene med jentene var helt lik. Kvalm og dårlig hele tiden . Akkorat som denne gang. Med gutten var jeg bare kvalm på kveldstid og ellers fin i formen.

Kan dere som har vært gravid før fortelle meg om dette er normalt eller ikke? Føler et press oppe ved ribbeina mye på midten men også "under"/inni på begge sider. Når jeg presser inn magen så føles det ut som det nesten har kommet en kant der og det er litt rart for jeg har jo magemuskler på hver side, men ikke helt øverst i midten der oppe om noen skjønner hva jeg mener. Blir litt forundret av det

Var ikke veldig plaget sist heller, men har litt mer murringer nå og er litt mindre kvalm og har mer energi. Men sist hadde jeg d-vitamin mangel, så det kan jo forklare energinivået i starten ihvertfall.

Kan dere som har vært gravid før fortelle meg om dette er normalt eller ikke? Føler et press oppe ved ribbeina mye på midten men også "under"/inni på begge sider. Når jeg presser inn magen så føles det ut som det nesten har kommet en kant der og det er litt rart for jeg har jo magemuskler på hver side, men ikke helt øverst i midten der oppe om noen skjønner hva jeg mener. Blir litt forundret av det
Kan du være lenger på vei enn det du er? Hadde det sånn når jeg var gravid med min datter men da var jeg lenger på vei.

Back
Topp