Flere studenter her?

Nei for han får ikke rettigheter hos NAV.
Denne gangen.
Han er i 40uker permisjon med minstemann som er 11 måneder.

Skjønner! Huff jeg har så dårlig samvittighet for jeg blir mest sansynlig nødt til å ta engangsstønad og da mister jo far rett til lønnet permisjon.. for andre gang for måtte Gjøre det slik sist også :(

Vi er studenter begge to.
Jeg tar ut engangsstønad og foreldrestipend, er hjemme ca 3 uker etter fødsel men har vel 6 uker permisjon på papiret. I vårsemesteret har jeg bare en obligatorisk undervisningsøkt på 2,5 t i uka, den går jeg på så sant vi får det til. Far/bestemor er med babyen på skolen da.
Skriver ferdig alle obligatoriske oppgaver høstsemesteret, disse skal leveres våren2018. Går opp til 2 muntlige eksamener i mai. :)

Skjønner! Huff jeg har så dårlig samvittighet for jeg blir mest sansynlig nødt til å ta engangsstønad og da mister jo far rett til lønnet permisjon.. for andre gang for måtte Gjøre det slik sist også :(
Jeg hadde engangstøtte i 2016. Far mistet dermed rettigheter. Om du kan få heltidsjobb eller godkjente studier(som kan få støtte fra lånekassen) og starte med dette 6 uker etter fødsel så kan far få 40 uker 100% eller 50uker 80% i tillegg til din engangstøtte. Ja det er tøft, men det er verdt det.

Jeg hadde engangstøtte i 2016. Far mistet dermed rettigheter. Om du kan få heltidsjobb eller godkjente studier(som kan få støtte fra lånekassen) og starte med dette 6 uker etter fødsel så kan far få 40 uker 100% eller 50uker 80% i tillegg til din engangstøtte. Ja det er tøft, men det er verdt det.

Jeg går jo allerede fulltidsstudium, men har igjen kun et semester etter barnet et født så da blir det jo bare 6 mnd ham får krav på permisjon? Veldig innvikla dette

Lykkelig barnehagelærerstudent! [emoji1] i går besto jeg muntlig eksamen med en B, som er fantastisk siden formen har vært elendig og jeg knapt har klart å lese. Nå er det bare å vente til bacheloroppgaven er godkjent, så er jeg endelig ferdig! [emoji1]

Back
Topp