Flere...?

Luffa

Elsker forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Marshmallows 2022
...som har allerede tatt glukosebelastning?:anyone

Sist svangerskap tror jeg jeg tok deg ganske "sent". Rundt uke 30 eller noe pga stor vektoppgang.

Denne gangen tok jeg det i uke 12+1 er det tidlig? Jeg snakket med legen og fortalte om den store oppgangen sist og da ville han måle korttid og langtid sukkeret.

Prøvene var helt fine da med 4,6 før og 4,2 etter, men lurer da på om jeg kanskje må ta ny senere fordi den ble tatt så tidlig?

Resultatene mine viser jo at det ikke er noen tegn til vanlig eller svangerskapsdiabetes da.

Jeg skal ikke ta før i uke 26[emoji848] Samme som sist jeg var gravid.. Syntes uke 12 var tidlig..

Uke 12 høres tidlig ut![emoji4] Fra ca. 24 skal jeg ta den [emoji4]

Får høre med legen igjen da for jeg syntes og det var veldig tidlig :confused: har ikke lyst til å ta den igjen da :depressed:

Får høre med legen igjen da for jeg syntes og det var veldig tidlig :confused: har ikke lyst til å ta den igjen da :depressed:
Dessverre er det ikke alt som blir gjort etter hva vi ønsker.. men vil nok tro du må ta den på nytt litt senere [emoji4]

I følge de nye retningslinjene måler en langtidsbls ca uke 12-14 og glucosebelastning i uke 24-28 :) om du hører til risikogruppen

Jeg skal ta glukosebelastning 10. jan, er da litt over 12 uker...

I følge de nye retningslinjene måler en langtidsbls ca uke 12-14 og glucosebelastning i uke 24-28 :) om du hører til risikogruppen

Ok legen min gjorde vist begge deler samtidig :hilarious: JM reagerte heller ikke på det så jeg vet ikke jeg. Hender vel jeg må ta en til da...

Jeg skal ta glukosebelastning 10. jan, er da litt over 12 uker...

Er du i risikogruppen eller er du bare satt opp? Vil tro jeg kanskje var i risikogruppen pga stor vektoppgang sist, men da var og prøvene fine :/

Er du i risikogruppen eller er du bare satt opp? Vil tro jeg kanskje var i risikogruppen pga stor vektoppgang sist, men da var og prøvene fine :/

Vet ikke jeg.... Kan være alder? 37 år... Og så har jeg lagt på meg litt de siste årene, litt høy BMI.

Har aldri tatt det med de to forrige svangerskapene. Første gang la jeg på meg over 30 kg!!! Var normalvektig (nesten undervektig) i utgangspunktet.

Jobber selv på legekontor, vi tar glukosebelastning av alle gravide, uansett. Og mange av de tidlig i svangerskapet.

Vet ikke jeg.... Kan være alder? 37 år... Og så har jeg lagt på meg litt de siste årene, litt høy BMI.

Har aldri tatt det med de to forrige svangerskapene. Første gang la jeg på meg over 30 kg!!! Var normalvektig (nesten undervektig) i utgangspunktet.

Jobber selv på legekontor, vi tar glukosebelastning av alle gravide, uansett. Og mange av de tidlig i svangerskapet.

Helsesøster som tok blodprøvene sa at det ikke fantes når ho gikk gravid, men nevnte og noe om nye rettningslinjer fra september 2016 som jeg ikke helt husker hva var. Kanskje det var at alle måtte ta det nå?

Back
Topp