Flere sykmeldte?

Førstegangsgravid24

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har vært sykmeldt 100 % siden 4 oktober, mye pågrunn av depresjon og mye krangel i parforholdet. Skikkelig psykisk knekk rett og slett. Det går bedre nå, og har sykmelding kun frem til 25.november.

Jeg har lurt litt på om å gå tilbake 50%, men kjenner litt på at jeg ikke har veldig lyst til det heller... Har slitt med blødninger gjennom hele svangerskapet, og merker at turer som jeg er vant til å gå får det til å skyte ut rygg og hoftesmerter... og vagger da gjerne dagene etterpå fordi det er så vondt.. Løfter jeg eller gjør husarbeid med mye bøying kjenner jeg press nederst i magen..

Jeg er rett og smett veldig usikker på hvorvidt jeg ønsker prøve.. Jobber som frisør og desember er jo den travleste måneden i året. Så blir jo mye gåing/ståing, stress osv.. men igjen så får jeg så dårlig samvittighet for å være sykmeldt og gravid.. Nå tar jeg det med ro og dagene går fint , så da føler jeg jo fort at e burde tilbake.. men så går jeg en tur eller vasker også er jeg sofaliggende og tenker «nei! Dette klarer jeg ikke»..

Har en sjef som lever veldig etter sitatet «graviditet er ingen sykdom».. men det er jo ikke alle som har like lette svangerskap verken psykisk eller fysisk..

Har fått henvisning til jordmor på føden for samtaler og oppfølging, har de lov til å sykmelde vis det er behov? Eller må jeg til legen min?

Hei. Etter ferien i sommer (sein ferie) var eg sjukemeldt 100% i 2 veker, var fryktelig kvalm og svimmel. Så bestemte eg meg for å prøve i jobb med masse tilrettelegging, heilt nødvendig for å klare det. Har bekkenløsning og veldig lavt blodtrykk. Det har gått fint fram til no, men en dag på jobb og eg klare ikkje å gå når eg kjem heim. Så no er eg sjukemeldt 60% og kjenne at det får være bra for min del, har også en sjef som meiner at graviditet ikkje er en sjukdom. Det er det for sovidt ikkje men når man er dårlig så er man dårlig, tenker at du skal ikkje presse deg til meir enn du føler du klarer. Usikker på om jordmor kan sjukemelde men eg ringe berre til legen min så ordna han det over telefon.

Hei. Jeg er 60% sykemeldt, grunnet tilstander her hjemme, jeg er mye alene. Har en ektremt aktiv sønn på snart 2,4 år, som skal teste alt. Ting er bare slitsomt. Å være gravid nå passer meg veldig dårlig med tanke på hvordan ting er her hjemme, og vet ikke hvordan ting blir fremover. Så jeg ble sykemeldt. Jeg klarer de 40% men det er hardt. Prøver å nyte de dagene jeg har fri og korte dager. For alt tar på både psykisk og fysisk på meg også.

Du må bare kjenne etter selv hva som er best for deg og din kropp og ikke tenke på hva sjefen ville ha sagt, selvom jeg forstår det er vanskelig. Men helse og kropp går først. Om du ikke har bra helse og kropp er det ikke mye igjen, vi er mennesker ikke roboter. Synes du skal stå på med det du gjør og klarer og tenke at det er bra nok :)

Siste 6 ukene har jeg vært sykemeldt 20 %. Forståelsesfull sjef, men en kollega som kontant refererer til det som "fridagen" min. Blir litt oppgitt.. nå er jeg sykemeldt 100 % ut neste uke, pga bekken. Aner ikke helt hvordan det blir fremover.

Jeg tror dette blir min siste arbeidsdag. Krevende jobbsituasjon, lavt blodtrykk, min psykiske helse og totalsituasjonen som sier det. I tillegg til at jordmor anbefaler meg å roe ned nå å tenke på babyen og meg selv.
Har fått beskjed av legen om å ringe når nok er nok, da skriver hun ut sykemelding mest sannsynlig sykemeldt da resten av svangerskapet.
Skjefen på jobb er ganske kjip så gruer meg veldig til å gi den beskjeden :banghead:

Kun legen som kan sykemelde. Jordmødre kan derimot anbefale sykemelding og da er det vell få fastleger som ikke hører etter. Jordmødre kan også søke om svangerskapspenger.

