Flere stjernekikkere her?

Tine Therese

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Jenta mi er stjernekikker og syns det var veldig vanskelig og tøft å få ut hodet (jordmødrene visste ikke hvordan hu lå før hu kom ut), men jeg klarte det helt selv. Det er jo større omkrets på hodepartiet som skal ut først da de ligger sånn. Har lest litt om at barnet kan få noe problemer med nakke o.l i etterkant, noen andre med erfaring rundt dette?

Her var hu det, slet litt med å komme helt ned men kom ut helt selv :)

Har ikke hatt stjernekikker , men anbefaler en tur til kiropraktor så får du sjekket for evt låsning:)

Har heller ikke hatt stjernekikker, men jenta mi ble tatt med vakuum.
Var til osteopat med hun i dag. Hun har fått en låsning i skulderen og kraniet var litt skjevt. Ikke sikkert din baby har fått noe plager, men anbefaler at du sjekker opp i det. Lykke til :-)

Min var stjernekikker og satt skjevt i tillegg, men hun ble tatt med keisersnitt til slutt.

Min var stjernekikker og ble tatt med tang. Ikke merket hun har noe ubehag så har ikke tenkt over at noe er galt.

Pga noen rare vondter under fødselen kom de med et UL apparat, og oppdaget at gutten lå som stjernekikker.
Heldigvis at de oppdaget det, for jordmor hadde masse triks på lur, som gjorde at han snudde seg selv rett før presseriene..

Pga noen rare vondter under fødselen kom de med et UL apparat, og oppdaget at gutten lå som stjernekikker.
Heldigvis at de oppdaget det, for jordmor hadde masse triks på lur, som gjorde at han snudde seg selv rett før presseriene..
Hvordan triks var det?
Noe alle jordmødre burde kunne da, for det er sikkert mange som har vonde fødsler med stjernekikkere. :-)

Ikke stjernekikker her. Men har hatt litt vondt i nakken så har vært til behandling hos manuelterapeut ;)
Ble ikke tatt med tang eller noe, kom ut på egenhånd. Men fødselen er jo en påkjenning for de små også ;)

Back
Topp