fleregangs fødende..

lillefot

Elsker forumet
jeg venter snart barn nr 2.
lurer på om dere som har født flere ganger hadde noe lunde like fødsler?
og hvordan startet fødslene?
her startet fødsel med første mann att jeg lekket foster vann,så kom rier på natten.
synst det var greitt jeg [:)][:)]
litt små redd for att vannet skal fosse ut når jeg er på butikken feks.. [:-][;)][;)] 

Her har begge fødslene startet med vannavgang og jeg har brukt ca 4 timer på begge fødslene[:)]

Så jeg er veldig spent på hvordan fødsel nr 3 blir[8D]

Nei[:D] Første tok 50 timer og ødela meg slik at neste var planlagt KS og en helt fantastisk fødselsopplevelse!

Første fødsel begynte med rier på natta. Synes fødselen var veeeldig vond og tok 10t fra vi kom til sykehuset. Fødsel nr 2 begynte med småvondt i magen på kveldstid. Gikk å la meg og våknet kl 2 på natten av et skikkelig press i magen og da gikk vannet:) Hun ble født 5t etter vi kom til sykehuset. Alt i alt en mye bedre fødsel med nr 2. Ikke i nærheten så vond som den første synes jeg[:)]

alt startet likt, men fra 4-10 cm gikk alt dobbelt så fort sammenlignet med første.

dytter jeg, spennende å høre[:D]
Blir forhåpentligvis min tur også om en ca 7,5mnd[:D]

Begge fødselene startet med rier rundt midnatt. Men fødsel nummer to var mye kjappere og mer effektiv. For å sammenligne var pressriene første gang ikke spesielt effektive så jeg fikk drypp og brukte 45 minutter på å skvise henne ut. Lillebror måtte jeg holde igjen, men han sklei ut etter 7 minutter med pressrier. [:)] Mer intenst andre gang, men når fødselen varer kortere er man piggere etterpå og.

De 2 første fødslene mine startet med vannavgang, nr 3 startet med rier... nå er jeg spent på hvordan nr 4 starter....

Med snuppa(nr1) ble jeg satt igang 11 dager på overtid.
Fødselen varte 4 timer!

Nå med lillegutt startet det hele av seg selv med vannavgang og rier som startet med det samme vannet begynte å gå..
Fødselen varte 6 timer!

her startet fødslene likt - med rier.....

første fødsel tok 22timer fra riene var jevne med 5 min mellom ikke endring om de tok vannet (8 timer før snuppa kom) ellsatte meg på drypp...
mens fødsel nr 2 tok 9 timer - da var 8 av de timene helt like, 5min mellom riene og 5cm åpning før de tok vannet og ungen var ute på under 1 time!!!!

Edit - glemte å skrive at fødsel 1 var ett smertehelvette og fikk epidural, og nr 2 var ikke vond i d hele tatt og klarte meg uten smertelindring (fikk epidural, men den begynnte ikke å virke før sneipen var ute)

Mine to fødsler har vært som himmel og helvete.
Første var så jævlig (unnskyld fransken) at jeg ble lovet planlagt keisersnitt på andremann.
Men litt uti andre svangerskap ombestemte jeg meg, og ville (prøve å) føde vaginalt likevel.
Og den fødseeln var en walk in the park. Varte i 1,5 time, og reiste hjem samme dagen, i god form[:)]
Med første hadde jeg pressrier i nesten 4 timer, og med andre i ca 15 min

Forresten så startet første med vannavgang, og andre med rier.

Første fødsel startet med vannavgang to dager før termin. Tok 13 timer før hun var ute. Måtte settes på drypp for å få effektive rier.

Andre fødsel ble jeg satt igang en uke over termin. To piller ble gitt uten at riene startet. Dagen etter startet det av seg selv og jeg gikk fra 1 cm til 9.5 cm på 1 1/2 time. De kunne ikke ta vannet fordi hodet sto for høyt opp, så fikk spinal. Måtte stå i prekestol og rugge i 1 1/2 time med full åpning før vannet gikk. 25 min med pressrier, så var han ute..

Veldig forskjellige fødsler. Følte at jeg hadde mer kontroll andre gang (var nok ikke like sliten). Klarte å høre mer på jordmor når hun sa at jeg ikke skulle presse og slapp å sy like mye.

Med første mann så startet det med vannavgang, tok 26 timer fra vannet gikk til hunv ar ute. Men var ikke vondt før 7 timer før hun var ute.

Med andre mann så startet det med rier og han var ute 2,5 timer etterpå[:D], kom hjemme i sengen[:)]

alle 3 fødslene var egentlig gsnke så like. Nr 1 havnet i hks,men frem til ks,så var den ganske lik de 2 andre.Så jeg var en smule nervøs når jeg skulle ha nr 2..Var redd det skulle havne i ks den gangen og.Samme med nr 3.

Men nr 1 varte lengst da. 50 timer. nr2 varte i 20 og nr 3 varte i 12.Så det gikk ned overt da[:D]

De to første fødslene ble satt i gang, mens den 3. startet med at vannet gikk. Det fosset ut! Fjerde fødsel startet med rier. [;)] 
Ingen av fødslene mine har vært like. Hadde mye enklere fødsel med jentene enn guttene[:)]

'Kjennner jeg blir litt stressa for andre fødsel. Det jeg er redd for er at det skal gå veldig fort, for fort liksom[&:]

Back
Topp