Flere uvi'er hos gutter?

Katey

Elsker forumet
Hei.

Har en gutt på snart 2,5 år som har hatt 7 uvi siden november[&:]
Ble innlagt etter 2. uvien og de tok ul av urinveier og nyrer, men det så normalt ut.

Står i kø for å få testet for refluks, men får ikke time før i mai[&:]

Nå har legen satt han på forebyggende antibiotika siden han regner med det er refluks.

Men det jeg lurer på er om det er noe annet enn refluks som kan gi slike plager?

Skal ha ringetime med sykehuset i morgen og prøve å få purret undersøkelsen frem, men sitter å funderer litt på hva annet som kan gi mange uvi'er...

Noen forslag?

Dette høres ut som reflux for meg. Har hatt to barn med dette, og de hadde/har også hyppige UVIer. Minstesnuppa er satt på forebyggende antibiotika. Om han har reflux grad 1 eller 2 vil ikke dette sees på ultralyd, men de ser det på MUCG som du sikkert er henvist til.

ORIGINAL: mammahege

Dette høres ut som reflux for meg. Har hatt to barn med dette, og de hadde/har også hyppige UVIer. Minstesnuppa er satt på forebyggende antibiotika. Om han har reflux grad 1 eller 2 vil ikke dette sees på ultralyd, men de ser det på MUCG som du sikkert er henvist til.

Ja, regner egentlig med det er refluks jeg også, men synes det er dumt at vi ikke får MUCG før i mai[&:]
Tenker litt HVIS det skulle være noe annet, så hadde det vært greit å begynne behandling for det og ikke refluks.
Hehe, mye tanker her i dag...

Slo det ut på noen blodprøver også på barna dine? Hvor lenge måtte dere vente på utredning?
Tenker på senkning osv...

ORIGINAL: Katey

ORIGINAL: mammahege

Ja, regner egentlig med det er refluks jeg også, men synes det er dumt at vi ikke får MUCG før i mai[&:]
Tenker litt HVIS det skulle være noe annet, så hadde det vært greit å begynne behandling for det og ikke refluks.
Hehe, mye tanker her i dag...

Slo det ut på noen blodprøver også på barna dine? Hvor lenge måtte dere vente på utredning?
Tenker på senkning osv...

Ingen av mine har hatt noe utslag på blodprøver. Ikke en gang CRP har vært spesielt høy, til tross for at de har hatt kraftig nyrebekkenbetennelse. Den største ble utredet ganske raskt. Dette er 7 år siden og den gangen tok de MUCG rutinemessig om barn fikk UVI før fylte 1 år. Den minste gikk det lengre tid. Hun hadde første UVI da hun var 2 1/2 mnd., og det ble øyeblikkelig satt i gang med antibiotikabehandling intravenøst, da de mistenkte sepsis. Hun ble innlagt igjen noen mnd. senere, og da ble det tatt UL av nyrene. MUCG ble først tatt etter 3-4 infeksjoner og da var frøkna 11 mnd. I vinter har hun hatt 5 UVI og har nå blitt satt på forebyggende behandling. Håper du får framskyndet undersøkelsen, da det er slitsomt med denne ventetiden. Lykke til.

Takk for utfyllende svar[:)]

Skal stå på mitt i morgen på telefontimen med legen på sykehuset.

Back
Topp