Flere sykmeldte?

Førstegangsgravid24

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har vært sykmeldt 100 % siden 4 oktober, mye pågrunn av depresjon og mye krangel i parforholdet. Skikkelig psykisk knekk rett og slett. Det går bedre nå, og har sykmelding kun frem til 25.november.

Jeg har lurt litt på om å gå tilbake 50%, men kjenner litt på at jeg ikke har veldig lyst til det heller... Har slitt med blødninger gjennom hele svangerskapet, og merker at turer som jeg er vant til å gå får det til å skyte ut rygg og hoftesmerter... og vagger da gjerne dagene etterpå fordi det er så vondt.. Løfter jeg eller gjør husarbeid med mye bøying kjenner jeg press nederst i magen..

Jeg er rett og smett veldig usikker på hvorvidt jeg ønsker prøve.. Jobber som frisør og desember er jo den travleste måneden i året. Så blir jo mye gåing/ståing, stress osv.. men igjen så får jeg så dårlig samvittighet for å være sykmeldt og gravid.. Nå tar jeg det med ro og dagene går fint , så da føler jeg jo fort at e burde tilbake.. men så går jeg en tur eller vasker også er jeg sofaliggende og tenker «nei! Dette klarer jeg ikke»..

Har en sjef som lever veldig etter sitatet «graviditet er ingen sykdom».. men det er jo ikke alle som har like lette svangerskap verken psykisk eller fysisk..

Har fått henvisning til jordmor på føden for samtaler og oppfølging, har de lov til å sykmelde vis det er behov? Eller må jeg til legen min?