Er selv 100% sykemeldt og vært det siden august. Har heldigvis en nogelunde grei sjef så har sluppet kommentarer, men kjenner jo på det selv uansett. Blir svangerskapspenger nå ut svangerskapet så slipper heldigvis en del av styret etterhvert.

Jeg har vært 100% sykemeldt fra 13. august til 21. oktober. Siden det er jeg 40% sykemeldt. Kommer nok minst til å holde på den andelen helt fram til termin. Får ikke noe pes av leder på det, men hun er glad for de dagene jeg er på jobb.

Har stort sett vært sykemeldt siden jeg ble gravid.. nå har jordmor søkt om svangerskapspenger.
Viktig å lytte til kroppen din!
Sjefen er grei og sier jeg er en langtidsinvestering :-)

Jobber langt i fra fullt fra før av , så holder ut enda, men merker nå at bekkenløsningen spiser opp fittebeinet mitt :O
Jeg vil klare ut året, men kjenner at det er tungt å puste , sliten og vondt. Biter tenna sammen enda. Løfter ikke tungt , så hører litt på jm og lege. De spør på hver kontroll om jeg holder ut.

Jeg har vært 100% sykemeldt siden 17 juli og vil være det ut svangerskapet. Fikk bekkenløsning før positiv test og har risikosvangerskap. Hun ene sjefen ble sint, og sa at jeg hadde jo mistet tidligere og kommer sikkert til å gjøre det igjen. Den andre sjefen min har vært fantastisk! Meg, min helse og baby er det viktigste, jobben er der når jeg er tilbake var responsen fra henne [emoji4]

Herlighet så lite forståelse noen av dere møter hos sjefene og arbeidskollegene deres!
Jeg er sykemeldt 50% pga bekken og en del stress i jobben, mine ledere sier "det er viktig å lytte til kroppen nå, vi vil jo ha deg tilbake etter endt permisjon!".

Man skal ikke undervurdere hva en graviditet gjør med kroppen og kan forårsake i ettertid. Sist gang hadde jeg vondt i bekkenet i et halvt års tid etter at jentungen var født fordi jeg undervurderte bekkenløsninga jeg hadde den gang og hørte på de som sa "graviditet er ingen sykdom".. det er ikke så innmari koselig å bære rundt på en baby eller trille turer når man går rundt og har vondt hele tiden.

Så kjenn på kroppen hva som er riktig for dere, gi blaffen i hva folk sier. Det viktigste er å være ærlig med lege og jordmor, det er en grunn til at gravide får sykemelding ved behov.

Tusen takk for respons dere!
Jeg har nå vært hos legen og skal prøve meg tilbake i jobb neste uke. Men da bare to halve dager, til å begynne med. Så får e kjenne litt på det.

Møte med sjefen på mandag for å snakke om dager osv, grues!!

Nå gir e det ett forsøk hvertfall.
Klem til dere alle :)

Jeg har vært 100% sykemeldt siden 17 juli og vil være det ut svangerskapet. Fikk bekkenløsning før positiv test og har risikosvangerskap. Hun ene sjefen ble sint, og sa at jeg hadde jo mistet tidligere og kommer sikkert til å gjøre det igjen. Den andre sjefen min har vært fantastisk! Meg, min helse og baby er det viktigste, jobben er der når jeg er tilbake var responsen fra henne [emoji4]

For en forferdelig ting å si av ho ene sjefen din!!! :’( Klem til deg!

Godt å høre ho andre var mer støttende! ❤️

Vært sykemeldt 100% siden august og blir det frem til permisjon også. Pga bekkenet som ikke henger helt i hop.. Litt mer mulig å komme seg etterpå da!

Jeg har vært 100% sykemeldt fra 13. august til 21. oktober. Siden det er jeg 40% sykemeldt. Kommer nok minst til å holde på den andelen helt fram til termin. Får ikke noe pes av leder på det, men hun er glad for de dagene jeg er på jobb.
Litt samme som her det da. Ble 100% sykemeldt i midten av sept men har nå gradvis kommet meg tilbake. Er fortsatt 40% sykemeldt og tenker jeg kommer til å være det frem til termin. Jobber kortere dager hele uka (til kl.12:30) men er allikevel stuptrøtt når jeg kommer hjem. Sover da gjerne 1 time eller 2.

Back
Topp