Flere

Anin

Elsker forumet
Himmelbarn
Som må ry til "skrike metoden" for å få babyen til å sove?? Her er det INGENTING annet som fungerer. Og hvis ikke vi gjør det sånn, så har vi en våken frøken 24/7... Syntes personlig det er ganske slitsomt/vanskelig å høre på at hun skal skrike seg i søvn... Jeg går inn hvert 2 minutt for å vise at jeg er der, og snakker rolig til henne. Har gjort dette siden søndag. Men det tar fremdeles mellom 20-30 min før hun sovner.. Hvor lang tid tar det før hun ikke skriker mer??.. Uff.
 
Som må ty** Skulle det stå..
 
Mener ikke vi bruker den, men hun skriker hver kveld/natt.
Hun sovner til puppen og blir bært i seng. 20-40 min seinere er hun igang. Våkner med et hyl og vil da helst ha pupp. Orket ikke det puppejaget mer. Så nå sitter pappa inne hos henne. Snakker med henne og vugger henne. Blir gråten for ille blir hun tatt opp og roet før hun legges igjen. Sovner igjen selv. Første gang hun ikke fikk pupp holdt hun på i all evighet. Nå går det alt fra noen min til 30 min før hun sover. Får fortsatt nattmat, men ikke før det har gått minimum 3 t.
 
Uff, jeg føler meg så slem:-( Sitter her og gråter. Men det er det eneste som virker. Hvis ikke hadde hun hengt i puppen hele kvelden pluss natten. Gud så forferdelig ting kan være:-/
 
Føler sånn med deg. Gråt sammen med lillemor i går. Er så lei av dette. Hun har nå grått hver kveld/natt i to uker. Når skal det gi seg? Vet jo at hun roer seg med engang om jeg legger henne til puppen. Men da er vi tilbake til pupp flere ganger i timen natte igjennom på no time. Og det klarer jeg ikke mer.
 
Det er akkuratt det samme her:-/ Man blir så sliten:-(
 
Kjenner dette igjen. Ammer selv og har skjønt at legging er vanskeligere for oss som ammer, baby vil ha den kosen og tryggheten med å sove på puppen. slitsomt....

I kveld gikk legging veldig greit
liggere deres på egent rom? synes det har hjulpet oss!

Ca.kl.17 badet baby, fikk på pysj, pupp i stuen, (klaget å var trøtt.) fikk smokk, å la baby i sengen (klaget videre.) tok h*n (hadde nok ikke trengt det.) opp inn i stuen for kose med klut og smukk å titte litt på tv.
Tilbake i egen seng, klaget (men gråt ikke) hadde smukk og kos, mistet smokken en del ganger, så måtte litt inn/ut pga det, men sovnet ca 18:15 jiipi!!!!!!


Konklusjon for meg: baby kan ligge i egen seng, når h*n er trøtt og om h*n likevel klager, men ikke gråter, sovner da etter en liten stund!
 
Kjenner dette igjen. Ammer selv og har skjønt at legging er vanskeligere for oss som ammer, baby vil ha den kosen og tryggheten med å sove på puppen. slitsomt....

I kveld gikk legging veldig greit
liggere deres på egent rom? synes det har hjulpet oss!

Ca.kl.17 badet baby, fikk på pysj, pupp i stuen, (klaget å var trøtt.) fikk smokk, å la baby i sengen (klaget videre.) tok h*n (hadde nok ikke trengt det.) opp inn i stuen for kose med klut og smukk å titte litt på tv.
Tilbake i egen seng, klaget (men gråt ikke) hadde smukk og kos, mistet smokken en del ganger, så måtte litt inn/ut pga det, men sovnet ca 18:15 jiipi!!!!!!


