Flere stillesittende barn?

*englefjes*

Forumet er livet
Vet at man ikke skal sammenligne søsken, men klarer ikke å la være... Lillemor viser ingen interesse i å komme seg fremover. Hun ligger stille eller sitter stille. Kan rulle og rotere, noe hun har kunnet veldig lenge, men det skjer ikke noe mer. Både storebror og storesøster kunne både krabbe, sette seg opp og gå langs møbler osv på denne alderen. Er det flere som ikke beveger seg her?
 
Stikk motsatt, hun har mark i rumpa! Bare nyt det mens du kan sier nå jeg, det er slitsomt å passe på konstant. De lærer seg tidsnok:)
 
Ja, dvs frem til rett før julaften. Da lærte hun å reise seg.
Hun åler seg og kan reise seg opp etter sofaen, men kan ikke sette seg opp selv eller gå langs møbler.

Jeg har ikke stressa noe med dette, da frøkna har vært lengst fremme i barselgruppa. Ene ungen kan sette seg opp selv og reise seg opp, ellers kan ingen av de andre noen ting..
Så jeg har kanskje vært heldig som har vært skånet for alle barn som er tidlig ute.
 
Prøver å ikke stresse med det jeg heller. Men tror hun hadde hatt det så gøy hvis hun kunne krabbe. Da kunne hun lekt litt mer med søsknene sine og sånn :)
 
Storesøster her var slik.

Tok sitt første åletak dagen før hun ble 1 år.
Hun er nå en aktiv liten frøken på 3 år, som har nesten perfekt språk og veldig snill.
Helsesøster sier at ofte ligge de rolige barna forran på språk for de sitter og observerer, noe som stemmer perfekt hos oss.
Hun er fortsatt utrolig rolig og jeg kjenner jeg savner det når lillebror allerede er høyt og lavt hele tiden.

Ikke noe å stresse med. Barn er ulike.
 
Storesøster her var slik.

Tok sitt første åletak dagen før hun ble 1 år.
Hun er nå en aktiv liten frøken på 3 år, som har nesten perfekt språk og veldig snill.
Helsesøster sier at ofte ligge de rolige barna forran på språk for de sitter og observerer, noe som stemmer perfekt hos oss.
Hun er fortsatt utrolig rolig og jeg kjenner jeg savner det når lillebror allerede er høyt og lavt hele tiden.

Ikke noe å stresse med. Barn er ulike.

Når gikk hun da? Hadde vært veldig greit om hun gikk før hun begynte i bhg synes jeg.
 
Det er mulig jeg tar feil, men jeg innbiller meg at mange av de som skriver om motorikken til barna sine på diverse forum, har barn som ligger langt framme. De fleste barn er helt normale; noen er raske og noen er litt tregere. Mitt barn har åla seg et par måneder nå, men kan ikke krabbe eller reise seg opp, og jeg er ikke bekymra i det hele tatt. Kroppen, muskler, skjellett, balanse osv utvikler seg i ulikt tempo. Og plutselig kan de alle sammen både gå, løpe og hoppe :)
 
Når gikk hun da? Hadde vært veldig greit om hun gikk før hun begynte i bhg synes jeg.
16-17 mnd da hun gikk.

Så her startet vi i bhg før vi kunne gå. Gikk helt fint .

Dem følger sitt eget tempo å det er akkurat perfekt, dem gjør ikke noe før dem finner på det selv uansett.
 
Tror også det er forskjellig fra barn til barn. Min gutt begynte å krype da han var 6,5 mnd. Han sitter, kryper, reiser seg overalt, står alene på gulvet...
 
Back
Topp