Flere studenter her?

Mamsi

Blir kjent med forumet
Oktobergull 2022
Hei dere! Jeg er helt ny i dette forumet, men lurer på om det er flere enn meg som studerer her? [emoji2][emoji2] Jeg er 5+2 uker i dag, og midt oppi en hektisk eksamensperiode. Graviditeten kom litt overraskende på, men jeg og mannen min er kjempeglade. Problemet er at jeg sliter med å fokusere på eksamenslesingen fordi jeg bare klarer å tenke på lille vennen i magen, samtidig som jeg er livredd for å miste. Jeg har aldri opplevd SA før (vært gravid kun en gang; med datteren min), men virker som de fleste på dette forumet har vært igjennom det. Noen som har noen tanker rundt hvordan man takler studielivet som gravid? Og hvordan man håndterer nerver og bekymringer rundt det å kanskje miste?

Jeg er student :)
Man må bare bestemme seg for å tenke på svangerskap til visse tider, og ha forbud når det skal leses. Det er skikkelig vanskelig, men det kan gå :)
[emoji173]️[emoji173]️

Jeg er også student, det er vanskelig! Men man må bare gjennom eksamenstida uansett :)

Jeg er også student! Merker skolen har blitt nedprioritert pga kvalme og tanker ja, men når jeg leser så leser jeg - og hvis jeg skal tenke på magen så er det kun positive tanker - som at vi er sammen om dette :) er jo også litt godt å drukne seg i skolearbeid når bekymringene og hormonene tar helt overkant også - er jo ikke alltid konstruktivt å la tankene løpe fritt. Lykke til med eksamen! :)

Student i fire dager til - hurra! :D Men kjenner jeg bruker altfor mye tid på forumet og altfor mye tanker på spiren enn jeg burde altså :P

Å jeg skulle gjerne vært student igjen. Er så masse som kunne vært spennende p lære.... hadde man bare vært rik.... ;)

Jeg er også student. Har hatt fem eksamener siste tre ukene, bare en igjen nå. Merker at hodet ikke heeeelt henger med og sliter med husken. Fikk blant annet jernteppe på eksamen i favorittfaget og fikk ikke ned noe på papiret. Er vanligvis skoleflink og opptatt av karakterer, så synes ikke at det er så veldig gøy. Kjenner jeg gleder meg til å bli ferdig. Sommerferie skal bli ekstra godt i år :p

Er også redd for å miste. Har aldri mistet, og forrige graviditet og permisjon var som en drøm! Tenker at jeg aldri i verden kan være like heldig denne gangen, så jeg venter egentlig bare på at noe skal skje. Symptomene har ennå ikke dukket opp (er 8 uker i morgen), men slik var det jo sist også. For min del har det ikke sunket helt inn at jeg er gravid ennå, så jeg skal til jordmor til uka for å ta en prat. Blir nok å bestille en TUL snart, om ikke jordmor henviser meg.

Dere har rett på forlenget eksamenstid ved graviditet, så om dere har eksamen NÅ så skyndt dere og søk! Det er ikke noe søknadsfrist i og med at dere kan bli gravide når som helst!

Jeg fikk det da jeg hadde mange plager. I tillegg fikk jeg en ekstra god stol da jeg hadde bekkenplager. Måtte også søke om det.

Når det er ekstra plager/tanker er det kjekt å vite at man får litt ekstra tid, men lese må man jo gjøre først uansett.

Det er greit å komme i god tid, trekke eksamensvakten til side og fortelle på forhånd før eksamen starter at fordi du er gravid, så må du oftere og raskere til et toalett. I hvert fall gjorde jeg det og det ble hensyntatt.

Dere har rett på forlenget eksamenstid ved graviditet, så om dere har eksamen NÅ så skyndt dere og søk! Det er ikke noe søknadsfrist i og med at dere kan bli gravide når som helst!

Jeg fikk det da jeg hadde mange plager. I tillegg fikk jeg en ekstra god stol da jeg hadde bekkenplager. Måtte også søke om det.

Når det er ekstra plager/tanker er det kjekt å vite at man får litt ekstra tid, men lese må man jo gjøre først uansett.

Det er greit å komme i god tid, trekke eksamensvakten til side og fortelle på forhånd før eksamen starter at fordi du er gravid, så må du oftere og raskere til et toalett. I hvert fall gjorde jeg det og det ble hensyntatt.

Det visste jeg ikke, men det skal jeg absolutt undersøke nærmere! Tusen takk for tipset [emoji847]

Takk til alle som svarte meg! Godt og gøy å se at vi er flere i samme situasjon [emoji173]

Godt å se at det er flere! Fant ut at jeg var gravid tre uker før innlevering av bacheloroppgaven, og på torsdag er siste eksamen på studiet. Spent å se resultatet på disse to eksamenene, siden jeg uten tvil har vært distrahert både av dårlig form og mye å tenke på :)

Grunnskolelærer, siste eksamen om 3 uker. Skal bli godt med ferie og kunne slappe av. Kvalmen meldte seg for fult denne uken, og det passa ikke så bra! [emoji85]

Hvordan skal dere Gjøre det i forhold til permisjon? Jobber dere eller skal dere ta engangsstønad? Skal far ha permisjon?

Grunnskolelærer, siste eksamen om 3 uker. Skal bli godt med ferie og kunne slappe av. Kvalmen meldte seg for fult denne uken, og det passa ikke så bra! [emoji85]
Haha jeg er grunnskole elev.
Har voksenrett. Håper på plass nå i høst da det jeg søkte på starter ikke før i januar ( og det blir ikke aktuellt) Tar hva som helst når de slipper ledige plasser 1 september også søke foreldrepenger fra lånekassen.

Haha jeg er grunnskole elev.
Har voksenrett. Håper på plass nå i høst da det jeg søkte på starter ikke før i januar ( og det blir ikke aktuellt) Tar hva som helst når de slipper ledige plasser 1 september også søke foreldrepenger fra lånekassen.

Skal far ha permisjon da?

Back
Topp