Fleregangs fødende

MissOddsteen

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Var det værst og føde første gang eller annen gang?
Eller evt flere?

1 gang var verst...

De var værst på hver sin måte.

Var værst førstegang pga varighet og det som skjedde. Men på en annen måte var det værst andregang pga intensiteten.

Blir feil og si like ille for min del iallfall.

Første gang var verst.. Nå gjenstår gang nummer 3 da, og jeg har hørt at den er den verste.. [8D]

ORIGINAL: Kranglefanten

De var værst på hver sin måte.

Var værst førstegang pga varighet og det som skjedde. Men på en annen måte var det værst andregang pga intensiteten.

Blir feil og si like ille for min del iallfall.

Men jeg foretrakk det intense med nr 2 framfor seigpningen med nr 1. Hadde kun lystgass med begge to. Men nr 1 hadde jeg 1t og 45 min pressrier, mens med nr 2 rakk jeg nesten ikke å presse.

For meg var 2.gang værre enn første. Det var så jævelig intenst, hele fødselen var over på 45 min..... Og fytti h... så vondt det var! Jeg spydde som en gris, beit samboer og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg....[8|] Men, da det var overstått var jeg i like fin form som for en time siden[:D]

første var verst, men bare fordi han ikke ville ut og riene stoppet. Det endte med at jeg ble klippet og han ble tatt med vakum. Jeg kunne ikke sitte normalt på en mnd
riene var verst andre gangen, men da gikk det fortere og han kom lettere ut. Jeg ble sydd bare 5 sting, og jeg kunne sitte normalt en time etter fødselen.

ORIGINAL: unemoren

1 gang var verst...

2.gang var værst! Gikk jo veldig mye raskere, men så veldig mye mer intenst a gitt[:o]

Men litt vanskelig å sammenligne, for nr 1 var prematur, så var så mye spenning/redsel rundt hele fødselen.

Prøvde lystgass 1.gangen, men da ble jeg dårlig. Rakk ikke epidural på noen av de.

2 gang var værst synes jeg..

1 gang hadde jeg epidural pga tvillinger. og da var jo alt kontrolert på sykehuset. følte meg så trygg og avslappa at det gikk som en lek.

2 gang så gikk det så himla fort fra jeg kjente riene til ho var ute. rakk ikke epidural, lystgass eller noe. ho kom på rekordfart. og det sies at det er vondere med en rask fødsel enn en som er "normal".
vet ikke helt hvordan en normal fødsel foregår siden alt var kontrolert på sykehuset. (de tok vannet, satte epidural osv)

ORIGINAL: Frustrert Frue

2.gang var verre enn første gang.
Mye vondere, men raskere....

Første gang var jævlig
Andre gang var walk in the park. Kjapt og intenst. Men heller det enn seeeeeeeigpining

1.gang var verst. Fikk ikke igjen normale krefter før to døgn etterpå fordi jeg ble så sliten. Syns også det var mye vondere.

2.gang var ikke vondere, men mer intens pga igangsetting. Hadde en knallbra fødselsopplevelse og var i kjempeform med en gang etterpå. [:D]

3.gang gjenstår å se. Fødsel er vondt uansett og det som kommer inn må ut, så jeg håper bare at alt går normalt for seg og er fornøyd med det. [:)] Gruer meg ikke i det hele tatt.

Back
Topp