Flere?

August12mamma

Flørter med forumet
Det er så stille i magen for tiden. Det er så irriterende, blir jo nesten litt bekymret. Har kjent sånn boblespark, men ikke mye. er mesteparten rolig. Tror han var ekstremt aktiv i natt, men sov så utrolig godt. For noen dager siden var han ekstremt aktiv plutselig, sparka så mye at det var lett å kjenne det utenpå magen. Men etter det er det ikke så mye liv som jeg kjenner.
Men man trenger vel ikke og skal kjenne liv fast før etter uke 27 ?
Skal til jordmor neste uke, så skal høre etter da. Jeg kjenner jo litt, men ikke like mye.
Men dem sover vel mye også nå ? og er aktiv når man sover.

Men liker det bare ikke :-p
så hvordan er det for dere ?

Etter uke 28 skal man daglig kjenne liv.
Og dem sover mesteparten av døgnet nå som dem er blitt så store :)
Her er noen dager kjempeaktive, mens andre mer stille ... Helt normalt :)

Den sover aldri mer enn en time omgangen. Men enda har de forholdsvis god plass i magen så om man kjenner spark eller ikke kommer litt an på hvordan fosteret ligger. Sparker den inn mot ryggen eller rett ut til siden vil d ikke kunne kjennes. Dette fortalte jordmor meg sist uke da jeg var bekymret for d samme. Men fra uke 28 skal man kjenne liv daglig ja:)

Helt normalt
Jeg har hittil vært på 3 UL (venter tvillinger) og har tenkt at ettersom det er to så burde jeg ihvertfall kjenne noe hver dag..(!) Har vært hos 3 forskjellige på UL og alle sier det samme, helt normalt å ikke kjenne noe hver dag så tidlig, så jeg senker skuldrene og stoler på de. Dess har jeg jo selv sett at de er meget aktive der inne og at hjertene er sterke og fine. :)

Veldig godt og høre. Begynte og bli litt bekymert siden han var så stille. Men har jo hørt at,som dere sier, etter uke 28 er da det tels og kjenne liv :)

Vet ikke om du er førstegangs eller annengangs? Jeg skal ha nr to, og jordmor mente livmoren min var stor etter første fødsel, så barnet hadde så stor plass at spark kjentes mindre tydelig.
Jeg tror barn har sin personlighet - samme som voksne,d er noen er roligere enn andre. Jeg har også en baby som er rolig. Men jeg kjenner liv hver eneste dag, og det skal man. Jeg har en doppler som jeg kjøpte på ebay for 200 kr, som har hjulpet meg veldig mye med tanke på bekymringer :)

Lykke til!

jordmor sa til meg , at nå fra uke 21-22 skulle jeg kjenne liv vær dag.. Jeg kjenner liv vær dag. Han sover mye. Men jeg kjenner han sparker å strekker på seg rundt vær 3-4 time. På natten våkner jeg ikke om han sparker. Her synes det på utsiden av magen at han beveger seg. Er 22 uker nå på lørdag : )

kjenner han nå, lå i natt når jeg la meg og kjente han holdte på <3
kjenner han nå også, men ikke så kraftig ennå. Men nok til å kjenne sparkene ja

Fra uke 24 skal du kjenne noe hver dag. Det var da vi skulle begynne å telle og registrere spark da jeg var med på sparkeprosjektet "Tell med meg" med gullet.
Regelen var da at man skulle telle 10 spark i en periode på døgnet hvor babyen var aktiv. De fleste gjør det da innen 10 min -2 timer. Gullet stort sett innenfor 5 min. Så fikk hetta de dagene han brukte 4-5timer :( Var utrolig slitsomt psykisk :/

Men helt vanlig at du plutselig ikke kjenner ham så godt på denne tiden her, har han snudd seg og sparker mot ryggen eller inn i morkaka (det gjorde gullet endag i uke 25,da havnet vi på føden) kjenner du ingenting.
MEN jeg blir alltid urolig når det blir stille så jeg ringer føden. Og det reddet faktisk gullets liv.

Man kjenner sitt eget barn best. Dersom barnet har sparket tydelig i flere uker allerede, så ville jeg kontaktet føden dersom det plutselig blir stille. Hvis barnet sparker kun til og fra, så ville jeg avventet litt. Mitt barn sparker til samme tidspunkt hver eneste dag. Dersom han skulle hoppe over en dag, så ville jeg kontaktet føden.

Jordmor sa på kontroll i dag (24 uker) at nå skulle jeg kjenne barnet hver dag, men det virker som at folk får høre forskjellige ting fra forskjellige jordmødre. Samtidig tror jeg, som kleo79 over meg her sier at man kjenner sitt eget barn best :) Uansett så er poenget at du skal føle deg komfortabel, og blir du redd så er det bedre å kontakte noen en gang for mye enn en gang for lite :)

Her har hun funnet sin rytme, som har vært ganske konstant i noen uker nå.. Er bittelitt spark på dagtid, noe når jeg kjører bil og hører på høy musikk - men mest aktiv på kvelden når jeg inntar hvilestillinga i sofaen.. :)
Om jeg hadde opplevd avvik i stor grad fra kveldsturninga hennes hadde jeg nok blitt bekymra og bedt om å få komme på en sjekk på legevakta.. Har et lite legevaktskontor her vi bor og den ene legen som er der er ganske hyggelig når det kommer til oss gravide :)

Gutten her er litt hyperaktiv, har vært ekstremt aktivt hele dagen OG natten i noen dager, har vært litt roligere idag men har kjent han i kveld. Fikk nok litt forstyrret døgnrytme etter påsken;) Når det er sagt, så har jeg kjent han i et par uker nå, hver dag.. Hvis du ikke kjenner noe, TS så bør du prøve å dytte til magen for å se om det kommer noe respons tilbake.

Back
Topp