Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Pdd ingen jobb.. men går et hardt studie så med to barn og nr 3 på vei, mann med reisejobb pluss ei fuglebikkje som trenger minst 1 time mosjon om dagen så tror jeg i grunn ikke at jeg har kapasitet til å jobbe mens jeg studerer .Student her å! Skal ta permisjon! Men har dere jobb i tilegg?
![]()
Det ser heldigvis ut til at aap kvalifiserer. Greit å vite!
Jobber. Nå jobber jeg 100%, men vanligvis er det kun 40% ved siden av studiet.Student her å! Skal ta permisjon! Men har dere jobb i tilegg?
Må ta permisjon fra studiet ja, kreves ikke bestått eksamen så lenge du er registrert studentHar hørt flere gjør dette. Må man ta permisjon fra studiet eller holder det å bare betale studentavgiften og ikke møter på forelesning? Krever de bestått eksamen?
Supertrikset er å søke et fulltidsstudie til etter sommeren (når du er ferdig utdannet) og så ta permisjon fra studiet -foreløpig er det eneste måten vi (jeg og en venninne med samme problem) har funnet ut at det går an for en student som blir ferdig å få noe som helst form for permisjon med "lønn" fra Lånekassenlykke til!
Jo, Dersom førsteårsstudenten kommer rett fra vgs (være seg enten allmenn eller påbygg) så. For da har man krav på perm og rett til å utsette skoleplassen ett år.Eg jobber med studieadministrasjon, og bl a permisjonssøknader. Eg hadde ALDRI godkjent ein søknad om permisjon frå ein fyrsteårsstudent som ikkje har begynt ein gong. Eg hadde rett og slett ikkje fått lov av studiesjef. Studenten ville fått beskjed (i byråkratiske og korrekte ordelag) om å enten ta i mot studieplassen OG bruke den, eller søke igjen neste år. Så det der er ikkje noko supertriks, er eg redd... Du må gjerne prøve, men ikkje føl deg sikker på at det går..
Ja, men det blir ein annan sak enn det som blei skissert her over.Jo, Dersom førsteårsstudenten kommer rett fra vgs (være seg enten allmenn eller påbygg) så. For da har man krav på perm og rett til å utsette skoleplassen ett år.
Her er det snakk om å begynne på studiet og så ta permisjon, og det går nok ikke for førsteåret nei - men om en søker videreutdanning eller tar noe for å bygge videre på utdanningen en nettop har fullført har jeg hørt flere som får permisjon. Regelverket er jo ganske tullete når alle som blir gravid med termin i august->utover etter studieslutt faller gjennom uten rett på permisjonspenger. Dette er selvsagt ikke din feil, men om en har studert fem år og tatt en mastergrad er det rett og rimelig å få permisjon fra studiet syns jeg.Eg jobber med studieadministrasjon, og bl a permisjonssøknader. Eg hadde ALDRI godkjent ein søknad om permisjon frå ein fyrsteårsstudent som ikkje har begynt ein gong. Eg hadde rett og slett ikkje fått lov av studiesjef. Studenten ville fått beskjed (i byråkratiske og korrekte ordelag) om å enten ta i mot studieplassen OG bruke den, eller søke igjen neste år. Så det der er ikkje noko supertriks, er eg redd... Du må gjerne prøve, men ikkje føl deg sikker på at det går..
Ja jeg leste ikke godt nokJa, men det blir ein annan sak enn det som blei skissert her over.![]()
Ja, regelverket er tullete, og ja, mange klarer å omgå regelverket, men det er no ein gong det vi må forholde oss til. Er faktisk ein fordel sånn sett å få barn enten året før eller året etter fullført studium.. Sært nok..Her er det snakk om å begynne på studiet og så ta permisjon, og det går nok ikke for førsteåret nei - men om en søker videreutdanning eller tar noe for å bygge videre på utdanningen en nettop har fullført har jeg hørt flere som får permisjon. Regelverket er jo ganske tullete når alle som blir gravid med termin i august->utover etter studieslutt faller gjennom uten rett på permisjonspenger. Dette er selvsagt ikke din feil, men om en har studert fem år og tatt en mastergrad er det rett og rimelig å få permisjon fra studiet syns jeg.
De jeg kjenner har allerede fått innvilget søknadJa, regelverket er tullete, og ja, mange klarer å omgå regelverket, men det er no ein gong det vi må forholde oss til. Er faktisk ein fordel sånn sett å få barn enten året før eller året etter fullført studium.. Sært nok..No veit ikkje eg kva utdanning du har, men ein del videreutdanninger er "frå år til år", altså er det ikkje sikkert det er nok søkarar året etter til å starte eit nytt kull. Då blir det igjen vanskelig å få permisjon.
Sjekk opp i alle sånne ting, håp på at du ikkje søker om perm på min arbeidsplass, så går det sikkert greit.![]()