Konklusjon for meg: baby kan ligge i egen seng, når h*n er trøtt og om h*n likevel klager, men ikke gråter, sovner da etter en liten stund!
Så bra at det gikk fint for dere idag!:) Her sover hun på vårt rom fordi vi ikke har flere rom å ta av. Hun har heller ikke smokk eller koseklut. Så da er det den forbaskede puppen som roer henne ned.. Da måå det jo bare bli skriking. For hun kan jo ikke få pupp hvert 10 minutt?:p Det går seg vel til..:)
 
Ingen smokk eller koseklut/bamse her heller. Bare pupp.
I kveld har hun bare klager og ikke grått. Ikke før hun ville ha mat etter 4 t. Dette gleder et slitent mammahjerte. Håper resten av natten blir lik.
 
Ingen smokk eller koseklut/bamse her heller. Bare pupp.
I kveld har hun bare klager og ikke grått. Ikke før hun ville ha mat etter 4 t. Dette gleder et slitent mammahjerte. Håper resten av natten blir lik.
Så fint da:) Bra bra:)
 
Den ble absolutt ikke lik. Har nå vært våken i en time. Eller jeg har vel sovet litt over en time. Skriker ikke akkurat nå, men klager. Og sover ikke. Blir tussete av det her.
 
Vi lar hu gråte/klage/sutre til hu sovner. Men om hu virkelig griiiner/skriker går vi inn til hu. gir hu smokken og prøver å roe hu. Vi gir som regel etter å gir pupp/flaske :( :p
 
Vi lar hu gråte/klage/sutre til hu sovner. Men om hu virkelig griiiner/skriker går vi inn til hu. gir hu smokken og prøver å roe hu. Vi gir som regel etter å gir pupp/flaske :( :p
Ja, da er det samme som oss, bortsett fra at vi ikke kan gi smokk;-)
 
Føler med dere. Smokk er virkelig alfa omega for min. Roer han tvert. Samma med de to andre.

Det positive med å ikke ha smokkebarn er at dere slipper den kampen med smokkeslutt. Men det er kanskje bedre enn den kampen dere tar nå :-/

Stor styrkeklem!!
 
Føler med dere. Smokk er virkelig alfa omega for min. Roer han tvert. Samma med de to andre.

Det positive med å ikke ha smokkebarn er at dere slipper den kampen med smokkeslutt. Men det er kanskje bedre enn den kampen dere tar nå :-/

Stor styrkeklem!!
Tusen takk for styrkekkemmen<3
Jeg har et barn som har smokk også. Helt klart ville jeg hatt smokk denne gangen også, men det er ikke mitt valg dessverre:-/
 
Vi ønsket sterkt at vesla skulle ta smokk. Hadde med på sykehuset også, men der fikk vi ikke lov å bruke den. Det var ordentlig fyfy, men vi gav den litt i smug fordet. Det fungerte greit i et par uker, også spyttet hun den ut- for godt. Ikke sjangs å få henne til å bruke den.

Kommer til å tilby smokk til nestemann også, så får baby bestemme selv:)
 
Vi ønsket sterkt at vesla skulle ta smokk. Hadde med på sykehuset også, men der fikk vi ikke lov å bruke den. Det var ordentlig fyfy, men vi gav den litt i smug fordet. Det fungerte greit i et par uker, også spyttet hun den ut- for godt. Ikke sjangs å få henne til å bruke den.

Kommer til å tilby smokk til nestemann også, så får baby bestemme selv:)
Det er lettere å roe de, og få de til å sove selv! Nå er jeg lei av såre bryster og aldri kunne dra ut alene! Sier det igjen: om jeg noen gang får et barn til, skal jeg IKKE amme.. Høres sikkert egoistisk ut, men aldri om jeg gjør dette igjen hvertfall:p
 
Her har vi og ei som ikke vil ta smokk, men heldigvis pleier hun ikke gråte ved legging.
Jeg klarer ikke å la babyer gråte ved legging, så da bruker jeg puppen for alt den er verdt.... Men snuppa her har sluttet å sovne ved puppen, men hun sovner med en gang hun blir lagt i senga.



Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Back
Topp