Flergangsfødende: når kom melka for fullt?

Tiriltoppen

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Julikulene 2020
Dere som har flere barn og har ammet før; hvor lang tid tok det før melka kom for fullt? Har hatt mye råmelk lenge før fødsel, men den ordentlige melka og mengdene har ikke kommet enda (et døgn siden fødsel). Hadde trodd det skulle fyllesopp ganske fort :nailbiting: han er kjempeivrig på puppen men det blir fort tomt :(

Kom ikke skikkelig før på dag fire/fem med alle mine seks.

Husk at magesekken på en nyfødt er bittebitteliten, og bare rommer 5ml i gangen de første dagene. Det blir fort fullt og fort tomt igjen, så de søker brystet hele tiden. Det er sånn det skal være. Stol på at baby og kroppen din samarbeider om dette.

To-tre dager med nr to. Kom så mye at jeg på dag fire måtte pumpe ut fordi jeg holdt på å få tette melkeganger.

4-5 med både 1 og 2. Hadde råmelk før fødsel med nr. 2

Takk for svar, da stresser jeg ikke noe med det :) mente å huske det kom så innmari fort sist. Han søker ofte heldigvis, men kjenner at puppene er veldig ømme nå. Kan heller ikke huske det fra sist. Men det er vel noe man fort glemmer :p

Fikk nok på dag 2 til å slippe mme. (Dysmatur så "tvangsforing" fra første stund, og andre sånt barn så visste hva som måtte gjøres). Men jeg har ekstrem melkeproduksjon og hadde vært ansatt som amme om jeg levde for 200 år siden.

Med første så kom melken for fullt 3-4 dagen og med søsteren tok det kanskje et par dager til. Hsr fått tette melkeganger 9-11 dager etter fødsel 2 ganger(2 og 3. Fødsel). Pga så mye melk at baby ikke får tømt nok. Så har det bedres seg etterhvert

Back
Topp